AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
29.335

Nya 1 serien

Sida 1 av 3
Ghost Rider
Länk
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

"En annan intressant detalj är en typ av grillspjäll som stängs om behovet av luft genom BMW-njurarna inte är är nödvändigt för att kyla motorn. Detta minskar luftmotståndet och gör att motorn snabbare når arbetstemperartur vid kallstart."

Kylargardin hade jag redan på min Saab V4 från 1976. Kul att bra grejer kommer tillbaka.

//Stenback
är komemr ytterligare bilder Länk ser bra ut men är sugenm på att se baksätet.. sägs att bakästat i 3-dörrars bilen är endast för två pers... har ni lagt märke till att det inte är någon rutram på 3-dörrars bilen.. snyggt :D
Varför två dörrar mindre? Känns rätt så meningslöst egentligen...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Bilen är grymt mycket snyggare med 2 dörrar mindre, längre dörrar, finare former och lite coupédrag. Fortfarande inte snygg, men snyggare. Trist att front och bak är helt orörda. Tycker man bör ha lagt ner lite mer energi på att gjort 3-dörrars lite sportigare. Som skillnaderna mellan coupé och sedan i 3-serien.
Undrar hur snabb den nya 120 d kommer att bli?
här lommer ett bildgaleri med massor utan av bilder även inredningsbilder... Länk fy satan vad snygg 3-örrars ersionen är... och inredningen har fått ett otroligt lyft ser mkt mkt lyxigare ut
här lommer ett bildgaleri med massor utan av bilder även inredningsbilder... Länk fy satan vad snygg 3-örrars ersionen är... och inredningen har fått ett otroligt lyft ser mkt mkt lyxigare ut
Vad som är intressantare är det faktum att BMW satsar på lågförbrukningsmotorer med högtrycksdirektinsprutning och bromsenergiåtervinning. Funktionen start och stopp funktionen finns till fyrcylindriga motorer med manuella låda. När man lägger i friläget och släpper upp kopplingen så stängs motorn av. När kopplingen trycks ned igen går motorn igång. Smart BMW! Länk
Äsch att man inte kan rätta sina inlägg inom en viss tid, ja ni fattar nog ändå...
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Kanske räknas som partisk, men jag anser att gamla ettan med M-pkt är syggare än den nya 3d ettan utan M-pkt...
Hej. Vad skulle ni köpt en 120 d eller 118 d.
124
zätatre
118d 3d -07
325d -07
Z4 3,0i -05
Jag gillar kromlisten över sidorutorna på 3-dörrarsmodellen, ger ett påkostat intryck. Överlag tycker jag faceliften var mycket lyckad. Jag har alltid gillat 1-seriens design men lyftet blev ett riktigt lyft. Den ser lite elegantare ut nu.

Personligen så blev jag väldigt sugen på en 3-dörrars 118d eller 120d...
Ja en 3 dörrars 120 d känns som ett rätt köp. Spec om dom kommer och fortsätta med M edition till det bra priset som dom säger.

Blir nog att beställa en denna vecka.

Chiro
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Snyggare baklampor, snyggare inredning, men jag vet inte om den nya frontkofångaren var så jättemycket bättre. Den gamla såg sportigare ut med endast hålet i mitten och dimljusen ensamma vid sidan om. Men de trevliga sakerna är nog ändå motoruppdateringen, 120i verkar vara mycket trevligare på pappret. Och 118i det smartaste valet om man tittar på ekonomi.

Kommer M-paketet att ändras också i och med nya njurar? Jag gillar skarpt dagens paket.
Ji
84
Jidde
120d -06
Kul med faceliften! Snyggt faktiskt. Undrar om det kommer fler färger till 1-serien snart också (förutom den nya röda som kom nyss och är grymt snygg).

Verkar f.ö vara vitt som gäller för väldigt många nu, är det en trend kanske? Hade velat se en grön färg, men framförallt den "space" gråa som finns till 3-seriens coupe, den är grymt snygg!

Nån som vet när mer info kommer att komma, t ex ny katalog och uppdaterad hemsida?

Hoppas dom uppdaterar M-paketet nu också.. det är nåt med baken på nuvarande m-paket jag inte tycker är helt klockrent.
Ji
84
Jidde
120d -06
Efter att ha läst lite nogrannare så ser jag ju att det kommer en grön färg..

Patagonia.. låter onekligen intressant.

"New Exterior colours:

Patagonia green
Montego blue
Carbon black (Limited Sport Edition only)

New interior trim:

Black highgloss
Cashmere silver
Brushed alloy
Poplar wood grey

New Upholstery:
Cloth “Electra” anthracite or Alaska grey
Cloth “Network” anthracite, Cranberry or Monaco blue
Cloth/Leather combination anthracite or orange
Leather Lemon"
124
zätatre
118d 3d -07
325d -07
Z4 3,0i -05
Jag antar att det är denna gräsliga färg Länk som är den nya gröna lacken "Patagonia Green".... Påminner om den lika otrevliga glaciärgröna lacken som fanns på 5-serien E39.
Ji
84
Jidde
120d -06
Ja usch, den var gräslig. Hade förväntat mig nåt något mörkare..
tycker faktist att den färgen var snygg.. .. ett alternativ till vanlig silver.. ser faktist mkt fräschare och modarnare så :D
Surfade in på bmw.de:

Länk

Där finns något som ser roligt ut, "Limited Sport Edition" skall tillverkas i 2000 3-dörrars exemplar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.