|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, har nu bestämt mig, nästa bil ska äntligen bli en BMW och har hittat följande som intresserar mig, men som icke-kunnig har jag ingen aning om vettigt pris att betala så vore tacksam för MYCKET hjälp om det, men även på saker att tänka på. Vettig bil? Hoppas inte detta blir för mycket data, mycket är säkert standard, men kanske ändå fattas något väsentligt? Detta vad jag vet i alla fall: Uttagen 2004-02-04, Pedantskött (handtvättad), 1 ägare, Ditec behandlad ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem CD-stereo, Elhissar fram och bak, Elspeglar Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator Komplett servicebok, Larm LM-M-sportfälgar 17" sommar 235*40 (nya) LM-fälgar 15 odubbade vinterdäck, (på bild) Multifunktionsratt, Rails, Regnsensor, Servostyrning Sidoairbag, Sportstolar i Alcantara, Stolvärme fram Svensksåld, Tonade rutor från B-stolpe, Xenonstrålkastare Yttertemperaturmätare, Komfortpaket, M-Sportpaket Sportigare framspoiler, uppdragen bakspoiler Rostfritt 3" avgassystem, instegslister med M emblem Borstade aluminiumlister invändigt, Antracit innertak Steptronic Automat, 5 växlad, manuell sekventiell växling i sportläge Nivåreglering, sänkt 30 mm Antracitgrå metallic Den har gått 7 800 mil, nyservad och nybesiktigad (16/1, nästa 2008-11 - 2009-03) En av de sista E39:orna tillverkad 2003-11. Skatt 2640:-/år Levereras med 4 nya sommardäck Mycket litet stenskott i huven och ett mycket litet dörruppslag på vänster bakdörr (ännu inte sett bilen i verkligheten) (påstått nypris 395 000:-) | |
|
Bör väl ligga i trakterna 180-190' Var ju en uppe till diskussion för bara några dagar sedan. Den var manuell och hade rullat över 9000 mil men hade å andra sidan navigator. Har för mig att den stod hos handlare för 189' och det lät som den såldes för ungefär detta pris. ___ //Ulf |
|
|
Glömde kommentera dina andra frågor. Helt klart en vettig bil och utrustningsmässigt är den som de flesta svensksålda 525 med M-paket. Vill man ha mer utrustning som navigator, elstolar, taklucka, etc så måste man för det mesta titta på importerade bilar alternativt själv köpa i Tyskland. Du får gärna lägga in en länk till bilen. ___ //Ulf |
|
|
Finns inte som annons. Säljs av en kollegas kollega...och vet inte hur man lägger in bild här tyvärr. Det possitiva (om pris o annat nu är rätt) är att säljaren kan tänka sig vänta lite med försäljning tills mitt leasingavtal går ut om ett par månader. |
|
|
oj...glömde fråga, vore intressant att läsa den diskussionen, försökte leta, men hittade inte. Under denna huvud-rubrik? Datum? Tacksam! /Fredrik |
|
|
dubbel-oj...Att man inte kan tänka klart innan man skickar! Synd man inte kan redigera o lägga till i inlägget. Kollade på bilpriser.se och fick 195.100 resp. 170.000-182.000, men tittar man sedan på de exempelannonser man får upp för 04-or med ung. samma miltal ligger de ju ganska mycket högre. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det var Abbe som hämttade hem en ursnygg -525 -04 igår se hans blogg tyvärr är ju bilannonsen borttagen redan. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Min bil finns fortfarande på bilweb.se, jag skriver ett nytt blogg för den snart! Jag måste bara samla lite krafter! :-) Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
Jag fick den för 189:- ink nya sommar däck. Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
så ca. 190.000 är OK pris om jag förstått er rätt, inte bra, men ok? Såg en "exakt" likadan idag hos Förenade Bil i Malmö för 219.000. Dock gått 5.000 mer (12.800 tror jag) och så var den blå metallic isället. I övrigt inte någon stor skillnad vad jag såg. I alla fall possitivt med 4 helt nya oanvända sommardäck...säkert inte billiga? |
|
|
F_H: Priset på Förenade Bils bil är på tok för högt. För att ge ett annat exempel. Min kompis köpte en identisk bil som den du funderar på bortsett från att den var silver och att den är exakt ett år äldre. Den hade rullat ca. 4500 mil vid köpet och han gav 220' för den men det var i september 2005, dvs snart 1,5 år sedan. Privatköp och en tidigare ägare. Han kollade på ett antal liknande vagnar och dom flesta låg då i prisintervallet 215-235' och dom försvann relativt fort så det gällde att vara på hugget. Utifrån detta kan man anta att en motsvarande 04:a med 4500 mil ungefär borde ha legat på samma pengar tidigt i höstas och lägg sedan på 3300 mil samt 4-5 månader så hamnar man på en bit under 200'. ___ //Ulf |
|
|
Det finns en svart 04:a till salu på bilweb.se som gått ca 6000 mil. Den är nu nedsatt från 225k till 209k. Det finns inte så många 04:or till salu just nu, men det finns gått om 03:or som ligger i pris klassen 190k. Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
190k för en 04 låter OK då? Kanske ska kolla mer på bilen..blir mer o mer sugen trots att jag har en 04:a nu med...fast det är ju en SAAB...Nån intresserad? :) |
|
|
F_H jag hade också en 04:a innan! fast en Toyota! Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
Blir mer o mer sugen på bilen, även om då kanske inte kanon-pris, men i alla fall helt ok efter vad jag förstått. Något att tänka på när jag kollar bilen? Hur funkar antisladd på denna modell? Är ju sedan ett antal år van vid framhjulsdrift... Vad skiljer E39 mot nästa modell E61? För/nackdelar? |
|
|
Antisladden fungerar riktigt bra tycker jag! Kolla efter rost på huv och backlukan, om dom inte är bytt redan. Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
Abbe, tackar för tipsen! Borde väl inte vara rost ...på såpass ny bil, eller är det ett problem på denna? Tacksam för fler tips :) Vad skiljer E39 mot nästa modell E61 förutom utseende? För/nackdelar? |
|
|
Inte omöjligt med rost. Vet ett antal E39 T -03 som fick nya huvar och bakluckor tidigt förra året. ___ //Ulf |
|
| Många av de E39:or jag kollat på har tyvärr haft rost på de vanliga ställena såsom baklucka/motorhuv/innanför tanklocket/nederkant på dörrarna. Skulle dock vara mindre oroad att köpa en bil som har 3 års rostskyddsgaranti kvar. Bmw byter ut de delar som angripits även om det bara är minimalt med rost, allt sålänge garanti finns kvar. Detta är iaf vad jag upplevt. | |
|
Jag pratade med Autovation (BMW försäljaren i Gävle) om rost problemet. Det är 50 bilar i Gävle trakten som står i kö för att få delar bytta på rostskydds garantin. Blogg:M3Länk |
|
|
Tack! BRA att veta! Hur är det med service, någon stor på gång (ska vara nyservad), gått 7.800 mil? Dyrt? Har väl i alla fall kamkedja, så inget kamremsbyte man behöver tänka på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.