|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Dom har en 328 IT-96 Nån som vet nåt om bilen eller företaget Länk | |
| Mest nyimporterat, varierande skick. Kollade på en dåligt krocklagad E38 där för några sedan. Den bilen gav en sunkig eftersmak iaf. | |
|
Företaget är med på svarta listan hos Råd & rön. Citat från Röd & rön på nätet "På Råd & Röns Svarta lista finns de företag som vägrat följa ett beslut i Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Motor: Autopoint i Lund AB, Lund, Ärendet har gått vidare till tingsrätt." |
|
|
Jag har köpt 2 bilar hos Autopoint.. Z3...och en 328 cab... Bra bilar...trevliga säljare... Skulle inte tro att de inte följer ARN's beslut... och vill gå vidare till tingsrätt utan ngt vettig orsak!? Kanske kunden....skulle.... ja du vet. |
|
| ARN går väl in som objektiv part i tvistemål o de flesta seriösa företag följer dessa utfall. Finns så många begagnade bilar där ute, välj en annan (konsumentmakt)! | |
|
Vilken slump att Benjamin, som reggade sig 20 minuter innan sitt första inlägg, lyckas hitta en tråd som berör en vad det verkar tveksam bilhandlare och motsäger övriga forumdeltagare. Det har hänt förr. |
|
| Jag har inte speciellt bra erfarenheter av Autopoint, detta var dock 2001 och då höll de inte till i Lund. Kanske är andra som driver nu. | |
|
Hehe, en "Ole" på gång kanske? //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
jag ser bara hur länge firman har funits (sedan1997) och kan tänka mig bara hur många bilar de måste har sålt tills idag - Räkna i procent så fattar man att ngt stämmer KANSKE inte med ARN's beslut....jag är nöjd i vilket fall som hellst! |
|
|
Benjamin69: Vilka härliga logiska resonemang du har! Eftersom de har funnits sedan 1997 och sålt en massa bilar så har ARN fel. Självklart, det har du ju rätt i!! Hur kan någon tro något annat? OBS, ironi! |
|
|
ARN har fel? Varför ska dom ha fel för? De inte så att dom får för sig att jävlas me vissa företag |
|
|
Känns som att det är en ny "Ole" här. Eller kanske "Oles" kompis. |
|
| För oss som inte vet. Vem är Ole? :) | |
|
Här kan ni läsa om Ole och "att göra en Ole", dvs dyka upp i olika alias och försvinna lika fort :-) Länk En odödlig autopower klassiker kan man lugnt säga :-) När det gäller Autopoint var jag där ngn gång 2001 när firman låg i Kävlinge för att kika på en 320 Coupe E36 jag var intresserad av då. Den visade sig vara i ett rätt sunkigt skick trots endast 13kmil och det lustiga vara att serviceboken som följde med var stämplad som en M3, dvs de hade godtyckligt stämplat boken lite hur som helst med två olika stämplar bl a för inkörningskontroller och ventilspelsjusteringar :-) Detta var visserligen för några år sedan men tyvärr så gäller oftast "first impression last" när det gäller firmor som sysslar med import. |
|
|
Ni låter som om ARN är ngt eller guds ombud på jorden! NOP! det är folk som du o jag som jobbar där med.... Fan vet hur snabbt ett beslut fattas på ett sådant ställe.... Alla kan göra mistag...jag shiter i villket! (Kristoffer_L) kanske Autopoint köpte bilen som den var med den befintliga serviceboken...har du tänkt på det möjligheten oxå? |
|
|
Benjamin: Visst finns den möjligheten men tycker du att detta skulle stärka firmans anseende? En seriös importfirma måste väl ha koll på vad de importerar och förmedlar, är det inte rimligt tycker du?? |
|
| Kristoffer_L: Jag håller med dig.....men jag tycker inte att man ska se på allt i svart&vit...... Alla kan missa eller göra misstag....shit can happen till vem som hellst....även den bästa. Du uptäkte kanske ngt som ingen annan visste om...och kanske ägare till den bilen som du snakar om är nöjd med den än idag, eller hur? | |
|
Shit can happen, javisst. När Shit händer så ser man till och gör rätt för sig. |
|
| Det tycker jag med. | |
| Som sagt köp en annan bil, finns massor där ute. Varför chansa med ett företag som ligger i tvistemål och som flera här haft dåliga erfarenhter med?! Och vad är det som talar för att ARN plötsligt skulle göra ett hastbeslut rörande denna firma?! Firman som råkar missa felaktiga serviceböcker (o som då jobbat med denna typ av bilar sen 1997...). Haha nej inte så seriöst va! | |
| Nej tack... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.