|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag vet inte om fläkten gick eftersom felet bara kom då och då. Svårt att säga vad den kan ha för sig mitt i natten.. Drog jag säkring 9, så var fläkt o klima bortkopplade i mitt fall. Dvs den gick inte då bilen var igång o förmodligen inte heller under nätterna eftersom mitt batteri inte drog ur. |
|
|
Prova isf även säkring 28. Säkring 9 är styrningen till klima osv, ej kraftmatning. FP |
|
|
Har provat dra alla säkringar men utan lycka |
|
|
Kollade igen: Huvudsäkringen till fläkten heter F76 i listan, är på 40A och sitter inte bland de vanliga säkringarna utan under handskfacket tillsammans med några relän. Man tar ner skyddet under handskfacket och ser reläer och moduler samt ett par säkringar för kupé och motorfläkt. FP |
|
|
AHH tack kanske lite lättare än å skruva av minus polen hela tiden :) |
|
| P lampan vid växelspaken lyser nästan jämt så jag antar att den inte går i sleep mode, men om jag rycker säkring nr 9 så drar den inte ur batteriet iallafall, det är väll den lilla fläkten vid kliman som drar ur batteriet tror jag, men varför den inte hamnar i sleepmode har jag ingen aning om. | |
|
Så p lampan ska alltså inte lysa ? den lyser även på min |
|
| ska slockna efter 16 min | |
|
Just den lilla sensorfläkten i panelen drar obetydligt med ström, om man får urladdning (av ordentligt laddat batteri) på mindre än ett par dygn så är det nåt mera strömkrävande som ligger på. Det är en mängd annat som är igång innan bilen går ner i sleepläge, oftast går det ut runt 2A eller mera innan de 16 min gått osv. FP |
|
| är det här problemet med fläkten ett problem som ofta uppstår på vintern.. köpte min bil för ca 1 år sedan, å då hade förra ägarn precis bytt ut det så kallade fläktmotståndet eller vafan ni vill kalla det..för 2 dagar sedan hade jag tomt batteri 2 gånger, märkte att fläkten snurrade sakta fastän bilen var avstängd, men dock bara 1 av 2 gånger..har oxå märkt att gps:en snurrar och lyser efter att man stängt av bilen, hur länge skall den göra det? | |
|
Kupéfläkten skall inte snurra när man stängt av med nyckeln. Isf lutar det åt effektsteget som styr fläktmotorn, har för mig att det finns ett mektips som visar hur man byter detta. FP |
|
|
Folke har rätt om mektips: Länk Sen finns det ett fint här oxå: Länk Svekke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.