|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Hur mycket effekt for man från kolfiberinsug til m3 3.0 e36 (carbon airbox)??? Der finns olika modeller, cda ..... | |
| inte värt pengarna ! | |
|
Klart du ska ha ett kolfiberinsug. Hur mycket det ger beror på mappningen, kringutrustning och allt möjligt. Keep up the good work! |
|
|
Hej. Helt klart värt pengarna speciellt nu när dessa sjunkit så mycket i pris. Eller beror iof på vad du har för förväntningar. Några 50 hk ger den inte, men som triss skrev så hänger allt på kringutrustningen. Ett insug utan mappningen ger ingen effektökning alls... På "min tid" så kostade dessa mellan 20-25k exkl programvara. Nu ligger de på ca 10k. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
*Bumper* Inga trevliga länkar med billiga boxar =)? Mvh .B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Jag har vinterpris nu på E36 boxarna 9500:- Med fullradietrattar, HELT i kolfiber alla lager och superfin finish. |
|
|
Jag har precis monterat ett Kolfiberinsug i min, men dock inte provkört eftersom det är vinter... Jag har en i övrigt helt orginal motor och har därav inga större förväntningar vad gäller effekt... Däremot tycker jag det är värt vartenda öre pga ljudet och ett bra mkt trevligare motorrum.. Länk <-- 2 bilder på mitt insug finns här.... ///M-Power När du älskar att köra |
|
|
BlueBeemerBoy: Jag skulle rekommendera att köpa insuget av någon som även säljer programvara optimerat för just den boxen. Tror LotecM3 (Rafko) gör det. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
| Vad kan man förvänta sig för ökning på en 3,0 om man monterar ett kolfiberinsug och ett anpassat chip från tex lotecm3? | |
|
Jag har hört bänksffror på en 3,0 med det insuget jag har på 349,7 hk.. Den hade annat avgas, mappad + boxen om jag minns rätt.. ///M-Power När du älskar att köra |
|
|
349 hk låter lite mkt. 330 hk brukar man höra titt som tätt. Lite mer om man har andra kammar. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Uppgifterna fick jag från lotecM3 efter att de bänkat en motor.. Tror de va en M3 GT de hade insuget på... ///M-Power När du älskar att köra |
|
|
350hk är väldigt mycket ur en 3.0:a. Det får man knappast ur en 3.2:a med dom modifikationerna.... Jag hade i somras 360hk ur en 3.2a med kolfiberinsug, extraktor, kattersättare och avgas samt andra kammar (ganska snälla). Med bara annat insug, avgas och mappning för detta kanske man kan räkna med 320hk högst. Alldeles för många tror att det är lätt att få fram effekt ur m3-motorerna genom att bara byta några saker här eller där. Keep up the good work! |
|
| M3 GT har väl ända en aning vassare kammar. | |
|
Jo, men nu var det väl en vanlig 3.0a det diskuterades här?? :D Keep up the good work! |
|
|
jo, men det var en GT det sas att man fick 350hk ur. Inte en "vanlig" 3.0 så det är dumt argumentera emot. Var inte direkt bara dig jag svarade åt heller;) |
|
|
Hejsan, en rättelse kommer. 349.7 hk var på en kundbils original 3.2a med vårt kolfiberinsug. Inget annat var förändrat förutom ett Scorpion-sportavgassystem Har bromspapper på detta, men bromspapper visar inget om man inte visar 2 st mätningar. Både före och efter bromsning så man kan se DELTA(skillnaden) mellan ändringen. Den första mätningen gjordes av kunden själv då han fick ut 318-319 hk ur sin originala 3.2a. Sen bromsades motorn med insuget och visade 349.7 hk, men på en annan rullande landsväg. Så det är ur vetenskaplig synpunkt svårt att påvisa korrekt skillnad. Men för att döva alla skeptiker så ska vi bromsa hos Red-rum performance nu i vår med original motor och direkt efter bromsa med kolfiber insug och få korrekt svart på vitt hur mycket det ger. Min förra 3.0a var bromsad med kammar och airbox 5år sen hos Kähler och den hade 334 hk/ca 350-360Nm |
|
|
LotecM3 Tvivlar inte det minsat på att det du säger stämmer, hat hört detta från flera källor nu. Kommer att göra dessa "mods" på min så småningom. Du har inte möjlighet att skicka ngt foto eller om du har bromspapperna digitalt? Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Jodå.. ska lägga dem på servern i veckan. Postar länken här senare. |
|
|
Hur pass viktigt är det att byta avgas? känns ju inte allt för klent original.. Kan det räcka med att byta kattar? |
|
|
Oj fan.. Fasiken va skoj att de va på en i övrigt orginal 3,2:) De låter ju som man eventuellt med lite tur har nästan 350 pollar under huven nudå.. SKOJSIGT hehe ///M-Power När du älskar att köra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.