|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har ingen erfarenhet av sprutet i fråga, känner på mig att det kanske är för gammalt och för "mekaniskt" för detta tips men vi tar det ändå: Kollat lamdasonden (om den nu har någon)? Den bör gå köra (men kanske inte gå super) med dålig lambdasond om du kopplar ur lmm'en! |
|
|
Har ej Lambda-ond, och ej LMM :) Men tack iallafall / Fredrik |
|
|
Nu är det ända problemet att bilen surar ner sig. har ju ingen aning om vad som är felet. HAR EN SAAB 9000I 1988 bränslepump på nu, den kan väl inte göra så att det kommer för mycket bränsle ur spridarna? Nått annat man kan kolla? Har haft isär hela bränslefördelaren, och bränslemängdsmätaren, och gjort rent och snyggt, smörjt att som går. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Har du kollat om kallstartsventilen öppnar? MVH Patrik E24 ///Med prestanda Länk |
|
Njae inte direkt, vad har den med saken att göra? den får ju för mycket bensin som det är redan, hehe // Fredrik. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Förlåt! Skrev vad jag tänkte,jag menar tilluftsliden! den ger extra luft till motorn vid kallstarter och styrs av kylarvattnets värme. Har du kollat om du har bra gnista på stiften ned? Finns möjlighet att du dränker gnistan om du har dålig fördelare/rotor, tändspole alt stift! MVH Patrik E24 ///Med prestanda Länk |
|
hehe okej du menar så,, ne men allt sånt är finfint.. har kollat spridarna nu, dom sprutar istället för att duscha, så dom är kassa.. har nya på G, hoppas det hjälper.. // Fredrik P. |
|
|
Pissigt värre, monterade nya spridare idag, och dom sprutar fint... MEN bilen går ju inge vidare för det, den startar inte nu längre igen, gick fint i 10 minuter innan tills den började hosta och gå på 2-3 burkar.. gnistan är fin och bra. spridarna sprutar. Stiften = blöta, men ger ändå gnista . |
|
320-325 |
skumt fel.. om du har rätt bränsle tryck samt bra spridare nu då.. och stiften gnistar...så skall den gå. men som det verkar så lägger den av . finns det nån data box eller nåt som har fått fnatt.. eller är det nån kallstart ventil som cpar sej elller nåt annat liknadnde. V12 |
|
Tjejen hade en SAAB 900i -87 med samma insprutning. Den gick så länge man hade nyckeln på startmotorn och sen dog den efter några sekunder. Går väl bara på kallstartsventilen tänkte man. Och jag testade med att ta ur två spridare och flytta på luftmängdsskivan o visst kom det bensin ur spridarna, men efter att ha bytt bensinpumpen så försvann problemet. Efter ett byte av styrtrycksventilen gick den ännu bättre på tomgång, lurigt system. //Håkan |
|
|
Det finns inga boxar vad jag vet när det gäller K-Jet, kallstarten har jag haft ur och testat , och den fungerar som den skall. Ja det är ett väldigt lurigt bränslesystem faktiskt, hehe! Det roliga är ju att när jag har försökt att starta den en stund, och sen tar ur spridarna och drar på starten utan dom i motorn så startar den direkt.. så jag antar att den surar ner sig direkt!? Ska plocka ur styrtrycksventilen igen och kolla igenom den efter repor och sådant. Det där med att den saaben dog var väl antagligen bränslepumpsrelät, brukar ge den symptomen har jag hört. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.