|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
Antar att "utandningen" som BMW-Båstad syftar på är om man kör med öppen vevhusventilation. Tråkigt att diskussionen gått över styr. Jag tror att 90% av alla bilar på våra vägar är farligare/säckigare/sunkigare/slängigare vid en undanmanöver i hyffsad hastighet än en M Roadster oavsett om den har ändrat kompressionen lite från orginaldämparna. Efter att ha försökt parera ett rådjur i 90 med pappas V70 -04 (utan sportchassie) så har jag min egen bild av hur trafikfarligt det är med "komfortabel chassiesättning". /// Viktor |
|
|
Underbart underhållande måste jag säga! BMW Båstad: jag kommer inte orka argumentera mot dina super löjliga inlägg, men fortsätt gärna :D Riktigt roligt.. PS. Känns surt att min M3:a -02 med KW Variant II är en trafikfara ;) |
|
|
Men en poäng är faktiskt inte helt oviktig, vet dom flesta som modifierar sin bil hur modifieringarna verkligen påverkar bilen? Sex på alla fyra, roligast så! |
|
hampe m3 |
BMW-Båstad, du skrämmer mig, om du ska ner i stockholm, får du hemsk gärna skriva det på detta forum, för då kan jag låsa in mig o lägga mig under täcket. mvh hampus |
|
Snacka om att den här tråden gått över styr... Sune |
|
|
Men om min bil är besiktigad, då måste jag väl kunna våga mig ut på vägarna? För det är väl det enda som spelar ngn roll? Körsätt, kunskap om bil och förhållanden, tillstånd, skick på prylarna, uppsikt och avstånd kvittar... Bara man har original chassi!? Så länge du kör i Sverige är det väl dessutom 120km/t som är den högsta begränsningen att "oroa" sig över och inte 200... Lite roligt är det allt... ///M POWER - När du älskar att köra! mvh B-O |
|
|
Det finns inget som påverkar säkerheten i trafiken lika mkt som de som sitter bakom ratten/styret... Att man kan "skruva" bort sig väghållningsmässigt på ett ställbart chassi vet säkert de flesta med lite intresse av det, men det va ju inte det som va frågan här... Besiktningsmannen kan ju omöjligt veta vad/hur mycket som ändrats och vad standardsetup på coiloversen är... Viktigare är att se över vad för däck man använder sig av... Tiotusentals kronor kan spenderas på väghållningsprylar av alla de slag men utan "BRA" däck hjälper de ju inte långt. ///M-Power När du älskar att köra |
|
| är inte H&R satserna tüv godkända? | |
|
Robert Thorsson > Jo, de flesta är det. Men det är inget vi har nytta av i Sverige då vi inte tillämpar det systemet. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
tryggve>jag vet oxå att vi inte tillämpar det tyska systemet,det jag menade var att om det är godkänt i Tyskland kan det ju inte vara så trafikfarligt. |
|
| Har ingen original luftburk på min Z3M 97a heller men skulle vilja ha tag på en. Någon som vet om det är bara luftburken från en Z3M som passar eller om man kan plocka från någon annan modell. | |
|
Endast original luftburk passar. "Att betala underhåll till sin exfru är som att amortera på en kvaddad bil" |
|
|
Snabba svar tackar. Bara att börja leta då. Ingen som har en extra här som de vill bli av med? |
|
| Är den så dyr ny original då ? | |
|
Har inte kollat än. Men jag kan tänka mig att BMW i stan tar bra betalt. Var ända liten plastplutt jag köpt där har varit långt ifrån billig. Men det får väll bli så om inget annat dyker upp. |
|
|
Har för mig att en ny kostar runt 1000lappen hos bmw... "Att betala underhåll till sin exfru är som att amortera på en kvaddad bil" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.