AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.143

Att tänka på vid chippning?

Sida 2 av 2
Hillstreet:

Jag trodde det var en diskussion om dieselboxar för det är de enda tilläggsboxar jag hört talas om.

MVH/ Qvarnis
Bamsehalvar:

Nej vi felsöker inte om du inte misstänker något fel och då bör du undvika att chippa utan att göra just göra det vilket vi iofs kan göra.

MVH/ Qvarnis
Visa användare
400
Bamsehalvar
320D -00
524TD -85
okej, ska felsöka då jag är lite osäker på en grej, men va tar ni för felsökning? på bmw tar de ju 1000kr. tycker jag är mastigt för ett test som kanske inte vissar något.
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Slaggar inte partikelfiltret igen om man chippar (eller boxar) så att motorn justerar ner efter ett tag och man tappar effekt efter hand?

Min BMW120d:
Länk
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Qvarnis: Här kan du läsa mer om Xede som Vishnu använder. Länk
För exempelvis BMW 335 kan man ha två olika program som man snabbt byter mellan, alternativt kan man bara plocka bort den lilla boxen när bilen ska in på service. Uppdateringar laddar man ner själv via deras sajt.

Vishnu levererar nu steg 1 trim till 335 som ökar kraften på bakhjulen från ca 265hk till 330hk.. en ökning med 65 hästar dvs.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Hillstreet.. Finns det en dynograph på den ökningen att titta på? Låter onekligen MYCKET bra!

//amullo
---
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Här har du hela resan.
Resultat från dyno kommer i de senare delarna..
Länk

Verkar som om de är på g i Europa snart också..
Länk

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Jag har efter många om och men bestämt mig för Promotechs nya CR5box med laddtryckshöjning. Ger 209 Hk och 429Nm. Är anpassad för partikelfilter och helt tät. Fick fukt i en omchippad Audi en gång och vet hur kul det var.

Min BMW120d:
Länk
Sahlback.

Nej det behöver du inte oroa dig för.

MVH/ Qvarnis
Visa användare
400
Bamsehalvar
320D -00
524TD -85
är ju tragiskt att du tar 300kr och bmw 1000kr, Men om man säger som så här, jag är osäker på om det är något fel, då är det ju igentligen bättre att jag felsöker den nu och vet att den är 100%okej när jag kommer till stockholm så jag inte kommer dit och inser då att något är fel så vi inte kan chipa, det billigaset och enklaste vore ju att felsöka hos er med men det kanske är dumt att chansa?

mvh
ra
21
rande
530D SEDAN -99
Bamsehalvar!
Vem ta 300 kr för en felsökning?
Mvh rande
Visa användare
400
Bamsehalvar
320D -00
524TD -85
De gjorde de på itsfun!
ra
21
rande
530D SEDAN -99
Bamsehalvar
Det var inte farligt! Nyligen? Hur gjorde du chippade du bilen? märkbara skillnader?
Visa användare
400
Bamsehalvar
320D -00
524TD -85
det pristet var för en månad sen, var dock tvungen att ställa in tiden då kompisen krockade dagen innan. Så tyvärr vet jag inte om någon skillnad. 300 kr är ju helt klart prisvärt annars hos dem, men det var ju i kombination med chipning då. Vet inte om de tar mer vid bara felsökning.MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.