AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
18.325

Vad har ni för uppfattning om privata skyltar?

Sida 2 av 2
Vo
349
VonRon
528i Touring -99
530i Touring -01
manonegro 18.43. För att jag ÄR Neger så klart"!!! Mest roliga och dräpande inlägget jag har sett på länge. Folk med lite distans och självironi kan man inte göra annat än att gilla, hoppas man är likadan själv.:-)

Är bilen dessutom svart (negro) blir det ju ju mer passande och lite dubbeltydigt.
Toplezz är upptaget sedan många år. Satt först på en Z3 & nu på en Estorilloblå E36 cab som för övrigt är till salu på Blocket.
Visa användare
164
flayen
OPEL Omega MV6 -94
Har själv haft personlig skylt.
Skaffade det 1993 med beteckningen: FLAYEN
Hade det först på min 1962 års bubbla baja buggy.
Sedan på Opel Manta, Opel Calibra, Toyota Celica,
Golf II och sist på min FD 328ITouring.
Skylten räcker i 10år, så när det var dags att förnya á 6000:-
så blev det ej, har 2 barn och villa samt min 530 att sätta pengarna på.
Men kul var det med skyltarna, satt ju ej på nå Dirre vagnar precis hehe.

FLAYEN
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Ja vem vet "ARIER" kanske finns?

Mvh Danne
manonegro
VonRon:

Ja, självdistans måste man ha. Det är ju roligare att ha något sådant där folk blir nästan obehagligt förvirrande nästan. Nu är ju bilen inte Svart och det gör det ju nästan ännu mer frågande coh förvirrande "men Herregud vad Menar han EGENTLIGEN!? Han ÄR ju neger!? SÅ kan man väl inte skriva?? Du, BENGT ser du den DÄR!? Får man Verkligen HA det skrivet SÅ!?" haha... typ den reaktionen vill man ju ha/bjuda på.

Daniel.F:

TYVÄRR ,måste jag Fatiskt säga så skulle det Bara tolkas fel så tillvida betraktaren inte Känner ägaren och därigenom förstår poängen, vad den än må vara. Det tar ju liksom bort lite av roliga.. om underhållnigs värdet är begränsat så att säga.

"Defeat is Temporary, Giving Up makes it Permanent."
manonegro
..."mm..JOjoooo..Ja' tacka Ja'. FIN bil har han också!!! mhrpf.... det förstår man ju hur en Sån Där får pengar till en sådan Där, sånn där Kapps har han på huve me'..."
Hahaha.... Folk har ju så Jäkla förutfattade uppfattningar, iofs inte Helt utan anledning ibland, men åndå. Bara kul att driva med hela grejjen istälet. Obehagligt förvirrande som sagt.... hihihihi...

"Defeat is Temporary, Giving Up makes it Permanent."
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
I början av 90-talet när de personliga skyltarna kom så såg jag en svart BMW 3-serie med skylten BATMAN. Batmanfilmerna var ju ganska aktuella då så det var lite kul.
te
303
ted81
BMW M3 E92
väcker en gammal tråd till liv....
en polare skaffade personlig skylt , valet föll på "OREGGAD"
detta är ett internt skämt då ovan nämnda person importerar en och annan bil.
för utomstående är det nog inte alls kul, men för "oss" är det ganska kul!
Såg en gammal fd polisbil som hade "INKASSO"

Lite smått ironiskt
Länk
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Rolex!
Hahaha du kunde inte hålla dig va!?

Själv har jag beställt personlig regskylt nyligen...kommer vilken dag som helst!
Gissa vad?????...just det! M635CSI

MVH Patrik

"När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!"

Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Körde på Nynäsvägen igår och blev omkörd av nya X5:an i hög fart. Bilen hade personlig skylt SOLER. Eftersom jag har sett den skylten några ggr tidigare så jagade jag ikapp den. Till min stora förvåning satt en skitsnygg tjej i den bilen. Men jag fattar inte vad skylten betyder?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

"Vad har ni för uppfattning om privata skyltar? "

Min uppfattning är att alla privata skyltar är töntiga. Inte så lite töntiga heller..

Zoppo:

En svart X5 3.0D en Kerstin ser ut att vara ägare

Ander S.:

Vänta bara tills du ser min skylt:))

Har du fått bilen ännu? Mathias kanske oxså köper en 320DE91.......men han är för feg för att köpa vitt.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Alla skyltar som får en att le är bra. Sen om de vore tillverkade i plåt stället för plast vore de dessutom miljövänligare.
Mvh
Asken
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Starre,
Vad har du nu på gång??

Har inte fått bilen, nästan en månad kvar! Shit... :)

Mathias var uppe och snacka för en vecka sen, först var det 325i, sen var det 320d. Han verkar inte veta själv vad han ska ha ju ! :)

Anders S.:

Det blev en 320DE91 vad det blev för utustning visste han inte.....
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Jag tycker inte att alla skyltar är töntiga!

Kör man en M635CSI så är det ju coolt om det står det på skylten!

Även fall jag kanske inte borde tycka så här det är det ganska kul att BMW 540 tillhör:

Regnr: BMW540 Färg: BLÅ
Fabrikat: VAZ 1500 COMBI 21023
Årsmodell: 1977

hehe

“Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss.”

Lennart Nilsson (s)
Visa användare
396
dieselmeken
330 diesel-06 powerchip edition
Nej, en personlig skylt tycker inte jag alls är töntig, tvärtom. Vad jag tycker är lite tillintetsägande är en skylt med initilarer på kanske ägarens namn eller liknande.

Själv har jag FUN2DRV på min BMW, just för att det är FUN2DRV. Denna kombination väcker lite uppmärksamhet, då man tydligt kan se att folk kollar in, tänker till lite innan det går upp för dom vad kombinationen betyder.

På min jobbarbil har jag FUN2WRK, just bara för att jag tycker det är kul att jobba.

Att mäta är att veta

MVH Göran dieselmeken Lindgren
Mr
20
MrKoldMan
318i E46 -99
Hittade en fräsch M3'a körandes på årstalänken, den körde om mig och jag insåg att skylten säger "FÖRORT" ...ganska skön anser jag :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.