|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Oggyone: rattlåset går inte i bara för att stömmen går-punkt- Rattlåset är rent mekaniskt fungerande, så felet är isf på rattlåset/tändningslåset i sig. P_we: i ditt fall tror jag det är reläet. MVH: Sakke |
|
|
Ursäkta mig, det kom ett litet stavfel i mitt förra inlägg men jag kan inte hitta det .Kan ni? /Mats |
|
|
Yep. såg det men tänkte det var lite småaktigt att anmärka på stavning.... peptalk......det du skrev är nog ngt helt annat :o) Sakke |
|
|
Men jag tänkte rätt,,, /Mats |
|
| tja! hade samma problem att bilen dog så där ,då var det så enkelt som att lyfta ur pumpen ,och löda om kabeln mellan pumpen och kopplingen över pumpen. | |
|
Det absolut vanligaste felet med att bilen dör, om inte bensinpumpen har pajat är att reläet sagt upp sig. Nummer två är att kolla tändningen så att det blir gnista till alla stiften. Det är enkelt gjort med stroboskoplampa, lyser lampan när du kör på startmotorn på alla tändkablarna är det bensinproblem. Ett nytt relä på BMW kostar ca. 600 kr. Lycka till. Gr8ride |
|
|
GrBride, Hej, är det inte ett "vanligt" bosch relä som sitter där? Det var ett tag sen det hände, men har för mig det. Hälsn/Peter. |
|
| pumpen pumpar bränsle som den ska nu. men startar ej endå. så ska mäta bränsle trycket för stiften är blöta så soppa får den nu iaf. men om trycket är för högt kan de bli så att den "surnar" alltså får för mkt bensin på en gång? | |
| Andra teorin är att nån spridare har kortslutit sej så dom får jord hela tiden alltså står helt öppna hela tiden. för data boxen skickar ju en jordsignal till dom när dom ska öppna. | |
| Efter sista inlägget tycker jag det börjar lukta vevaxelgivare... | |
| vevaxelgivaren alltså, vad har den för uppgift? är det till tändningen eller bränsle systemet den mäter vevaxelns position? | |
|
Nu hände det igen. Skulle köra in på parkeringen, då dog den plötsligt. Det har hänt tjejen oxå och då har hon påstått att rattlåset går in. Men nu tror jag nog inte på det, RAtten blev mkt mkt tung men jag kunde svänga ,men jag fick ta i som in i h.....e Tror jag kommit på vad det är iallfall me min bil. Tankade 95a idag, (Var tvungen) Tog inte mer än knaske 1-2 minuter så började bilen bluddra o gå dåligt. Dålig gasrespons. Kändes som den skulle lägga av vid varje rödljus. Men är Verkligen bilen så känslig? |
|
| hjälp bilen är död fortfarande vll ha den fungernande ju:D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.