|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej har precis blite ägare till en 740 -97 Men jag har ett problem när jag sätter i SIM kortet i telefonen så står det undersök kortet ??? Jag har provat med flera kort utan resultat och förra ägaren hade kort i och det funka vad gör jag för fel eller är den inte kompetibel med Comviq Tele 2 ?? Mvh mikael Bmw | |
| Pröva istället med att sätta in kortet i den kortplats som finns i bagageutrymmet (jag har för mig att det är på vänster sida). Det finns flera trådar om detta tidigare om du söker på forumet. | |
|
OK så det finns en där bak jag läste i inst boken och det stog att dett finns bak på vissa men jag kolla aldrig Bmw |
|
|
Grattis till att ha blivit med åtta. Bli nu inte sårad, jag kan ju inte veta om du haft sådan utrustning förut. På de E39/E46 jag haft har själva sim-kortet krävt en adapter för montering i släden som åker upp när luren lyfts upp (vissa modeller har även ett fack i bagagerummet). Om du inte har en sådan blir det svårt att få kontakt. Adapterna kan vara så enkel som en tejpbit på det stora kort som SIM-kortet en gång levererades på. Vidare måste det stickas in tillräckligt djupt i släden för kontaktens skull. Som sagt det kanske är för grundläggande för dig, och problemet är mer avancerat, men vi har alla olika kunskapsnivåer. Min mor var först i Sverige med mobiltelefon och kopplade ur sin fasta telefon och tog med den när hon hälsade på hos grannen. Konstigt nog blev hon aldrig uppringd då. :) Mvh Mikael |
|
|
Tackar =) Har haft åtta förut =) men jag köpte ett helt nyt kort som det lilla simet satt kvar i det stora så jag tror inte det är felet jag vänd kortet in ut in ut men inget hjälper men jag får kolla i morgon om det finns plats där bak iden vore kula att prata i telefon när det finns en =) Vad är det för adapter du pratar om då mvh mikael |
|
|
Adapter finns bla. på Elfa och andra välsoterade elektronik tillbehörs handlare. En av tidigare trådar Länk Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
| jag kan inte heller sätta SIM-kortet i hållaren under telefonen, utan var tvungen att sätta in det där back i telefonmodulen för att få det att fungera. Troligtvis samma sak för dig =) | |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Underbar bil åströmarn, eller hur? Nu när det diskuteras telefoner så undrar jag lite med och lånar tråden till det: Min telefon fram startar sig själv varje gång jag startar bilen, så långt är det ok. Men när jag stänger av bilen stänger inte telefonen av sig och det retar mig att den ska lysa en halvtimme extra helt i onödan. Varför måste jag stänga av den på luren varje gäng själv? Det nöter på knappen anser jag och om nåt år är säkert knappen så sliten att man inte ser den alls. Detta vill jag slippa. Telefonen bak fungerar bara om man trycker igång den själv och släcker sig när jag stänger av bilen. Jag har inga kort i dem ännu utan har beställt 2 nya som ska komma inom kort(har väntat en månad nu, men de kommer snart säger de). Enligt den förra ägaren var telefonerna tyska(D-netz?) och det skulle krävas en konvertering från BMW till en kostnad på 4000kr/telefon för att mitt svenska SIMkort ska fungera. Kan detta stämma? Jag har ännu inte haft ett jätteSIM-kort att stoppa i telefonerna för att testa själv. Tack. |
|
Jag har hämtat E46/E39 med telefon. Allt som krävdes var det "jätteSIM-kort" du nämnde. In med det och sedan kunde jag ringa. Mvh Mikael |
|
|
HEj ja vilken underbar bil hel sjukt fin att köra och vilken skillnad när man trycker in EDC knappen =) Jo jag fick igång telefonen när jag sätte i mitt JÄTTE simkort i bagagen så nu funkar allt Min telefon stänger av sig när jag stänger av tändningen är nog nån inställning på din jag har en svänsk handbok jag kan kolla i om du vill mvh mikael |
|
|
Grattis Åsträmarn!- jag är själv ägare till samma bil o årsmod.- Jodå, jag hade samma problem m telefonen, var inne på olika telebutiker, ingen fattade 1cm!!! Fick hjälp på här på forumet, vilken sajt!!!! Här är allt möjligt! Lite kul på mina äldre dagar (jag är över 50) tycker jag man skall ha, så eget telf. nummer i bilen är tufft. - min telefon stänger inte när tändningen är av,- måste dock vara vaken varje gång jag parkerar,- stänga telefonen! Kraftwerk |
|
| Konstigt ?? ska inte telefon stänga av sig när tändningen blir av ?? | |
|
Stängs av inom 15min när elektroniken har gått i "sleep mode" Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
En 740 är det bästa man kan åka(nästan). Jag var bara tvungen att köpa en sådan men min chippade 540 den går som ett skott. Grattis till en komfortbil samtigit så är det en kraftfull maskin om du vill. Var bara noga med rätt olja i motorn. |
|
|
Logmankaki!!! Jag skall in för oljebyte!- vilken olja vill du rek??????????????? Kraftwerk |
|
|
I min 540 från -97 så gick jag in i telefonmenyerna och ställde in hur länge telefonen skulle vara på, efter det att motorn stängts av. Ibland så vill man kunna bli nådd när man är i närheten av bilen så funktionen är bra! Om man har ett abbonemang med debiteting i efterskott som är öppet för utlandsamtal så använder man (jag) SIM-lock och då vill jag inte behöva slå koden om jag bara stängt av bilen en kort stund för att t.ex. tanka. |
|
|
Castrol Edge är bra olja 0-40. minus 20 grader så noll ventilknack vid start. om oljan inte är bytt på länge rekomenderar jag biltema 5-40 utan filter byte i tre-fyra dagar. Sedan bytt till riktig olja. Då får du inte oljan svart på en gång. 10 liter 5-40 kosrtar bara 499 kr. Medan 7,5 lite Castrol edge är betydligt dyrare |
|
|
Fick se ett bittert fel på min 740 =( en katten är trasig rassel i den =( Men nu har jag en anledning att köpa race kattar har tittat på ett på med 200 celler är det nått att ha ?? det var metalliska kattar Sen vad är det för tjocklek på rören till kattarna som är orginal? Mvh mikael |
|
|
Mikael,- jag har det samma problemet,- mina kattar rasssssslar. Jag har frågat här på Power,- goda råd; inte Biltemas till 700:- per st. men andra till 2000:- kommer inte i håg, men har skrivit namnet på firman en plats. Ok, åtminstone billigare en BMW´s originala, går på 15´m mont!!! (Då kan jag köpa mig en Volvo 850 som vinterbil!) Joel GrosseKraftwerk |
|
|
åströmmarn: Alt-a avgassystem i uppsala tror jag firman heter. Ferritas racekattar gör underverk på både ljud och genomblås men det kostar lite. Kolla med båda, du hittar dom på eniro.se Mvh Asken |
|
|
Tackar för det Funderar på dessa kattar verkar bra och pris värda Länk men kom gärna med lite förslag och länkar mvh mikael |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.