AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.110

Mardrömmen: Kvinnor fickparkerar

Sida 1 av 3
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Hittade denna i garaget...

Länk

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Haha, det är skrämmande..

hittade denna på samma sida.

Länk
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Vilka jävla nollor... Men hade varit kul att se närbild på den översta hur hon viftar med händerna och tar sig för huvudet haha.
Gode tid!
Inte utan att man blir nervös då jag ska börja övningsköra med dottern i mars...

///Micke
Min cabrio Länk
Jösses. Den första är kanske inte vid sina sinnens fulla bruk, men lyckas nästan fickparkera där det är trångt, den andra kan inte vara nykter. Tur att kameror finns och att hon senare antagligen fick påhälsningar av myndighter

Mvh
Mikael
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Micke Olsson: Du vet att det vilar ett tungt ansvar på dina axlar!? Hur gammal är dottern? ;)

Hon fyller 16 den 13 mars så då bär det av till bilskolan för gemensam förarutbildning.

///Micke
Min cabrio Länk
Länk

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Haha... Just ja! Vad spännande! Jag håller tummarna för att du blir godkänd som handledare då! =)

Mmm, det där är ju ett gissel..
Man måste gå utb INNAN man ansöker hos länstyrelsen. Dem kan då tycka att man är olämplig och då är ju utb-pengarna kastade i sjön.
Snacka om att staten suger pengar ur oss vanliga.

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Bilskolorna tror jag är boven i dramat. Värre blodsugare än staten...

Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Hamsterhjulet snurrar men hamstern är inte hemma!!

Fan dom borde sitta inne med en kramgo tröja och inte i bilen!!!!

Mvh
Björn
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Undrar vad dom på försäkeingsbolaget skulle säga ;)

BMW - Beroende Med Wilja!
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Hahaha!
Vilken känsla för bilen,hon får ju för f...n knappt i backen ens!
Å sådana ska ha körkort.........sorgligt!

MVH Patrik

Ögonstenarna:Länk
Det där med utbildning kan ju vara bra i vissa syften. Det finns ju de som har haft körkort länge och aldrig åkt dit för något, men som inte kan köra bil ordentligt. Jag har sett sådana som varit handledare men som inte kan det där med trafikregler. Det tillkommer ju nya regler hela tiden. Jag hoppas ingen tar åt sig och tror att jag påstår att den/de som läser detta är en dåliga/dåliga på att köra bil

Hon fyller iaf år i rätt månad. Fyller själv år den 14 mars.
Blev en del stavfel ser jag nu.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Usch! Illa att man kan vara så dårlig och inte själv inser det och bare ger upp ?

Jag hade tur att vi bodde i Sverige när jag var 16, och fick därför övningsköra, vilket gav mig många mil och mycket erfarenhet bakom ratten innan uppkörning. Här i Danmark tycker inte Bilskolornas branchförening att övningskörning är ett bra alternativ till utbildning - undrar varför?

Det finns lika så regler för hur många teori lektioner och körlektioner man måste ha innan man kan komma till uppkörning, vilket betyder att det kostar runt 10.000 DKK för ett körkort här! Fast vi har dessa dumma regler, har vi ändå på tok för många olyckor i åldersgruppen 18-20 år, som kör ihjäl sig på de danska vägarna.

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
För några månader sedan stod jag i fönstret och tittade ut mot min bil därutanför på gatan, en kvinna och en man i en silverfärgad japps skulle köra ut från sin parkeringsficka framför min bil. Jag riktigt kände att det skulle gå illa och mycket riktigt när kvinnan körde fram mot bilen framför och sedan backade för att kunna få mer svängradie så backade de rakt in i fronten på min 318. Jag såg hur min bil rörde på sig och kvinnan och mannen skrattade i bilen!

Jag tog omedelbart regnumret och stirrade rakt på dem, när de såg att jag stod i fönstret och skrev upp regnumret försvann deras glada miner och de åkte därifrån. Jag gick omedelbar ut och studerade fronten, men hur jag än tittade och ryckte så fanns det inget märke eller någon lös detalj, så hur ska man ställa sig till det?

Om jag anmäler henne så har jag ingenting att visa upp ( ifall jag nu inte slår sönder bilen själv då) men så dum är man ju inte. Men det är själva grejen jag avskyr, totalt ignorant och bara backa hur som helst som det inte är så noga vad som står framför och bakom. Sedan när man stöter i en bil så skrattar man, vi får se hur mycket den kvinnan skrattar när jag bara stöter i hennes barn med uppställd bil i en kurva :-)
Haha, du mår ju bra me ;) ..nä men håller kraftigt med dig! Man blir rasande, har hänt mig så det känner jag igen. Det är sånna efterblivna idioter som inte fattar nått, de kopplar bara inte åt vilket håll man ska svänga när man backar. Ingen Körkänsla liksom..

/// Bimmarkomanen
co
85
cosmossvart
Z3 2.8 Roadster -98 (såld)
Jaha nu vet man alltså hur det går till när parkeringsskadorna på Z3:an uppkommer... *aargh*
mi
372
mick 750
750i -91
316 -87
FRIFART: Samla upp lite hundskit eller nåt liknande i en påse och släpp in påsen i damens brevlucka. Iom att det är i en påse så blir det lika som med BMWn, ingen skada skedd men MYCKET förargande..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.