AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.724

Roadtrip Stockholm-Monte Carlo-Bologna-Munchen

Sida 1 av 2
Det var en riktigt kul resa, jag lärde mig defintivt att det går att tillverka bättre grenrör än orginal...

Länk
Da
20
Dastas
M3 Cab E36
mkt mkt trevlig läsning :) tog en stund med det vart det värt :)

låter som en väldigt trevlig semester :D
Lite roligt och höra förmaningarna från passageraren när ni följde efter Ferrarin! Han lät lite rädd!
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Jättebra skrivet! Som sagt, tog tid att läsa men det var det värt. Hmm, har kommit överens med fru att köra till Bayern i år - ska kolla om vi kan göra en liten avstickare till Monte Carlo... :-D

----
BMW CS #6212
I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Silvergrå
Gustav:

Som vanligt ett trevligt reportage men trevliga filmer:))

Säg till nästa gång du åker ner för nästa trip.....
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Kanonreportage, kul med alla fräcka bilar i Monaco,,,, Tipset hallå!

M3/// Mullret
Rolig läsning //Marc
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Riktigt trevlig läsning, som alltid:)
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Härlig liten trip där Gustav!
Smått avundsjuk faktiskt.
Fina bilder med mycket ögongodis!

MVH Patrik

Ögonstenarna:Länk
Ro
56
Ronin72
BMW 535DT
Fantastiskt reportage. Du gör vad vi andra går och drömmer om Gustav!!

Ni åkte alltså i ett sträck utan att sov- och matpaus eller?? Imponerande i sådana fall. Har själv kört sthlm-münchen ett par gånger och det är duktigt långt. Skulle aldrig komma på idén att köra den sträckan i ett svep.
Herregud, man är ju trött när man kommer till Malmö..

/Roning 72
Tack för alla kommentarer :) Trevligt.

Ronin: yes, det var det som var finnessen med färja, vi åt både på Helsingborgs-Helsingör färjan och Rödby Puttgarten. Några kaffe sen var det bara att luta sig tillbaks i caramelstolarna med mkt musik och köra. Navin guidar en när man kan gasa im mörkret, ställ in den på 2000 m ger en rät bra uppskattnign om hur vägen rör sig.

Yes, lämande Sthlm kl. 15 och var i Monte Carlo innan kl 11. Frågan är om man kunde fått en liknande tid med en E60 M5, den kanske drar lika mkt i motoväg. Återstår att se ;)
Gustav

Om det blir en liknande trip med en M5e60 så ställer jag upp som frivilig medresande.
Verkligen kul reportage! Tummen upp..

Funderar på en avstickare till M.C under sommarens Tyslandsresa.. Hotellet Ni bodde på hade mycket trevligt läge.. Namn på hotellet?? Ungefär vad kostar ett dubbelrum per natt??

MVH
Lars Jakobsson
600 mil? Vart det verkligen så mkt? Vi körde samma väg ner som er, men sen stannade vi i Cannes i en vecka.. därefter via Paris hem igen, och det vart ca: 550 mil.

Är man två som turas om är det inga som helst problem att köra i ett sträck, iallefall inte om man har en hygglig bil, har åkt 4ggr nu :P, andra gången som ensam förare ;)

Varför åkte ni inte till rivieran nått? Om ni endå åkt hela vägen och sen missar det bästa? Illa :P

sockbroke: Vista Palace Hotel har jag för mig:

Länk

Yes, grymt läge med pool med utsikt äver Monaco, hissen går ner till poolen från restaurangen. Inte alls så farligt dyrt tror det var €200 / singel eller dubbelrum. En fördel avr att det var i Frankrike.

Lars: Vi körde även till Bologna och Modena, sen hem via Österrike och Munchen, det kanske förklarar sträckan? Är itne helt hundra på exakta totala sträckan.
Här var utsikten från hotellet:

Länk
Njuren
Mycke bra reportage!

Tackar! Du såg filmerna också, otroligt vad BWM orginal grenrör är restriktiva.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Mycket trevlig resa, Ni har haft !

Jag har redan skrivit på M5 board :)

Såg att Ni köade vid Køge i Danmark, det är alltid trafikkaos där då de håller på med ett större vägarbete :(

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Yupp, helt sjukt att det var kö där en fredagskväll? Där smidde vi planer att möte upp 997 Turbon men vi stötte på honom senare, hos Koenigsegg med lite tyngre artelleri :)

Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Såg riktigt trevligt ut det där! Blir riktigt sugen på att ta M5:an ner en sväng till Monaco. Vore kul att se om man ser någon mer gammal E34 M5.

//Schnitzer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.