|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Denna är ju j-vligt ful, vem f-n skulle vilja ha en sådan här Länk Min CAB Länk |
|
|
Länken fungerade inte som avsett... Här är ett nytt försök...Länk Min CAB Länk |
|
| Problemet är bara att när man har skaffat en kombi, så begriper man inte hur man klarade sig utan förut. | |
|
Skulle det nån gång bli ungar kommer jag löpa linan fullt ut. Inget krånglande med att fälla ihop barnvagnar, stuva packning och annat. Inte ens i en e39 touring finns det gott om plats med en bilbarnstol bak. Passagerarplatsen fram får lätt krampaktig sittställning och skuffen fylls fort av en barnvagn. Skulle direkt satsa på en VW Caravelle/Shuttle i långutförande med dubbla skjutdörrar, fyrkrafs och 174-hästarsdieseln. Utrymme i massor och god komfort med en personbils smidighet. Inga halvmessyrer som Espace eller Zafira, ska man ändå åka buss ska barnvagnen få plats utan att fällas ihop och ändå lämna utrymme åt semesterpackning eller en sväng förbi Ikea. Sen skulle jag hålla mig med en totalt barnovänlig bil för mitt egna höga nöjes skull. En bil där barnstol är en omöjlighet och en bil som ingen med kärlek till sina barn skulle utsätta dom för. (Tilläggas kan att man som knatte åkte tvådörrars Saab 99 och tvådörrars Opel Ascona. Det med två syskon :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Hangaround: blir spännande om du står för dina ord när den dagen kommer... För oss lite äldre så minns man barndomen med grannar som hade en VW-bubbla som enda bil och hade ett specialfäste bak på motorhuven där underredet till barnvagnen fick åka. Andra körde Saab 96, Hundkojor eller liknande med både 1 och 2 barn. Som VonRon skriver så är det svårt att förstår hur man klarade sig innan och det håller jag med om. Sen det Hangaround är inne på så är det utan tvekan skönt att slippa krånglande vid i- och urlastning. Barn är inte alltid samarbetsvilliga och vädret är inte alltid soligt. Har själv vid ett par tillfällen varit utomlands med barn, barnstol och vagn och haft hyrbil. Har vid ett par tillfällen fått en sedanmodeller av varierande storlekar och det blir en del fix och trix varenda gång man ska någonstans. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.