|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Är inte priset för däcken lite lågt prissatta? Jag har bra rabatt och har betalat mer än så, men det hänger förstås på dimension och tillverkare, så det kanske stämmer. Jag erkänner att det enda jag någonsin åtgärdat av dina förslag är däck som jag är lite spekulativ, men är det bara en abs-givare som är trasig? 600 trodde jag var priset /st, men jag kan av ovan nämnda skäl ha fel. Mvh Mikael |
|
| Bromsskivor komplett fram och bak 1200kronor på Biltema. Nu vet jag att en massa folk kommer att protestera och säga att de kommer slå sig och allt möjligt. Jag kan bara säga att själv har jag kört Biltemas skivor i många år på mina bilar och aldrig haft några bekymmer med dom. Kör dom även på min nuvarande 528 fungerar perfekt, inga vibrationer eller att de har slagit sig. Belägg kan man köpa billigt där också, kvaliten kanske är lite mer tvivelaktig på beläggen men de fungerar bra, åtminnstone på en bruksbil. Finns ingen anledning till att hålla sig till orginaldelar på en såpass gammal bil med så många mil på mätaren. Köper man en motsvarande i bra skick vet man ju ändå inte om det är orginaldelar som sitter på den. Handbromsbackar kan vara tvivelaktigt om det behövs, jag köpte nya till min 528. När jag demonterade så visade det sig att de som satt där var som nya. Mekanismen hade bara kärvat ihop, efter rengörning och justering fungerade handbromsen perfekt. Så handbromsbackar kan du köpa billigt av mig.:) | |
| Vad blev slutpriset? | |
|
Glöm inte att handbromsvajrarna kan vara på upphällningen också...ytterligare en kostnad. Åkte på det själv. (verkstadsbesök) 1 underkännande på bilprovningen för en liten "bagatell" som otillräcklig handromsverkan bak slutade med byte av: Bromskivor bak Slitagevarnare bak Handbromsbackar handbromsvajrar + uppsmörjning av bromsok. + ombesiktning Ja, det blev inget restaurangbesök den månaden.. :( Mvh. Leffo |
|
|
Obs! skivorna var rostiga i mitt fall därav bytet, är ju inte säkert det förehåller sig så på ert objekt. Leffo |
|
| Nja, har varit lite körit så jag har inte hunnit med nån affär än, men bilen är kvar så vi får väl se inom en snar framtid | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.