AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.236

Sbp tonade främre sido rutor!

Sida 1 av 2
Po
243
Pontus s
mellan 2 bmw
Som rubriken lyder gäller det bilprovningen i kombination med lätt rök tonade främre sido rutor, e dax för bes nästa fredag, står bilen själv utan ngt jämförelse objekt bredvid e det svårt att se att den e tonad, men har du en bredvid så ser man ju skillnaden..
E det ngn som har ngra erfarenheter från sbp med ljust tonade rutor??

En erfaren bilprovare lär ganska fort se att du har toning, tyvärr.
Po
243
Pontus s
mellan 2 bmw
Ja det e mkt möjligt, men har ju hört de som kommit igenom, trodde först att d va tonat glas, letade som fan efter ngn kant lr luft por när ja köpt bilen hittade tillslut ett litet märke som bekräftade solfilmen, tror det e c:a 50% chans att ta sig igenom :p

Ka
30
KaaTooM
320i m50b25 coupe -87
325 touring -01

Även i familjen:
325 cab -90
320da xdrive touring -10
318is -95
Polarns farsa besiktade sin s**b 9-5 med tonade rutor fram i flera år, men en dag tog de stopp, fick igenom min bruksbil med ett skrikande hjullager bak å alldelles nyss. Så visst händer det att man kan glida igenom, Är ju som du själv säger, 50% chans =D
På min förra E46a så klipte jag till plexirutor.
körde ner rutorna och plockade bort säkringen. :)
ni skulle ha sett minen på gubben som besiktade när han smälde igen dörren efter att ha kollat bälterna :D
"Vad har hänt här då!?"
Sa bara att elhissarna hade slutat fungera. så vad ska man göra. inte så skoj om det regnar in i bilen :D
Självklart var han å tryckte på knapparna med inget hände :P
Po
243
Pontus s
mellan 2 bmw
Den iden e ju ok, men funkar knappast så bra på en cupé utan rutram :p

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Den idén är inte alls så bra då det inte är tillåtet med plastrutor, egentligen skulle bilen blivit underkänd för det istället. Dessutom kan man underkänna bilen för att rutorna inte kunnat kontrolleras.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

dom säger inget alls om min..den är typ kol svart runt om..
bild: Länk

Visa användare
359
alex_86
bmw 328 95
skulle gubben klaga är det bara att riva filmen på plats .
ko
20
kocken 1975
Bmw x5 02 4.6is
återkomm gärna med svar om hur det gick samt fler tips för att klara sig igenom med svarta rutor
Phille B
jag börja slita i filmen på min förra bil..hjälpte inte, fick ombes ändå...men det är nog väldigt olika beroende på vilket humör/intresse besmannen har..

..Äntligen Bmw igen!!..
Po
243
Pontus s
mellan 2 bmw
Min film lär ja inte kunna dra bort i första taget, man får leta för att verkligen konstatera att det sitter film, å ngt hörn att ta tag i o slita loss lär inte bli lätt... 07:10 den 26/1 e det dax iaf :p

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag fick ombesiktning när jag försökte få igenom min fd V70 Länk. Det var ganska lätt toning runt om men det tog inte många sekunder i hallen förrän anmärkningen kom.

alex_86: Om toningen är professionellt gjord så är det inget du river av i hallen. Ditec i Lund höll på drygt två timmar med att få bort min film på två framdörrar och då hade dom ändå verktyg, kemikalier och erfarenhet till sin hjälp.

___
//Ulf
Gör som en polares polare plocka ur dom och lägg dom i baksätet, besikningsmannen bara garvade, ses när dom får ombes.

Stephan
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Jag fick igenom min 330Ci nu i höstas med ljus toning på... Länk .

Jag testa med att köra ner förarsidans ruta och låta passagerar sidan vara uppe, just för att få in lite ljus, men killen kolla ändå på båda rutorna och sa... du har ju film på dessa rutorna! Då svarade jag... Japp där är en skyddsfilm monterad på dom. Jaja, sa killen, jag släpper igenom den ändå, ljus toning är ju så snyggt. Men du vet om att det är olagligt, och att den antagligen inte kommer att gå igenom nästa år!

Tackar tackar sa jag! Och körde glatt därifrån. Så där ja, där sparade man 700kr på omtoning :) .

Så mitt tips till dig är att göra ett försök, du kan ju ha tur och få en schysst kille som jag fick. Funkar det inte så bråka inte utan ta din ombesiktning. Kostar ju bara 200kr att testa, om man ser det så.

Mvh Jimmy

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Jimmyboy: hoppas på samma flyt när min ska in Maj. Hoppas på en varv dag så att man kan ha båda rutorna nere =)

Po
243
Pontus s
mellan 2 bmw
Ja prova ska ja allt göra =) jobbar på ackrediterad verkstad så 2:orna släcks i ett nafs iaf :p

Po
243
Pontus s
mellan 2 bmw
Det gick bra med mina rutor =) ja förresten så gick ju allt bra, Blankt papper som det ska se ut :p

Visa användare
359
alex_86
bmw 328 95
finns 2 lätta alternativ..

1.) ha extra rutor som inte är tonade osm man byter före besiktning tar inte lång tid att mecka på .

2.) man andvänder "biltema återandvänigarbar film " på främre sidorutorna för den filmen är mycket elastisk och går typ inte att riva sönder så skulle gubben på SPB klaga tar man bort filmen på 2 röda sec
Po
243
Pontus s
mellan 2 bmw
alex_86

Det gick ju ändå, med tonade =)

Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Så några kör igenom med toning.. Vet också vissa som klarat sig, men ja har aldrig chansat. Tonar om efter besiktning med ny film, billigt och enkelt utan några bubblor.
Kostar ca 100 kr att tona båda främre plus en "board" på vindrutan.

--
DTM system och rak 6a ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.