|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
lalaw! Du har helt rätt. Har "surfat" på ämnet på reservdelar på en "modern" ETK och det är som du säger. Förra gången jag höll på med dessa "jä ... !"#¤- instrument" slutade det med att jag fick tjuvkoppla EML-systemet Länk (... fick nog inte tag på ngn bra resdelsman den gången!) Sedan kopplade jag in en lysdiod som du säger med konstant plus samt jord till nått stift i DME - glömt nu vilket nummer det var - och sedan fick jag igång en "vedbods-CE" med blinkningar. Har dock vidareutvecklat mitt system med en specialläsare jag köpte av Hasso ... 98% färre sladdar behövs än vad min lysdiod kräver. Pinsamt nog har jag nog missat ditt mektips i ämnet - eller kanske bara glömt - men skall genast läsa på igen. [En sista kontroll återstår dock och det är att kolla att det till slut blev ett bått instrument som jag fick till i min 91:a.] MVH /// Paap R |
|
Hej, Kolla på den här länken om EML fix. Länk Lars |
|
Paap Reeder |
"Förbannat bra!" ... Lars! Tackar så mycket! Har nu läst ditt mektips mm i kring - har inte sett det tidigare - och nu skall lödkolven fram (... måste dock vänta så det senaste ovädret drar förbi så min 75W lödkolv klarar av att smälta tennet ute). MVH /// Paap R |
|
tjenare ! Har en 525i 91 och undrar ifall det funkar att koppla in ett m5 instrumenthus? Om det funkar är det bara att byta rakt av så fungerar allt? MVH |
|
Paap Reeder |
... enligt vad lalaw skrev så är färgen på bakstycket avgörande om det går eller ej. MVH /// Paap R |
|
Hej, Om baksidorna är lika så fungerar det men... Vill du ha fungerande mätare som visar rätt till 300 och att varvräknare visar rätt så måste du använda kodplugen från M5 instrumentet men då kommer inte förbrukning i färddatorn att visa rätt samt mätarstälningen och chassi nummer. Oljetempen kommer at vara död om du inte kopplar in en givare. Om du änvänder kodpluggen från 525 instrumentet kommer hastighetsmätaren att visa fel samt varvräknare. Oljetempen kommer att leka momentanförbrukningsmätare. För att ordna så allt fungerar måste gör en egen kodplug som kombinerar de båda. I denna tråd kan du läsa om när jag gjorde detta: Länk Lars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.