AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
9.235

Nya motorer i 1-serien - är 120d den bästa nu?

Sida 3 av 3
Hj
39
Hjalmar
740 E38
525 E39
325 E30
R90/6
I ett av inläggen ovan tolkar jag det som att nya dieseln (177hk) går i produktion i 520d nu i dagarna. Pratade med en säljare igår, han hade ingen aaaaning om när den kunde tänkas landa i varken 320 eller 520.

Någon som vet när 520d får 177hk motorn?

/Hjalmar

Barnvagnsexpressen
Ag
9
Agrajag
120d -07
Min 120d M går i produktion denna vecka. Enligt säljaren på BMW i Nacka är alla 177 nu. Men appropås I-landsproblem... En granne har just kommit hem med en identisk bil i samma LeMansblå. När jag lämnade ungarna på skolan kom en till identisk LeMansblå 120d och med BMWs kampanj där de verkar vräka ut dessa bilar blir det snart som med fruns mörkgråmetallic V70 - man får stå vid sidan av parkeringen och trycka på larmknappen för att se vilken av alla grå V70 som blinkar "den här jävla larmmojjen funkar ju inte" sade frun när hon stod och försökte larma av en bil utan AWD på bakluckan.

Nåväl, jag hann i alla fall få bort "120d" från bakluckan så då kan jag i alla fall identifiera "min" bil lite lättare. Men jag kan ju just tänka mig vad som händer med andrahandsvärdet när marknaden plötsligt översvämmas av tre år gamla 120d i Lemansblått och M-fälgar.
Skönt att man valde titansilver..:-)

Här i Sthlm vimlar det verkligen av LeMansblåa och alpinvita. Fast snygga är dom!

M v h
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
mötte 3 st alpinvita ettor, varav 2 med m-pkt, på vägen mellan borås och jönköping en fredag för ett par veckor sedan - och då räknade jag inte min egen och sahlbacks var inte heller en av dessa (boråsare)

jag som trodde att man skulle få vara lite unik... =(
Ag
9
Agrajag
120d -07
Min BMW-handlare såg det som ett tecken på att jag valt rätt när alla andra valt likadant. Personligen skulle jag ha välkomnat en plommonlila, Brittish Racing Green eller varför inte, en personlig favorit, en orange metallic. Men LeMans-blå? Allvarligt talat... men som sagt - den är snygg.

Men en sak är säker - 1-serien måste vara en total försäljningsframgång. Jag, eller snarare firman, betalar 303 000 SEK för min "bakhjulsdrivna Golf" som min SAAB-tok till barndomsvän uttryckte det (han kör en Nordic Steg 3-modifierad SAAB 9-5 Aero som just uppmätts till 317 hkr - på etanol).

Men kamma en hund och borsta en hund - det är fortfarande en hund det vill säga en SAAB 9-5.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.