|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Eller vad säger ni om den här annonsen? Länk | |
|
Nycklande beror iofs inte på avundsjuka, utan snarare på en psykisk störning. Om alla som vore avundsjuka på någon skulle vandalisera deras egendom, ja då hade vi aldrig kunna ha fina bilar. |
|
|
Personligen föredrar jag Bentley annonsen. (som går att se på länken här ovan) //Stenback |
|
|
Båda annonserna ger prov på stor humor från upphovsmannens sida. "Envy - Artist unknown" Strålande! Jag flinar fortfarande brett. Mvh Mikael |
|
|
Visst är det avundsjuka som gör att vissa repar eller gör annan åverkan på bilar, extra mycket sticker det i ögonen på svensson om man parkerar på ett sätt som gör att de inte kan komma åt och slå upp sina rostiga Volvo dörrar mot den fina BMW'n. Då är de bara tvungna att gå fram med en nyckel och dra lite. Sen får vi väl vara glada att de flesta inte gör allvar av sina impulser. Vad de patetiska skitarna inte fattar är att många BMW ägs av personer som tjänar ungefär som de själva, men väljer att köpa en riktig bil istället för att slösa pengarna på massa annat skräp. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
| Har sett en ny BMW 545i med nästan exakt likadana nyckelmärken ... tragiskt. Jag tror mer på att det är korkade ung(dom)ar som gör sådant, inte vanliga svenssons. | |
|
Varför ser man aldrig stylade volvo med kjolar och lågrofildäck, som är repade? Dom kostar ofta mer än alla de äldre bmw som blir repade |
|
|
oj! Den där repan är identiskt till den jag fick på en tidigare ägd BMW! Ganska kaxig raklam...men med ytterst fokuserat intresse segment! BMW convertible...watch the stars in style! |
|
|
Tycker båda reklamerna är riktigt bra. Speciellt Bentleyreklamen. Den känns riktigt långsökt träffsäker =) Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Helskönt! Alltid kul med lite sinne för humor från biltillverkare. Apropå det så har jag sett en annons för Lamborghini i en amerikansk tidning med texten "If you think you can't buy happiness you're not shopping in the right place" Också rätt bra... Och visst är det konstigt att en BMW för 30.000 kr kan sticka mer i ögonen än en Volvo för 300.000... |
|
|
Mugge tyvärr innebär repade bilar av okända personer så gott som alltid avundsjuka! Vet flertalet som köpt andra märken som är värda minst lika mycket pengar men som efter detta klarat sig. Någon form av avundsjuka rör det sig alltid om, kanske toror att ägaren är pizzabagare som säljer knark och visar sitt hat mot det, eller bara sin rena avundsjuka på Niclas som studerat hårt och länge och blivit något och sparat ihop till sin bil. |
|
|
Som tidigare nämnt i tråden fattar jag inte heller varför hur vanliga svenssons som köper en grisvolvo xc70 för nästan 400000kr kan vara avundsjuka på någon som tex. mig som har en Z3M Roadster??? Deras bil är ju dubbelt så dyr som min... Kanske för att den är 4ggr så ful? "Att betala underhåll till sin exfru är som att amortera på en kvaddad bil" |
|
|
Sune problemet ligger i att andra personer ofta har negativ attityd mot BMW pga att de kanske blivit omkörda/påkörda av snorungar som knappt har körkort. Sedan syns de och hörs ganska mycket också, speciellt i stan då det är en populär racebil och styling också för den delen. Den väcker ofta uppmärksamhet helt enkelt. Sedan finns det ju de som inte gillar annat än svenska märken och då sticker det lite extra i ögonen. Precis som jag sa, väldigt väldigt många både yngre och äldre anser att det är en kebab racer, penisförlängare osv och vi vet ju hur invandrar synen ofta kan vara. Man/de kanske resonerar som så jahaja det är till de här deras svart/knark pengar går till och jag som alltid har jobbat och slitit på hederligtvis men aldrig får pengar över, då ska de få och så vips drar de med nyckeln längs bilen. Som sagt någon som köper grisvolvo xc70 för nästan 400000kr lär inte vara avundsjuka i den grad att de repar ens 200000kr billigare BMW, för någon sorts koll på vad en BMW kostar har de ändå. De allra flesta som repar/gör skadegörelse äger inga sådana volvo, utan det är yngre personer. Kan också vara pga tryck på sig att man ska helt enkelt inte köpa dem för de framförs av mindre vettiga personer men att de egentligen vill det och därför blir avundsjuka. Teorierna är många men BMW upprör ständigt och skapar konflikter i dess framfart. Jag vet personligen att Ferrari Maranello tex lätt kan bli repad då den är ståendes på Sveavägen utanför Ferrari/Maserati butiken, men när man istället kom dit med Maserati tex 3200GT eller Quattroporte så är det ingen som skadar den, trots ett ganska saftigt pris och en hög vill ha faktor på en bil som faktiskt kostar betydligt mer än en "vanlig" maxutrustat svenssonbil. |
|
|
Vet inte om ni kommer ihåg, men på åttitalet var Månadsjournalen ett glassigt magasin för nyrika. En kombo av Gods o Gårdar, Classic Car och Vogue. Där fanns ganska kul reklam också. Kommer särskilt ihåg en annons för Porsche 928 som sade att "detta är bilen för dig som hellre åker på semester med kreditkortet än med husvagnen". Allt kommer igen! |
|
|
Råkade själv för ett par veckor ut sedan för att någon misshandlade min lilla BWM 120. Bor mitt i Sthlm och bilen stod parkerad på Regeringsgatan. Något pucko har sparkat in baklucka och höger bakskärm samt bucklat till taket. Snacka om att man blir grymt förbannad. En sak är om man själv gör en miss i trafiken eller någon annan råkar ut för olycka men när det är ren skadegörelse finns det inte ord för vad man känner. Jag ska nog bara vara glad att jag inte såg det för då vet man inte vad som skulle hänt. |
|
| Inte för att jag vill sänka teorin om avundsjuka men farsan fick faktiskt sin Volvo 940 från -97 repad och på en sådan bil kan väl ändå ingen vara avundsjuk så jag köper nog Mugges teori om psykiska störningar mer. | |
| Jag köper inte att Svensson går och repar en BMW för att det sticker i ögonen. Tror knappast att folk är avundsjuk på dom som kör BMW. Kanske hade den teorin stämt bättre överens på 80-talet. Då var kanske dom dyrare BMW lika med status. | |
|
Då frågar jag er alla som tror att det beror på en psykisk störning (ja det är väl avundsjuka också då den finns i så hög grad att man måste sabotera) varför, varför, varför tror ni försäkringspremierna bla är så höga på BMW bilar? det är inte bara pga av orsakade olyckor i trafiken för det bidrar många andra också till, utan stöl och skadegörelse är en tung börda. Varför är det så otroligt många BMW ägare som får sina bilar saboterade? Jag kan säga att det finns i princip inga bilar i slitet originalskick som betingar ca 10000kr i värde som råkar ut för vandalisering förutom BMW bilar. En sak är om någon går bärsärk på en parkeringsplats eller springer över biltak för att det är kul, men inriktar vi oss på enskilt sabotage kan jag garantera att BMW ligger i topp bland vanliga standardbilar så att säga. Enskilt sabotage har mig veterligen oftast skett på putsade ofta turbomodeller med dyra fälgar osv när det gäller icke BMW, men betänk att en gammal 318E30 kan råka ut för vandalisering, det händer ofta. Min kompis 318is E30 (vit) som han köpte för 10500kr, blev vandaliserad. Krossad ruta, alla däcken sönderskurna, bortsparkad backspegel osv, varför??? bara den på hela parkeringen. det finns massor med incidenter på just enbart BMW bilar, de drabbas mer. Jag håller på och undersöker med försäkringsbolag hur statestiken ser ut. Mugge, jag tycker du ska köpa en lika dyr Volvo 940/740 eller liknande och ställa på den parkeringsplats din BMW 750 stod på, förmodligen lär den få vara ifred. |
|
| Säger bara som Jeremy Clarkson: "Om du vill uppfattas som en människa, köp något annat än BMW". Fritt översatt. | |
Helga |
Helt klart är att BMW sticker i ögonen på många "svenssons". Och många "svenssons" ser inte skillnad på en 10 eller 3 år gammal BMW. Min granne frågade för ett par år sedan om vi hade köpt ny bil?! Då var 323 E36 redan 6 år gammal medan han själv hade köpt en S60 -01. Många som kör nya Volvo, Opel, Renault i kvarteret men köper nån en gammal BMW så sticker den ut direkt. Inte tu tal om saken. Och som en bekant sa, tja bekant o bekant, "Jag har aldrig gillat folk som köper BMW" och stirrar surt på en 528 medans hon själv körde en ny Nissan Primera. Problemet var väl också att jag parkerade lite för mej själv för att inte få japsdörrar uppslagna. Men fulare bil än Nissan Primera finns väl knappast och det suns ännu mer när man parkerar en E39 ett par meter ifrån. //Helga |
|
Cittat från en granne till mig "Kör du Bmw? -Ja det gör jag! Ja det är ju inte för vanliga människor" Ok tänkte jag och hade inget vettigt att säga samma granne visste självklart att jag körde Bmw men var väll tvungen att ställa en ledande fråga..... Ve´t ej vad han kör för bil men Bmw som Bmw för han spelade inte någon roll att det är en 10 gammal bil. Mpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.