AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.111

Mardrömmen: Kvinnor fickparkerar

Sida 2 av 3
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
mien gott!!
Om människan överhuvudtgaet har körkort i den 1:a filmen är det helt bissart.
Det bevisar bar att det är en jävla massa folk som bara har KK för att det är ett måste och ser bilkörning som ett något man inte vill göra utan måste.
Av
176
Avdragare
E39 523 -99
E31 850ia -95
Skrämmande , men hur skrämmande är det inte att 80% av alla med körkort har total 0-koll på vad de kör på för däck , vad de har för bromsar och när de senast kollade luftrycket i däcken ?

Den tekniska kompetensen är så extremt skrämmande låg att 3e persons säkerhet blir lidande i realiteten , detta är för mig så skrämmande att jag inte vill/orkar tänka på det.
Vid en fickparkering riskerar man iaf. inte annans liv och lem , även om det är jävligt ruggigt och obehagligt att se.

Konfiskera mer körkort och ställ högre krav , körkort är ett privilegium och ingen jävla rättighet.
En sak som jag alltid stör mig på är hur få det är som vet hur man ska blinka i en cirkulationsplats (rondell). En del blinkar vänster när de kör ur cirkulationsplatsen, andra blinkar inte alls och sen finns det de som blinkar höger men svänger vänster. Det korrekta är att blinka höger när man ska köra ur cirkulationsplatsen. Ska man vänster blinkar man vänster och strax innan man kör ur blinkar man höger.

Jag tycker att de som inte kan behaga sig att blinka borde åka på lite böter. Blinkersen finns ju där av en anledning, att signalera vart man ska ta vägen.
De
90
Denver
E36 325i
Det korrekta är att man icke ska blinka i en rondell , det är en hyffsat ny regel och lika hyffsat värdelös.
Kanske därför det är lite förvirrat i rondellerna idag då vissa följer de gamla reglerna och andra de nya.
Helga
Bättre att blinka en gång för mycket än en gång för lite = jag blinkar alltid vänster i rondell om jag skall svänga vänster och sedan höger när man kör ur rondellen. Vänsterblinket är så klart en upplysning till väntade bilar som skall in i rondellen. Blir betydligt smidigare då än när man står och väntar och ser att bildrullen kör ett helt varv i rondellen för att testa dom nya dubbdäcken och sedan ur utan att blinka. Såg spektaklet i morse på väg till jobbet! Och ja, det var en BMW!

//Helga
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Denver: är det inte så att man ska blinka när man lämnar rondellen? Eller har det ändrats igen???

Fick själv (för 20+ år sedan) lära mig att man blinkade vänster om man skulle köra 3/4 varv och när man passerat 1/2 varvet så skiftade man till att blinka höger. När min fru tog körkort för några år sedan så kom man ju till insikt om att detta förändrats. Varför kan man ju fråga sig då jag tycker det sätt som jag fick lära mig tydligt informerar min planerade körning för övriga i rondellen.

___
//Ulf
Helga
Så rätt så Programmer. Så fick jag också lära mej!

//Helga
De
90
Denver
E36 325i
Man ska blinka när man ska ut ur rondellen fortfarande .. men de "nya" reglerna säger inget om att blinka vänster när man färdas runt i rondellen som jag har förstår fanns i gamla regelverket.

Kör själv enligt det gamla då det är bra mycket tydligare för andra trafikanter vart man är på väg nånstanns och det kan vara förvirrande då inte alla kör efter samma regeler
:)

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Det är ju nästan ren självbevarelsedrift att blinka vänster. Oftast så upplever jag att de som kommer från motsatt sida förutsätter att man skall rakt fram om man inte blinkar och det leder till en tvärnit i sista stund.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
do
162
dopamin
530i Touring -07
En del av dom har svårt för att tanka också... ;)

Film --> Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Hehe...

Kan inte Autopowers damer kontra lite nu? =)

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
HAHAHAHA
Att hon inte inser att slangen inte alltid blir längre hur hon än drar i den. ;-)
Stackas gubbe i det förhållandet.

///Micke
Min cabrio Länk
Hon ville ju inte skada miljön mer än nödvändigt... Det är ju i startögonblicket bilen drar mest bensin eller? :)
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Kommer vi nånsin kunna förstå?

Länk

Visa användare
386
Mattias Eriksson
E28 M535i -87
E36 323i Coupé -98
Och ett par icke BMW...
Hon som fick Saaben var ju helt sanslös... Snacka om bortskämd. Här kommer en till variant på kvinnliga bilförare som inte riktigt lyckas:

Länk
Visst en olycka kan hända den bäste men va faan! Någon form av självinsikt måste man väl ändå ha?

///Micke
Min cabrio Länk
Jag kan känna igen mig i den ledsna flickan. Jag fick endast ett par gråa sockor när jag fyllde 12 eller möjligen 13 år och blev lite ledsen i ögat över att födelsedagsskörden inskänktes till detta ynka sockpar. Så ni förstår säkert att hon har min djupast kända sympati.

Mvh
Mikael
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Äldre herrar är inge vidare dom heller:

Länk

Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
,,,förstår inte att farsan till den där något sjuka tjejen, att han försöker övertala henne. Jag skulle kört tillbaks bilen direkt! Och hon skulle aldrig fått något mer av mig!
Sjukt att det faktiskt finns sånt folk!
jag återgår till trådens huvudämne: Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.