|
Sida 6 av 8
|
|
|---|---|
|
När blir det? Mvh |
|
|
Hej Kenta och andra med knackande 325 e90... Intressant tråd. Har idag köpt en 325iA- 06 4.400mil som också knackar ovanligt hårt precis som en 2.0 Sierra med täta oljekanaler och inte tystnar det när den blev varm heller. Vet ännu inget om olja/bränsle förbrukning men den knackar betydligt mer än andra ex jag tittat på. Någon nämde att BMW i utsckick att ventilerna/Lyftarna skulle luftas! Låter märkligt, hydrauliska lyftare luftar väl sig själv?? Eller? Har Kenta fått tillbacka sin från verkstad eller? Nyfiken... JB |
|
|
Tillbaka efter en bilsemester! Touring_JB jag skall lämna in bilen om ett par veckor. Jag har bytt lyftare och ventiler som många fler se E90post.com Detta hjälper dock inte alla, jag kommer få en er omfattande rep. Hoppet finnes forfarande :-) "Always a driving machine" Länk |
|
|
Har det hänt nåt? Mvh |
|
|
(:- (:- Jepp hon går som en dröm! Inget tickande/knackande och lite lägre soppa törst Det tog ett år, totalt ca 15 besök hos BMW verkstaden men man skall inte ge sig! "Always a driving machine" Länk |
|
|
Grattis! Mvh/ Niclas |
|
|
Grattis! Ska du byta in den nu till en 335? Mvh/Thomas |
|
|
Jag blev påtvingad en tur i en 335 coupe av min BMW säljare! Ohhhh vad hon gick, men det lär väll även stålarna göra så jag sitter här och säger nej nej! Jag undrar hur länge jag kan låta det sunda förnuftet råda innan känslorna får bestämma. (:- Men jag är glad att jag fått till det med den mindre damen! "Always a driving machine" Länk |
|
|
Hej, Snygg färg och snygga fälgar. Prova andra BMW är frestande och farligt. Jag testade en 335 coupe aut för ett par månader sedan. Ruskigt snabb. Den går på nästan en halv miljon med min config. Tycker att motorljudet är dämpat i den. Det lutar åt den nya 272 hästars 330i:n istället. Jag tror den är mera racebetonad. Jag ska dock prova båda ordentligt innan jag bestämmer mig:-) |
|
|
Kenta, skönt att höra att det har löst sig för dig. Bra kämpat! Min bara fortsätter att tugga på utan tillstymmelse till knack, tick eller rassel. 2500 mil nu. Jag var f ö också och provkörde en 335CiA med paddlar på ratten... Vilken drömbil * suck * :) God Jul/ElakaKatten |
|
J.B |
Bra att det löste sig för dig , tragiskt att det skall behövas tjatas o vara så tungrott bara .. Har läst o hängt med i alla mess här , och hadde ju väntat på ett svar vad det var som var orsaken till felet ?? ,,skulle vara kul o höra . J.B |
|
Håller med, vad var det som fallerade, dåliga oljekanaler? Den nya toppen verkar ha löst allt iallafall? Nåå Kenta, vi vill ha svar! ;) Mvh |
|
| Härligt min går fortfarande bra | |
|
God fortsättning på er! Första åtgärden är att byta kam, ventiler och lyftare om detta inte hjälper så har BMW har tagit fram en modifierad topp med förändrade oljekanaler. Man byter endast topp på de bilar där felet kan påvisas. Fram till 1 november 2007 var 10 st bilar av modell 325 och 330 i stockholm som var inne för byte av topp. Felet har framförallt uppstått på bilar tillverkade första halvåret under 2006! "Always a driving machine" Länk |
|
| Så det var oljekanalerna, där ser man... | |
|
Skönt att höra för din del, och för andra drababde att BMW har en lösning. Jag lyssnar extra noga varje morgon... inget missljud än så länge dock. Hur ser bränsleförbrukningen ut för din del kenta? |
|
|
Kenta:- Hur har det gått? Jag har samma problem med min bil och det ska lämnas in på torsdag för topp byte. |
|
|
Bones: bränsleförbrukningen har nog gått ner en 10% ligger nu på 1.0l/mil imot ca 1.1-3 tidigare. Azteq: jag har blivit av med problemet helt samt att bränsleförbrukning minskat med ca 10%. Det är endast byte till topp med förändrade oljekanaler som kommer avhjälpa problemet!, på min kärra har de testatat de andra nämda åtgärderna utan någon förändring. (:- "Always a driving machine" Länk |
|
|
Kenta: Jag hade tur att de bestämt att byta topp direkt. Jag är lite orolig bara för att motorn inte behöller samma kvalite och kraft efter toppbyte. Har du märkt någon skillnad? |
|
|
Jag harfått ett par positiva egenskaper efter bytet av topp och diverse annat! Förbrukningen har gått ner 10%. Maskinen går mjukare. Motorn har något mer effekt, känns som den har högre vrid vid lägre varv än tidigare. (:- "Always a driving machine" Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.