AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
10.921

Bilskrot med "självplock" i Sthlms regionen?

Sida 1 av 2
Någon som ver om det finns nån skrot i närheten av Sthlm (ca 10mil max) där de fortfarande har självplock till "bra" priser? Verkar ju som om Länk slagit igen...Tacksam för svar
Visa användare
126
Alucinor
Subaru Forester 2,5XT -06
Undrar samma sak... Dom har börjat försvinna alla "självplock-skrotar"
Sollentuna bildemontering har väl självplock?
Ya
23
YamMan
740 iA -96
Vill minnas att skroten i Gladö kvarn huddinge, har självplock..
Inte helt säker ..

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Ringde Allbildelar ang. detta och när man kör in på vägen där alla skrotar ligger där ute vid gladö så ska första skroten på vänstra sidan ha självplock.

Och mycket riktigt så har Sollentuna kvar det...

Anledningen till att dom försvinner är att de tinte är lönsamt då det är så mycket som försvinner och tas sönder...

Min bil
Länk
När dom ville ha 20 kr för ett tanklock då la farsan det på disken och gick, det var inte ens låsbart.
ringde till skroten 800 kr ville dom ha för ett casterstag. helt sjukt.
Paap Reeder
... de flesta skrotar har resp bilmärkes resdelspriser i sina datasystem och dom kör 50% överlag på NYP.

Därför tar dom 6000:- för en box till en V12:a ty BMW tar 12000:- och för mellanskillnaden kan man åka en vecka till Mallis.

Så fungerar det globala affärssystemet.

MVH /// Paap R

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Många gånger har dom tagit lika mycket, och ibland mer, som nypriset. Gäller mest en viss skrot i Gladö....

Min bil
Länk
TIR bilåtervinning i Tyresö/Älta har fortfarande självplock.

Länk
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
Lidingö bildemontering. De har förvisso inte självplock längre men de är bra mkt billigare än de övriga "stor skrotarna" och de är bra mkt trevligare och service medvetna. Köpte en generator i bra skick till min 525:a för 400:- när TIR skulle ha 900 för sin. Vad sjag har förstått drivs och ägs skroten av en familj så de är mkt benägna om att ha nöjda kunder.

/Ian
Ca
80
Cali
318i -88

M40 motor
Lidingö bilskrot är bra prismässigt och serviceminded!

Inte allt för stort utbud dock.
e3
30
e34tds-touring
530da Touring -02
525tds Touring -95
Galaxy 2,3 -98
har testat de flesta skrotar...den ena e värre än den andra...
ville ha en kylvattenslang t e28a på odensalaskroten..å eftersom det var 2 böjar på den skulle han ha 300kr...ringde bmw(novation uppsala) dom ville ha ca100kr...sen dess har jag inte ens funderat på den skroten...
sollentuna bildemontering har jag inte bättre erfarenhet av..polarn ville ha slangen mellan luftmängdsmätaren å insuget t en vectra 90a de ville dom ha 300 spänn för...dom flesta e helt otroliga på å va giriga...
en annan skrot ringde jag till för å få ett tändningslås med nyckel till scorpio..dom ville ha 800 för bara tändningslås och nycket...ringde ford...dom ville ha 1500 för komplett låssats.. 3 nyklar, 1tändningslås,2 dörrlås, 1bagage å 1tanklock...

har bara hittat en bra skrot som jag verkligen kan rekomendera..å de e skrotbolaget i uppsala WWW.SKROTBOLAGET.SE
där har ja sparat tusentals kronor jämfört med andra skrotars priser
Dawwe: Det finns en skrot i Västerhaninge ut mot Tungelsta hållet, Håga bildemontering heter den och ligger i Håga industriområde. Hur som helst, åker man dit så har dom ingen direkt självplock, men frågar man lite snällt vad man letar efter så får man gå ut på deras baksida där de har alla bilarna för att leta själv. Dom har ofta rätt många bmw bilar av nyare årsmodeller, ganska mycket e34 och e36. Men, ring först och fråga dom så du inte åker i onödan. Har för mig att min kompis (Reven på forumet) fick tag på ett M5 paket, breda huven och grillen till mycket bra pris där.
Ca
80
Cali
318i -88

M40 motor
Du kan pruta skrotars priser.
Som regel så gäller väl halva nypriset. Så det är en fördel att först känna till prisbilden för vad man letar efter
Tänk på att du får garanti på grejorna från skroten också.

Jag har bara gjort fynd på bilskrotar.
Nu när jag köpte min touring behövde jag lite smågrejer. Tänkte att jag först kollar bildelsbasen vad som finns.
Slutade med att jag handlade nya delar och från powerbörsen.

Vissa skrotar ville ha nypriset eller mer än nypriset sen + frakt på det.
Helt otroligt vissa människor måste bli helt lurade då det tror att skrotarna måste ju vara billigare.

-Phil
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Jo vissa skrotar har verkligen skrattretande priser...Hemskt..

Min bil
Länk
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Jag blev lite förvånad när jag skulle köpa ett par sportstolar till min z3:a och de ville ha 4000 kr/st och då var dem inte tipptopp. Trodde jag skulle få ett par för ungerfär samma pris som de vill ha för en.
Fick själv ta del en skrots prisförslag idag. Jag ringde för att kolla vad två dörrar skulle kosta till min bil, 4900 kr! Summerar man priserna dom tar för delarna på en skrotad bil kommer man ju nästan upp i nypriset på bilen, om dom nu skulle lyckas sälja allting :)
Ca
80
Cali
318i -88

M40 motor
Tänk på att det svenska skattetrycket är 70%. Det ska till löner för personal, socialaavgifter, försäkringar, hyra, moms etc etc.

En skrotnisse blir knappast rik på sin verksamhet, han ska vara glad om det ens går runt pga det hårda svenska skattetrycket.
Bara för att skattetrycket är högt så betyder inte det att man kan ta nästan nypriset på vissa delar.
e3
30
e34tds-touring
530da Touring -02
525tds Touring -95
Galaxy 2,3 -98
å hur många gånger skriver dom ut ett kvitto då?! som om dom skattar för alla intäckter...skulle knappast tro det.. all soppa dom tömmer bilarna på..tror ni att dom betalar in skatt till staten för det eller? skrothandlare är nog nåt av det bästa man kan va...dom får betalt för nästan allt som kommer in och dom får betalt för näst intill allt som lämnar gårdsplan i många fall tjänar de nog pengar som gräs...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.