|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Parkering i allmänhet --> Länk Hoppas dom tar kortet... |
|
|
Länk Länk Länk |
|
|
Helt vansinnigt roligt... Börjar bli smått orolig över att ta ut min bil bland alla vansinniga människor igen, den står på verkstan för lackering den här veckan... ;) Johan i Lund Sechs macht Spass. Coupén: Länk |
|
|
Men hon kom in utan att betala...) FP |
|
FredricF |
Men detta tar väl priset Länk . Nåt vansinnigare har jag inte sett sedan jag var på ICA Kvantum senast ;-). /Fredric |
kicken |
jag ställer en direkt motfråga här: (bland alla mansgrisar) ..hur kör era flickvänner /sambos/äkta hälft?? ...visst det finns skräckexempel, men hur kör DESSA egentligen? ..(enligt mig kan ju inte ALLA här vara BÖG ) så sambos och flickvänner förekommer alltså i normal ordning...och alla dessa är i princip perfekta , (min sörmlandstös) har i allafall lyckats hittills..peppar peppar...men ibland kan man skratta ihjäl sig när man ser den "fräcka tuffingen" en grabb/gubbe med en fin bimmer som hyrt ett släp...och inte kan backa med detta ?? det är väl nästan mer spektakulärt. än en del länkar här ? ..i min närvaro finns många tjejer/damer/kvinnor överlag som kör yrkestrafik dagligen i alla väder och typ av trafik... (truckarna i aitikgruvan som LASTAR 300ton) har kvinnliga förare m.v.h |
|
Man får passa sig för att generalisera. Det har hänt (mer än en gång) att åkarna kommer till lastbryggan på jobbet men vägrar att backa till eller vända runt, de kan inte ta sig därifrån och ber om hjälp osv. Om man inte normalt är bra på att backa med släp så kanske man är en fena på annat, det kan handla om att spritsa grädde på en tårta eller plantera blommor, vad vet vi? Det har ju knappast med att göra om man kör BMW eller annat eller hur? Jag tror nog att de allra flesta damer kör väl så bra som männen, är inte lika aggressiva och hetsar inte upp sig lika lätt vilket är en stor fördel. Det finns överallt yrken som är "polariserade" åt olika håll, det förekommer säkert kvinnor i gruvan och män inom t.ex vården men det vanligaste är nog det omvända. De kan ju likväl var för sig vara bra på sitt osv. Kvinnan är en listig varelse, man får passa sig för att hänga ut dom på forum eller websidor när de gör bort sig lite. De kan snabbt slå tillbaka och strejka i andra sammanhang, det vill vi väl inte..? FP |
|
FredricF |
kicken: Min fru kör inte alls, hon har inget körkort och vill inte ta nåt trots mina övetalningsförsök (eller kanske på grund av, man vet inte så noga ;-). Trots trådens namn så innehåller den det ett eller ett par exempel på manliga förare som kanske inte borde varit det, i alla fall inte just då. Vad det gäller hurvida kvinnor kör sämre än män så vet jag inte svaret på den frågan. Den statistik som finns mäter, så vitt jag vet, inte per körda kilometer utan bara antal olyckor och då blir män förmodligen överrepresenterade. Jag tycker inte det finns nån anledning att kvinnor skulle köra speciellt mycket bättre eller sämre än män i allmänhet. Myten att kvinnor skulle köra lugnare och hetsa upp sig mindre i trafiken än män är förmodligen just en myt. Det antar jag eftersom kvinnor, enligt min erfarenhet, blir precis lika ofta uppretade och upphetsade som män utanför trafiken Dessutom känner jag minst två par där kvinnan kör betydligt aggresivare än mannen. Vill man bli filosofisk så kan man konstatera att människan inte är byggd för att köra bil. Vi är heller inte byggda för att köpa mat på ICA utan snarare för att springa ikapp middan och slå ihjäl den innan vi äter. Dock är vi väldigt anpassningsbara och klarar hyfsat både bilkörning och inköpen. Historiskt har mansrollen varit förknippade just med att springa ikapp saker och slå ihäl dom så män är genetiskt bättre anpassade för jakt än kvinnor. Vad det gäller bilkörning finns det dock inget som jag kan komma på som skulle ge just män varken nåt genetiskt övertag eller underläge. Ett stort problem med diskussionen är också att man måste definiera "bra bilförare" först. Det är inte självklart om man menar: En "bra bilförare" är en förare som: 1. ... inte råkar ut för olyckor 2. ... håller alla hastighetsbegränsningar och lyder alla trafikregler 3. ... kör hänsynsfullt med omsorg om sina medtrafikanter 4. ... är tekniskt skicklig på att framföra sitt fordon och kan drifta runt rondeller 5. ... vinner biltävlingar 6. Nåt annat Det kan naturligtvis vara en eller flera av ovanstående men ALLA kan det INTE vara. Så då får man fundera på om kvinnor kör sämre än män enligt någon av ovanstående definitioner och om nån av definitionerna är mer "rätt" än nån annan (vi vet att VV skulle rösta på 2 och knappast 3, eller? ;-) /Fredric |
kicken |
folke / fredricF ...ni har så rätt ..(mitt inlägg skrevs ju med lite ironi :-) ..jag var bara nyfiken på ev. svar..men kloka ord blev det..och med det är jag nöjd och glad:-) m.v.h kicken |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.