AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
7.165

Importerade skitbilar?!

Sida 3 av 3
kicken
hmm! vissa saker är är "heligt"? ..döda tråden. eller: -byt allt som är mellan skyltarna :-) mvh
folke: i varenda tråd där det diskuteras reg.nummer så sticker du ALLTID ut hakan och ifrågasätter allt.... dina argument är i samtliga fall helt ihåliga så jag fattar inte poängen...
babbla du gärna vidare, jag orkar inte diskutera med dig eftersom det känns helt meningslöst.
i rest my case....

OK, man bör alltså inte ifrågasätta eller argumentera. För att summera: Jag hävdar att regnummer från "skrotade" fordon har återanvänts under mer än 30 år, det är hela poängen.

FP
kicken
yes sir!! ..och därmed kan AUTOPOWER "skrota" tråden :-)
mvh
Efter en koll med nyare bilar (alla nyare än 00) i bekantskapskretsen så stämmer schemat i 8/8 fall.
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Väcker tråden lite.

Fattar inte varför många tror att det är lättare att kolla SV-sålda bilars historia än impoterade.

T.ex. (detta har hänt):

Mr. X drar ut ett fax på bil Y:

Den har tre ägare man kan se, varav 2 firmor. Jaha? Och resten bakåt? hur kan man se de? Ska man ringa VV? Och om ägarna har hemligt nummer?

Via kontakter på BMW Group XXXXXX, får Mr. X ett utrdag på skadereparation, hyffsat omfattande.

Fanns inget dok. nånstans. om inte Mr. X hade jagat dessa via sina kontakter.

Avställning pga. rep.? Hur se det på SV.Såld?

Jag har själv haft bil inne på stöldrep. på BMW, de vägrade lämna ut skadekvitto till mig, kontakta ditt FB sa de. Och FB vägrade ge mig nåt, det är nåt vi sköter mellan oss och verkstan sa de. (Det gäller mina före detta bilar).

På en importerad (Tysk) finns det stämpel på Brifet på avställning där det framgår vilken firma den stod på? Och i Brifet står dessutom ALLA tidigare ägare. Dessutom, frågade jag rakt ut om "Unfall?" Ja, och de berättade i detalj - bara att knalla vidare till nästa bil....

Får inte ihop detta, har kolla på några SV sålda bilar nu i veckorna, tycker historiken är luddigare än i Tyskland.

Vi pratar inte Vimpel o Muhammed Auto nu, privat eller aukt. BMW.

Men jag kan ha fel. Men man märker att pissimportbilar har förstört ryktet och skapat ett bra argument för SV.Såld, det är den främsta motiveringen till ett alldeles för högt bilpris idag.

Mvh:

Zoltan
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Blir så trött! Letar febrilt efter en 523/528/530 -99/00/01. Lögn i HELVETE att hitta en. Kollat på säkert 8 s.k. SV-SÅLDA, privat. Folk är inte kloka!

De tror verkligen att de har en fin bil, begär alldeles för satans mycket, och när man kommer fram så är det rost, krånglande c-lås, sönderskavda och buckliga trösklar, osv.

Ta mig fan inte klokt, SV-SÅLD my ass... Och så har vi det berömda fågelbadet.

Jag fattar ingenting, jag måste haft en jävla tur med min tyskkörda E39, inte ens antydan till rost, inte någonstans.

Blir så less på folk som tror att de har världens finaste SV-SÅLDA bil, och dreglar över skicket på min importerade. Fan att jag inte hinner åka till DE nu.

Mvh:

Zoltan
Min kärra är importerad 01... förstår ja inte heller. men den är ifs inte sunkig
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Köpt en 525 -01 söder nära Dortmund. I Kanonskick och på rekordtiden 1 dag. Brukar vara svårt att hitta fina ex. som är 6-7 år. På en mindre BMW auktoriserad firma i Vechta.

Första ägaren var en firma?? Nåt med "Obermünstermeister" (Nåt militärt?), ägare no. 2 var en man född 1935. Bilen aldrig bättrad i lack eller plåtlagad. Har dock stått nästan 1 år mellan ägarna, vet inte varför, kan vara att den var dyr helt enkelt, ingen köpte den. Det händer även i Sverige har jag märkt.

Inte 0,001mm. :) rost i plåten. Går hur bra som helst. Det är lite märkvärdigt med utrustningen dock, i Tyskland verkar sk. paketutr. ej finnas i samma utsträckning som hemma, både denna och min 523:a är totalt godtyckligt utrustade.

Denna är inte jätteutrustad men har det nödvändiga, ratten kommer jag dock att byta till sportratt. Lacken är mysko, Dunkelblau - solidlack, verkar vara klarlack i eller på, helt ok även om aningen gubbig. Lite annorlunda.

Lägger upp bilder snart. Slipper laga rost, fan vad gött!!! Bilder inom kort.

Mvh:

Zoltan
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag måste ju säga att dels är den individuella bilens historia det som avgör och dels att folke har relevant fakta medans andra som uttalar sig om hur folke är visar sig själva ganska tydligt....
Mvh
Asken
To
290
Touchdown
328i Cab -98
"Mycke snack" sa man i E-tuna när jag bodde där. Faktum är att jag är benägen att tro mer på en tysk handlare än en svensk Naturligtvis måste bilen kollas men på nåt sätt känns det enklare att göra det i D-land. Den som vill kolla upp min 98 som hade gått 4950 mil enl mätare och som jag köpte av en handlare är väkommen. Sluta dissa importerade bilar generellt! Pressa istället BMW att underlätta koll av bilarna.

/Touchdown

Jag köper hellre en bil hos en tysk auktoriserad BMW-handlare än i Sverige. Finare skick och bättre utrustning, möjligen lite billigare och som jag upplever det väldigt uppriktiga (de jag träffat gav det intrycket).

Mvh
Mikael
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

FD-Ormen: grattis till ny bil!

Jag håller fullständigt med dig när det gäller svensksålda/tysksålda bilar dock handlar inte urpsrungsstråden om att importbilar skulle vara skit utan varför folk importerar skitbilar, dvs vad är poängen att importera bilar i 5-20.000kr-klassen.

___
//Ulf
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Programmer: jo, det går faktiskt att hitta fin bil för 20k i tyskland. Men det kräver lite letande. Min E30 (som jag snart ska sälja) kostade ca. 25.000:- 2005, reggad o klar.

Och den ÄR riktigt fin, men jag hade säkert tur. Kollar man dock på gatorna i mindre byar i södra tyskland så står det många fina gamla bilar på uppfarten.

En granne till min släkt i Ingelheim har en mycket fin 325i E30, den är i nyskick. Så visst finns det poäng med lågprisimport, men det gäller att hitta de.

Mvh:

Zoltan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.