|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Blir gång på gång riktigt positivt överraskad av BMW:s riktigt låga prissättning på reservdelar. Var inne förra två veckor sedan och köpte nya textilmattor (velour?) till M3:an. Riktigt eleganta mattor med BMW emblem i stål och skruvclips för att de ska ligga still. Skulle gissat på ett pris på mellan 1000-1500:- för en sats om fyra st. Facit: pris med 10% klubbrabatt 220:- Nyss beställde jag en ny slipring till en sportratt, nr 4 i länken: Länk Ett par hundra tänkte jag... Facit: 62:- med rabatten. Dom kan omöjligen tjäna pengar på att beställa hem en sådan pryl för 62:-. Tipsa bara inte BMW om detta inlägg så att dom höjer priserna ;) Racerbilen: Länk | |
|
Jag måste hålla med att det blivit billigare, har märkt överlag att priserna blivit riktigt bra. Köpte nyligen en ny fönstervev till min 318 och tyckte 100kr var skapligt då de fula och skabbiga på skrotarna kostar minst 50kr. Likaså temperaturgivare 292kr är helt okej. Dessutom kostar kamrem + spännrullar minst som BMW original fabrikat till min 318. |
|
|
Håller med att bmw:s reservdelarna är inte så värst dyra om man jämför med andra bilmärkes reservdelar. Men allt är inte billigt! Kolla bara på bensinfilter till e39! kostar en förmögenhet för att vara ett filter. Kommer ej den exakta priset men runt 800kr? om jag inte har fel. MvH Bmw 4-ever Lycklig tvillingfar |
|
|
Men vänta nu.. För cirka ett år sedan var jag inne och skulle ha fyra nya velormattor till min bil. Nu minns jag inte exakt men dem skulle kosta typ 1200 för alla fyra. Man kunde dock köpa styckvis då det är vänster fram som är dålig, BARA den mattan skulle kosta 800:-! Antingen har dem gjort fel hos din ÅF eller så har något annat hänt. Kostar dem inte mer så ska jag köpa en uppsättning på stört! ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Micke, de beställde först en uppsättning som visade sig vara ersatt ev den jag tillslut fick. Men de nya kändes minst lika gedigna som de gamla som byttes ut. Skillnaden var att bakmattorna inte satt med clips på de nya. Racerbilen: Länk |
|
|
Humm, känns inte som om jag kommer ha samma tur. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
BjörnB, har du reservdels nr på dina mattor? Har du någon bild på dom? Det låter som jag måsta ha sådana mattor! :-) Blogg:M3Länk |
|
|
Abbe, 1. Ska kolla ikväll om jag har påsen kvar med nummret på. 2. Nån bild ska jag väl kunna skaffa fram också. 3. Du måste ha såna mattor! Racerbilen: Länk |
|
|
Kanske dags att kolla priset på kromringarna till ventilationsvreden igen, sist jag kollade kostade de 300 kr stycket!! /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
jag skulle ha magneten som håller fast armstödet i mittkonsolen på e39, den gick ju då inte köpa lös utan va tvungen att köpa ett helt armstöd till det goa priset 1200:- så visst bmw priser är det inget fel men ibland måste man köpa hela biten tyvärr Köpte för ett tag sedan insuggummit till min 323 e30 den kostade 220kr och till en volvo 740 kostar samma gummi 750kr frågan är ju, har man råd att inte åka tyskt :) Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jag beställde ny spolarvätskebehållare till min M635:a häromdagen hos BMW. Summa 280:-!! Trodde den skulle gå på det dubbla. Köpte mig nyligen en ny varvräknare till samma bil hos BMW! Summa 2300:- med 10% rabatt!! inte lika skojigt! MVH Patrik E24 ///Med prestanda Länk |
|
220 kr för textilmattor låter lite för billigt.. skulle nästan tro att biltema tar med för sina textilmattor. BMW Group Göteborg ville med 20% rabbat (klubbkväll) ha ca 900 kr för en omgång textilmattor till E39. Själv köpte jag lite smådelar på BMW till en gammal E28 jag hade, fläktrem, termostat, gaswire, packning med mera. När jag räknade på det så skulle det kostat mer om jag köpte samma delar på mekonomen. Däremot så har jag även blivit negativt överraskad ibland. På M60 motorn sitter täckkåpan fast med 4 klips (eller vad man nu ska kalla det), Länk nr 4 till 6 på bilden, det är 2 metallbitar som är limmade med en skumgummiplatta emellan, tar man i lite så går skumgummit sönder och man måste köpa nya. En sats med 4 st, kostade mig 860 kr. |
|
|
Bytte det två främre lamdasonderna nu nyligen 1800:- /st, inte speciellt billigt... Till saken hör att alla fyra lamdasonder är bytta innan 10000 mil, och dom har en serviceintervall på 16000 mil... MVH Christofer |
|
| 9800 för en m3 gt vinge är ju rätt billigt,känns som bmw kastar tärning om vissa priser | |
| M-tech vingen bak (för M-paketet) till E34 kostar 5995kr och det är svindyrt tycker jag. | |
|
Innerskärm del till M3 E30, 39kr. Vissa plast delar otroligt billiga! Blogg:M3Länk |
|
| ringde precis Bmw i gbg och Velour mattorna kostade 1145;- fortfarande =)) inte särkillt billigt enligt mitt tycke | |
| tycker att det är rätt blandat med priserna vissa grejer är billiga känns det som, men ibland kan en liten plastbit kosta helt hutlöst mycket. | |
| De kanske tillämpar nån form av efterfrågestyrd prissättning för jag vet t.ex. att gula blinkers fram till E46 är typ 30% billigare än vita, och det borde inte vara nån större skillnad i tillverkningskostnad. | |
| Priserna är lägre än vad många tror, det är inte sällan man fått höra; "och hur har du råd med en BMW, reservdelarna lär ju kosta skjortan..." | |
| Crisse: Så är det verkligen. Kolla bara på interiörlister mm. Plastbiten på E46 M-sportratt tog dom nästan 1000 kr för. Den kan ju inte vara alltför dyr att tillverka den heller. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.