AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.989

Vad tror ni om denna annons?

Sida 1 av 2
Xy
252
Xyris
520i -93
Hej!

Behöver hjälp att bedömma denna annons:

Länk

Tycker det verkar vara lite bra för att vara sant!

Killen säger att han köpt den av sin kusin i Holland. Som har varit den enda ägaren på bilen. Samt att den är helt rostfri och går jätte bra..("motorn tckar inte ens på morgonen") :) Säger även att han kan fixa fram orginalpappret på bilen från holland. Som SBP tog vid regestreringen.

Det jag är lite fundersamm på är hurvida mätaren är skruvad eller ej. Hur ska jag kunna kontrollera det på bästa sätt??

Det verkar ju som ett bra köp om allt stämmer! Men man vill ju inte bli blåst på mätar ställningen!!
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Att den inte har någon rost alls efter drygt 13 år,har jag svårt att tro!!
Är ju trots allt en E34:a!!

MVH Patrik
E24 ///Med prestanda

Länk
Transocean
Felmonterade sidoblinkers har den i alla fall. Här ser du hur dom skall sitta.Länk

Miltalet stämmer garanterat inte. Och den är inte ens billig. Behöver du flera råd?

Juha
Xy
252
Xyris
520i -93
Inte om det du säger stämmer. Då räcker det så! :) Men skulle va intressant att veta hur du kan va så säker på att miltalet inte stämmer!!
Xy
252
Xyris
520i -93
Om han inte är kompetent att montera en sido-blinkers rätt borde han inte klara av att fiffla med mätaren..?
Xy
252
Xyris
520i -93
Killen säger att det är hans kusins fru som använt bilen, hon är hemmafru och har bara använt den för och handla osv, därav det låga miltalet.... Det är så jobbigt när man inte kan kolla upp saker ordentligt! :( Finns det nått sätt att kolla om mätarn är fifflad med?
Svensksåld bil: Kolla tidigare besiktningspapper. + följande
Importerad bil: Kolla servicebok och ring verkstäderna som servat bilen.

Finns ej denna dokumentation => förutsätt att miltalet inte stämmer.

Sen när det gäller en så gammal bil är ju det viktigaste att kontrollera skicket och göra en dedömning utifrån det. Då kan ju avsaknad av dokumentation var ett argument för prutning.

Mvh Johan
Xy
252
Xyris
520i -93
Det låter vettigt. Kan man med hjälp av chassi nr spåra bilens historik?
Xy
252
Xyris
520i -93
OK! det var en nice historia! 8) vet inte riktgigt vad jag ska säga, lol!

Men om det inte finns nån dokumentation alls så är det ganska svårt att se glad ut! Då importerar jag hellre från firma och betalar nån tusing extra tror jag.
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
På en 14 år gammal E34 för under 20.000 :- behöver man nog inte hänga upp sig så mkt på att mätarställning måste stämma (min åsikt)
Kolla bilen nogrannt istället, verkar den bra så kan man köpa.
Är den nyimport från Holland finns de chans att plåten är frisk, de är väl nästan de viktigaste anser jag

BMW CS #5139
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Jag skulle definitivt inte säga att det är "obilligt" heller!
Transocean
Länk

Länk

Länk

Juha
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Juha: Länk såg hemsk ut, speciellt med "gälarna" på framskärmen...usch!

Men ang. 10'mils 520:n. Hur vet du ens att den är imorterad från Holland? Kan lika gärna vara helt nyimporterad (och ny skruvad) från Tyskland. Har du reg.nr.? Kolla isåfall med Bilprovningen och be att få kopia på papperena som togs vid reg.besiktningen.

Man är det bara jag eller är fronten lite sned? Alltså grillen och lyktorna? Ser ut att luta nedåt på nåt sätt...

Min bil
Länk
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
"MEN är det bara ..." skulle det självklart vara

Och varför har bilen kommit till Sverige från Holland om hans historia nu stämmer? Frågade du om det..?

Min bil
Länk
Pinsamt att säljaren inte vågar lägga ut sitt riktiga namn. Slå upp "BMW 520 i" på Eniro privatpersoner och studera antalet träffar...

Jag skulle aldrig ens titta åt bilannonser där försäljaren inte vill skylta med sitt namn. Ger mig riktigt dåliga vibbar om att allt inte står rätt till...
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Kristoffer_L: Men det kanske är bmw:s bror? "bmw" brukar sälja många bilar! B.la Länk Länk Länk

Min bil
Länk
Xy
252
Xyris
520i -93
Att folk byter bil är ju inte så ovanligt. Så det kan ju mycket väl stämma att han köpt den av sin kusin från Holland.. Däremot är det väl mer märkligt att han inte vill ha kvar bilen om han fick den så tidigt som i sommras och den är i ett så perfekt skick. Men han säger att han har en annan bil nu och inte behöver den..
Man önskar ju att historien är sann. Det skulle ju innebära att man kom över en riktigt fin bil till en låg penning. Men är det fler som tycker att fronten ser "sned" ut?
Transocean
Vet inte om fronten är sned, men kan det va så att den har fula kinesiska angeleyes monterade? Riktigt fina äldre bilar med lågt miltal hittar man lättast om man studerar de handskrivna lapparna med darrig handstil på OBS! stormarknad.

Juha
öppna dörrarna och kika efter rost.......det såg ok ut på bild.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
I de holländska regbevisen står tyvärr inte antal ägare eller något om de föregående ägarna. D.v.s det är väldigt svårt att kolla upp en holländsk bil.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Phille B
är miltalet särskilt viktigt på en bil i denna prisklassen om den ser fin ut å går/känns bra i motor7drivlina/chassi...du kanske kan få ner den några lappar till tillochmed..den kanske tillochmed är rostfri..åk och titta på den..kanske är ett klipp..(man måste ju vara lite positiv
:)..

..Äntligen Bmw igen!!..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.