AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.771

BMW ägare, se över era bilars stöldskydd!

Sida 2 av 2
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Jag ska köpa ny ratt och samtidigt införskaffa mig snapp-off. Skulle vilja se den som kör iväg med min bil ;) Då gäller det väl bara att ta med sig ratten in varje gång, något som man är duktig på i början men sen kommer man säkert bli slapp och strunta i det!
När moppepojkarna snodde ett antal set alu ventilhattar från min bil var det inte långt ifrån att jag tänkte sätta mig i en buske och sen ta dom ett tag i nackskinnet på bar gärning. Dock inte lika grovt som att få bilen vandaliserad men nog så irriterande. Det är trist att man ska behöva skydda sin bil med mer än ett lås :(
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bör nog stå Abus granit på en rattkrycka om den ska göra lite effekt i avskräckande syfte. Man får såga sönder ratten istället misstänker jag. Använder alltid en sådan, när bilen parkeras borta nattetid, samt eftermonterat swedeguardlarm och original startspärr.

///MVH Hasso
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det var lite chockerande att se att en rattkrycka går att bryta upp på 2 sekunder. Då får man ta och bita i det sura äpplet och slanda upp drygt en tusenlapp för en rejäl krycka. Då vet man i alla fall att den håller.

Det här var nog en bra Aha-upplevelse för mig, man tror aldrig att man råkar ut för det själv, jag har alltid haft minst 1 bil sedan jag fyllde 18, för snart 9 år sedan och aldrig tidigare drabbats av inbrott.

Vad det blir för bil här näst vet jag inte, har inte riktigt bestämt mig ännu.

A-lind, Det vore synd om en E24 råkade ut för ngt liknande, satsa på rejäla grejer.. det kommer vara värt det, slipper man gå och ångra sig för att man snålade på en 500-lapp och köpte en billig krycka.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.