|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk lite burnisar och sladd och bilder sen tråkiga bilder jag var tvungen att väjja barn på en landsväg åkte inte för fort runt 75 på 70 väg men fick härrejösses slad och tog en stålpe och en 1ton tung sten med högersidan och våltade över på taket | |
|
Huvudsaken du överlevde, bilar finns de ju nya att köpa =) //Roffa |
|
|
Hoppas du kom undan utan allvarliga skador. det ser ju trots den låga hastigheten ut att ha varit en rejäl vurka. För övrigt börjar jag förstå varför mina däck håller så mycket länge än andras. Jag har aldrig gjort en avsiktlig burnis. :) Mvh Mikael |
|
|
Så här i efterhand vill jag kanske inte gå så långt att jag kallar det för en vurka, men en vurpa var det väl ändå. Mvh Mikael |
|
| Jävlar va bilen var mosad :O. Hoppas allt är bra med dig. hur var barnens reaktion efter crashen? | |
| barnen bara stog helt förstoppade jag fick upp min dörr så de vart en springa på 2 dec som ja kunde klämma mej ut igenom och sen ställde ja mej och svor för att bilen vart så otroligt förstörde | |
| Helv...bara skrot kvar, tack och lov att du klarade dig. Synd på en så snygg e34 också. | |
|
när jag hade bilen tyckte ja bara den va skit men nu när man har en sämmre bmw och mindre så märker man hur fin och hel den va igentligen jag saknar mina angeleyes också |
|
|
Sa**an vilken mos det var av bilen. Viktiga är dock att du överlevde samt att du lyckades vöjja för barnen. HUA tänk om du kört på dom, hemska tanke... beemoholist |
|
| jadu den upplevelsen vill ja inte va med om en gång till iaf | |
|
Jag kan säga att jag rullade i 100+++ med betydligt mindre skador, körde 190km/h tog vägräcke och hade ungefär 140km/h när bilen började rulla nedför grus ås. 3 till 4a mindre träd klipptes också innan jag hamnade uppochned, med en E28a. Kör man på någonting som inte går att flytta blir skadorna ohyggliga. Du hade lika mycket tur som jag vid smällen, vilket var mycket bra, vi ska vara glada att vi lever både du och jag, bilarna är sekundära i detta sammanhang tyvärr. JAg fick ett litet skärsår på handleden,men det berodde på att jag fick klämma mig ur en minimal öppning mellan tak och dörr bland krossat glas. När jag såg bilderna på din bil var jag säker på att du kört i 150-200km/h och bara tappat väggreppet. Det blir ohyggliga mängder rörelseenergi som bromsas upp vid en sådan smäll, när man kör på ett fast föremål som du gjorde, jag hade aldrig överlevt om jag hade tagit en stolpe. |
|
| okey men som sakt de behövs inte alltid mycke fart för att göra stora skador polaren åkta av rakt fram i runt hög hastig het högre än mej och hans bil vart inte lika mosad dess utom hade min bil flyttat stenen ur sin grop som var 40cm djup och kastat iväg den någon meter | |
| vart träffade den där 1ton tunga stenen då? skitsnack tror jag! | |
| de va ju inte mycke av stenen som stack upp men de va den plus diket som gjorde att ja rullade över på taket men ja tyckte också att stenen inte såg ut att väga så mycket men de va brandmännen som sa de | |
|
En fråga som jag har ställt till mig själv flera gånger är : hur hållbart är egentligen taket? Allstå när man voltar...hur mycket krävs för att det ska bli platt.. När man tittar på ///535powers bil så verkar karrosen (taket) tåla en hel del. Som sagt, tur att allt gick bra med dig och barnen, strunta i bilen..klart att det känns hårt att den vart skrot men.. Mvh beemoholist |
|
|
och folk undrar varför det är dyrt för 18-åringar att försäkra motorstarka bilar??? |
|
| Vill inte på något sätt kasta skit men om man ser på din film hur du behandlar bilen så antar jag att de flesta här inser varför detta hände just dig... *Knacka i trä*... Håller med Rolex... För jävligt med folk som köper bilar och kör som idioter och låter andra stå för notan. | |
|
som jag kör i början av filmen är ju på ett öde ställe där ingen knappt åker och det vara bara jag och några polare där så de va ju inga andra då som kunde komma till skada och ja brukar inte köra fort i trafiken ochnu gjorde ja inte de i just de tillfället men testa och ta en skarp höger kurva på lands väg och snabbt ratta vänster och tillbaka höger mitt i kurvan så tror jag nog att ja inte va lr är den enda som får kast på bilen. och ni som har lätta bilen med bilsten räknas inte jag hade tyckt att de va mer okey att åka av om jag hade tagit kurvan i 100 |
|
|
tommyv6 e34:ans tak verkar hålla rätt bra men om någon lång setat i baksätet hade de kunnat sluta värre min bagage lucka hade öppnats och brutits upp på taken under hela färden så den hade blivit klämmd mellan taket och marken när den rullade över |
|
| Jag säger inte att du har kört som en stolle på allmän väg... men man får den uppfattningen när man ser din film att du satsar rätt vilt ute i trafiken också... Men som sagt... Detta är ju bara spekulationer. | |
|
///535power, ok tack. Själv har jag testat bankörning förra soammren och vart frälst, under ordnade förhållanden ... Inget som säger att man leker i trafiken för att man burnar på en parkeingsplats.. Och som 535power säger så höll han laglig hastighet. Mvh beemoholist |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.