AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.840

Lite nytt om E60/E61 faceliften.

Sida 2 av 2
Fr
1.140
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Mycket väsen för ingenting, i varjefall utvändigt. Då traditionellt trä invändigt känns lite "gubbigt" tycker jag det är svårt att uttala sig om interiörbilderna. Någon som har interiörbilder med antrazitlönn el dyl?
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Var då verkligen inget som gjorde att jag ens kommer att ta en extra resa för att hämta en ny broschyr.

Håller verkligen med tegel att de "backat" lite denna gång. Konstigt tycker jag då designspråket börjar accepteras och bästa tecknet på det är väl alla Asiatiska försök till att kopiera men ändå inte kopiera.

Enda "coola" i denna FL är väl E61-M5.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
"If it aint broken, dont fix it" - dvs. små förändringar som förfinar modellen och utvecklar den men inga revolutioner. Ungefär vad man kunde vänta sig, eftersom jag tror att femman säljer ganska bra.

M5 E61 låter som en skön vagn, likaså bra om man slutar använda samma plast som i Kia Picanto invändigt. Jag gillar femserien men har mycket svårt för vissa av materialvalen i interiören.

Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Det finns ju även strategiska skäl att inte ändra för mycket - en rejäl uppgradering skulle betyda att man erkänt att phase I inte varit modern nog. Dessutom skulle det riskera att bli för mycket nytt nu, när nästa 5:a bara är några år borta.

----
BMW CS #6212
I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Silvergrå
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Det fina med kråksången var ju denna:
Länk
Länk
Länk
Det verkade inte bli något av vässningen av 520d motorn, eller? Ska man tolka det om att detta kommer till hösten istället?
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Uppgraderingen av 520d kommer i september. Då får även denna motor farthållare med bromsfunktion, vilket övriga versioner får i mars.

I följande tråd finns en pdf från England med mycket detaljinfo om faceliften:

Länk
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Video på faceliften.
Länk
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Läste i BMW´s nyhetsbrev att nya 530iA ska dra 0,75l/mil blandad körning!
Låter väldigt bra, undra hur nära sanningen det är..

Lutar åt att beställa min E60 i nästa vecka men jag var helt inställd på diesel. Men om den nya 530i med automat är så snål så kanske det får bli en sån i stället...
vet inte om någon mer lagt märke till det men har ni setta tt bakluckan är den samma som m5:an har
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.