|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
På tal om avundsjuka... Länk Kanske gammal... Men jävligt ägda! |
|
|
Det här med att BMW-bilar oftare utsätts för skadegörelse än andra bilar köper jag till fullo. Förklara annars varför min mors BMW samt ett tiotal andra BMW´s fått sina backspeglar avsparkade medan resten av bilarna på den parkeringen (ca 70st) eller nått i den stilen var orörda... /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
"Min kompis 318is E30 (vit) som han köpte för 10500kr, blev vandaliserad. Krossad ruta, alla däcken sönderskurna, bortsparkad backspegel osv, varför??? bara den på hela parkeringen. det finns massor med incidenter på just enbart BMW bilar, de drabbas mer." Ja precis, vem blir inte avundsjuk på en 318 E30? Värste direktörsvagnen... Jag har haft 2 BMW och inte råkat ut för ett smack, min familj och mina kompisar likaså. Jag vet inte hur det är där ni bor, men i Övik är BMW förmodligen INTE en statusbil som sticker i ögonen på Svensson. Det finns några exklusiva BMW, men det finns betydligt fetare nackvridare att glo på ;) Men det behöver inte betyda att det framkallar avundsjuka. Varför inte glädjas med dom som har möjlighet att köra "finbilar"? |
|
| FRIFART: Den blev antagligen sönderslagen eftersom den var just den enda bilen på parkeringen? ;) Du hade ju svaret i din egen fråga.. | |
|
Min fru fick sin nya Citroën Xsara repad när den var helt ny för några år sedan. Medan ena bakdörren lackades om fick hon en lånebil och den repades också på samma parkering. Det måste vara helt sjuka människor som gör något sådant. Där hon bodde då så stack nog till och med en ny citra i ögonen hos en del så lite hade det nog med avundsjuka att göra. |
|
|
Perran_ hm lite information fattades, det var den enda BMWn på parkering skulle tilläggas och platsen är alltid full av bilar. Tyvärr är det så att rent generellt så skadas BMW helatiden och till all förfäran slipper man inte skiten även om man köper en riktigt billig och i många fall skabbig BMW för den blir sabbad iallfall. Som sagt avundsjuka eller vad man ska kalla det för (hat i flera fall) handlar inte alltid om att bilen är ny eller dyr eller snygg, utan av en så enkel anledning som att det just är en BMW och den livsstil det ägandet kan innebära. Dvs det jag tidigare sa personer som kör provocerande i trafiken, hetsar, kriminellt belastade, zigenarbilar, kebabslädar, kokainracer osv. Psykologi helt enkelt, precis som att många, många äldre inte gillar invandrare bara för att de är invandare och de ställer till problem menar de, istället för att tala om att de är rädda för att de ska ta jobb ifrån oss, skaffa grymmare manligare överkroppar på gymen, eller ta partners ifrån oss eller vad vet jag? Alltså man ratar bara utan att veta något, precis som med skadegörelsen av BMW bilar, man saboterar ofta dem bara för att man tror sig veta vem som kan äga den eller är helt enkelt avundsjuk bara för att man själv saknar en förälder genom sin uppväxt och utan utbildning räcker inte industri eller kolarbetarlönen till en BMW M3a som är drömmen och då måste alla andra straffas som har sådana tex. Observera också att jag mycket tydligt inte säger att ALL skadegörelse av BMW bilar går till på detta sättet och av dessa orsaker utan att brotten präglas av dem till stor del. Man kan faktiskt råka ut för skadegörelse av sin BMW bara pga att brottslingen har tråkigt och just denna måndag vill utöva sin nya sidekick han sett på den amerikanska lågbudget filmen han hyrde. BMW leder i både körglädje och skadegörelse, så är det!! |
|
|
håller med dig FRIFART, gjorde en lite psykologisk sak i sjövik när jag bodde där. helt enkelt skaffade mig fort ett rykte som en galen finne som älskar sin bil. fanns ett knarkarområde alldeles bredvid mitt område. 2 saabar, 1 volvo, 1 ford sierra, 1 nissan micra, och så vidare blev sönderslagna UNDER 1 år. min kadett: nej. min beemer: nej. det var nog det tokigaste området jag bott i någonsin, helt sjuka grannar. så det var värt och ha ryktet :) (galen) fick ju ha mina bilar i fred. det är sjukt att folk inte kan ge fan i andras saker, okej ALLA är unga och dumma. men det verkar som vissa inte växer upp.. hoppas min bil får vara i fred i partille när jag får parkering här, lite dumt och ha samma rykte här, kan ju få omvänd effekt... Mvh: Rabiat Körstil (Team FF Survival) |
|
|
Det är väldigt tråkigt! Det skär verkligen i hjärtat när man upptäcker en skadegörelse på sin ögonsten. Är man dessutom väldigt glad för original lack så svider det extra mycket. Mitt hjärta bultar extra hårt varje gång jag har parkerat inne i stan och ska gå tillbaks till bilen. Som tur är bor jag i ett lugnt villa område med garage, s¨å jag kan sova om nätterna, men AVSKYR att parkera inne i stan. Den Imola röda färgen gör inte vandalerna mindre skadeglada heller:( |
|
|
För ett par veckor sedan fick jag min motorhuv repad.:( Blev så himla ledsen när jag såg detta! Det var nästan tomt, så jag parkerade bilen på familjeparkeringen vid Ica Maxi. Där är är det ju rymligt och bra, samt mindre risk för dörrupslag. Uträttade mitt ärende väldigt snabbt, för jag vill helst inte lämna bilen längre stunder utan tillsyn. Under dessa minuter passade någon illvillig människa på att repa min älskling på huven! 3 st lodräta (c:a 2dm), och en vågrät tvärsöver dessa. Har provat att ställa mig en bit bort där det är lite ensligare. Det känns inte tryggare det heller, när det står folk runt bilen när man kommer tillbaka. Oftast är det folk som har samma genuina bilintresse som vi har. Men tyvärr finns det alltid någon som vill förstöra. Så, var 17 ska/kan man parkera egentligen ??? Sanningen är att det går inte parkera säkert någonstans. Så fort jag märkte detta, åkte jag ner till Mr Cap och bokade en tid för lackbehandling av huven. Efter den behandl. blev han så gott som ny igen. Så nu är jag glad igen.:-) /Maria |
|
|
Maria: Du hade tur som inte fick djupare repor i din huv! Jag parkerade min förra E46 cab i Malmö vid triangeln en Fre kväll, när jag kom tbx upptäckte jag en låång repa längs hela förar dörren och bakskärmen...ända ner till metallen!! Jag fick lacka om:(! |
|
|
Helt otroligt va idiotiskt att vandalisera en bil på dessa sätt . fattar inte varför just Märket BMW ska vara mer drabbat . Är det avundsjuka så är det ju helt befänkt . Kan det vara så att BMW ägare är aningen speciella som personer ? Alltså likasinnade människor som grupp med vissa intressen mm . Som folk är avundsjuka på alltså inte själva bilmärket som sådant . Tror det kan ligga nått i det påståendet Kan det vara så ?? Tycker vi BMW ägare har nån form av sammanhållning som grupp det kanske folk är rädda eller avundsjuka på men vet inte om det stämmer kanske ?? BMW ägare en folkgrupp utsatt för rasism hehe ?? M som i Motor |
|
|
Jag har kommit billigt undan med ett par ordentliga dörruppslag men det sjukaste är att jag alltid har flera spottloskor på den efter att ha parkerat den i stan men håller med Maria, man är alltid lite nervös när man parkerar bilen utom synhåll. En gång så såg någon av mina kompisar när en förortsgangster spottade på min bil - konklusionen är att de inte är så tuffa när man konfronterar dem iaf... /// Viktor |
|
|
Fick en loska på min med, efter ett snabbt besök inne på Micro! Hade jag sett det hade jag tvingat det lilla svinet att slicka upp det! |
|
|
Som sagt vi drabbas ofta vi BMW ägare av dessa vandaler och avundsjuka personer. Det är dags att visa att vi inte tillåter detta, jag kommer definitivt at hålla ögonen öppna och minsta sabotage ska bemötas med knytnävsslag + spottloska!! Hårt mot hårt. Nyare BMW drabbas värre, men det är rätt modigt att stå och repa en 500 000kr bil faktiskt, men det är klart man vet ju aldrig vem som äger den innan han/hon kommer och en dyrare bil behöver inte motsvara ett hårdare motstånd så att säga. Skulle detta ske i USA så ligger nog "drägget" på backen med en kula i pannan, ungefär. Jag tycker vi inte ska vara sämre, dags att bekämpa bottenskiktet. Om de iallafall kunde stjäla bilarna istället för att göra meningslöst sabotage, de förstår verkligen inte att deras egna chanser att kunna äga en BMW blir mindre för varje sabotage med tanke på premierna som ständigt stiger. |
|
| Håller med FRIFART. :) | |
|
frifart: håller med dig! men för säkerhets skull sätt upp en dekal från "bandidos" eller "hells angels" på bilen. garanterat får den vara ifred. |
|
|
Är inte problemet att skadegörelse i regel regleras på försäkringen. Vi ställer inga större krav på polisen att klara upp brotten då det bara är för oss laglydiga medborgare att ringa våra försäkringsbolag också betalar kollektivet skadorna... Har någon tagit buset på bar gärning? Tvingat att betala skadegörelsen + ev. värdeminskning på bilen pga ej orginallack på de skadade delarna? =) Själv tror jag inte att jag fyskiskt skulle skada någon då det förmodligen hade gett ett betydligt allvarligare straff än repan på min bildörr. |
|
|
Vicco: Klokt tänkt! MEN...jag vet att jag inte hade kunnat hantera en sådan situation utan våld! Jag är nog så långt från våldsam man kan komma som person, men God bless den j*veln jag ser göra en 'artist unknown' på min bil! Jag hade tappat allt förnuft är jag rädd för. |
|
|
Exakt, även i den lugnaste fisken ruvar ett monster. Som sagt, att ge sig på någons bil, BMW kan i många fall vara som att ge sig på någons barn och då blir våld befogat och fullt accepterat i de flesta fallen. Jag skulle vilja påstå att varket ett barn eller en bil kan försvara sig så då måste någon annan ta deras parti. Alltså självförsvar :-) Med andra ord vill vi ha en lägre och "normal" premie som egentligen våra forson ska ha är det dags att ta fast slöddret, oavsett vad misshandel, nackskott eller en vars gripande så blir gärningsmannan åtalad för skadegörelsen och försökringsbolaget ej skyldig att betala ut någonting. Vi är för rädda, vi tänker hjälp man åker dit ifall man ger sig på någon, en sen då? dags att visa samhället och alla personer att nu tänker vi inte ta mera skit och då polisen inte gör något speciellt för att stoppa detta får/tvingas vi själva agera. Desto fler som "slår tillbaka" desto mer uppmärksammat kommer skadegörelsen av våra bilar att bli och det är ju den vägen det måste bli i Sverige för att folk ska få upp ögonen för det. Sådana här personer som begår dessa dåd, är födda många gånger genom misslyckade och för tidigt skaffande av barn över en fylla på en helg i tonåren som spricker och personerna skiljs och barnet kommer i sista hand och så vips har vi en ny kandidat inom riskzonen för brottets bana. Nu är detta väldigt grovt sammanfattat men ungefär så är det och det beror på vårat samhälle som har byggt på att arbete inte lönar sig, det föder drägg och personer som inte vill eller behöver arbeta och avsaknad av motiviation och någonting att sträva emot är farligt, särskilt i kombination med en trasig barndom och uppväxt utan föräldrar som kan ge stöd och tala om vad som är rätt och fel. |
|
|
FRIFART: Jag håller med dig! Men jag tror det största problemet är att vi aldrig upptäcker idioterna på bar gärning! Hur många av oss har upptäckt när våra bilar repas, slås sönder, eller blir nerpissade? Kanske 5%, om ens de? Det skulle behövas 24h kamera övervakning för att kunna bevittna skadegörelsen:( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.