|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
manonegro |
Som rubriken lyder undrar jag vad folk Här egentligen tycker om privata plåtar. Finns ju vissa som sätter dit sitt namn o så. Jag har själv funderat på att skaffa det Mest som en kul Grej, OBS dock INTE mitt namn det tycker jag e lite "overkill". Personligen tänkte/funderar jag på att ta "NEGRO" mest som lite självironi. Mina kompisar sägar NEJ du kommer få bilen repad. Men jag vette fan. //manonegro |
| Beror väl på vad för område du har bilen i. Okunnigt folk förknippar det möjligt bara med en sak. | |
manonegro |
jo, det e ju det som tyvärr e risken... Blir nog att jag skiter i det! |
|
Så länge man inte skriver Mr framför så tycker jag det kan vara kul med personlig skylt, tex Betan till mig eller initialer funkar fint med! Mpower |
|
| Löjligt, bättre försöka satsa på såpoperor istället!! | |
|
Mjae, personlig skylt. Det är väl en sån grej som är kul i två veckor. Sen tröttnar man. Jag föredrar att vara anonym. Så pass anonym det går att vara i en kokainsläde! :) |
|
|
Alla får bli lyckliga på sitt vis så länge de inte skadar andra. För egen del ser jag inga fördelar med det, men skulla jag behöva göra reklam för verksamheten så kanske. Jag har inte heller haft modellbeteckning på någon av mina bilar och avböjde utan tvekan när den lokale BMW-representanten ville sälja slikt till mig. Jag vet vem jag är och vad jag har för modell, det räcker. :) Mvh Mikael |
|
|
Är väl som att diskutera "vad är bättre- Hund eller Katt". Smaken är som sagt delad. Personligen så skulle jag inte lägga mina pengar där. Däremot kan man väl dra på munnen när man ser en del skyltar..... |
|
| Såg en Skoda Octavia kombi med MrCool på t.ex. Inte direkt passande... | |
manonegro |
Stavros jag håller fullt ut med dig egentligen. |
|
Jag skulle kunna tänka mig samma stuk som Alpina-Stephan (och enligt ryktet även den gode Diesel-Asken) har, men 2COOL4U eller MRPRÖJS är inte det minsta najs i mitt tycke. En personlig skylt måste vara diskret för att inte vara smaklös, helt enkelt. |
|
| Tycker manonegros ide var ganska kul, men risken finns väl som sagt att några galningar skulle känna sig provocerade och ge sig på bilen. | |
|
Fast det är klart. Såg en E34 M5:a för nåt år sen. Den hade "Pappa" på sin skylt. Den skylten var ball! Men den passar ju bara på lite större starkare bilar... |
|
| heheh stavros. då får väl motorsvaga bilar ha skylten "mamma" | |
|
Känner till en som hade en gul Porsche 911 spyder med skylten "jaegul". Jag är gul är ett gammelsvenskt uttryck för jag är pank. Ganska fiffigt tycker jag personligen. Annars får det nog va med personliga skyltar få min del. |
|
|
Jag tycker det är ganska tramsigt med personliga skyltar i största allmänhet, skulle aldrig få för mig att kasta pengar på sånt. Dock finns det några jag sett som faktiskt är rätt OK - Alpina-Stephans sköna skylt är ett exempel, och ibland har jag siktat en S..B 9000 med den något förvirrande skylten III1III. Salig Charlie Norman fick en skylt i present av sin vapendragare Robert Wells en gång - Charlie åkte med BOOGIE på sin bil, och Robert hade WOOGIE på sin egen. Att företag använder personliga skyltar i reklamsyfte tycker jag ockå kan ha sitt berättigande, bara det inte blir tramsigt. T ex har MABI biluthyrning MABI01, MABI02 osv på en del av hyrbilarna. /// Gunnar E. |
|
|
Varför skulle man vilja åka runt med "negro" på skylten bil? Vissa klämkäcka skyltar kan vara lite småskoj, beror på bil och förare. Minns en Callaway-Corvette i Beverly Hills som har I8A4RI :) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
manonegro |
För att jag ÄR Neger så klart"!!! Som sagt självironi.. |
manonegro |
...alltså Ska man ha det så ska det ju va något i alla fall "halv" roligt, "TAXFREE" eller vad som man nu kan tycka e roande eller motsägelsefullt. |
|
Stavros, jo då den vita M5an såg jag också med Pappa på skylten, den gick i Västerås, men killen köpte en nyare sedan kommer inte ihåg riktigt men har för mig han har en blå M5 E39 med pappa på. Mamma har man ju sett på någon italiensk småbil vill jag minnas, en Stilo eller vad det var? Tyvärr blir det inte särskilt personligt med pappa eller mamma på skylten då väldigt många av oss faktiskt är det och då förefaller det patetiskt, ungefär som att man skriver man eller kvinna på skylten, och vad då tänker man då? |
|
|
Det fanns en gul Bmw (modellen kommer jag inte ihåg) i luleå för ett antal år sen, som det stod "YESHEE" på skylten.. Fyndigt sätt att skriva sittnamn på.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.