AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.846

Första BMW´n införskaffad :-)

Sida 2 av 2
Fa
69
Falstaff
120d -07
Don C är du helt säker på att det är en japan röd?

Iof är bilderna mörka men jag tycker den ser Karmosinröd ut.
Fa
69
Falstaff
120d -07
Kolla på Länk

Till vänster din bil, och en japan röd till höger. Nog ser den väl mörkare ut?!
Do
37
Don N
130i Sports Tourer -06
Intressant där Falstaff...

Jag har utgått ifrån informationen angående erbjudandet med M-sport etc och där står det Japanröd. Skall fråga säljaren imorgon.
Fa
69
Falstaff
120d -07
Vore intressant att veta eftersom jag har beställt en Karmosinröd :-)
Du får ta mycket bilder i sådana fall :-)

En bättre jämförare : Länk

Där tycker jag man ännu tydligare ser att din borde vara Karmosinröd.
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
För att gardera sig för eventuella punkteringar, när man gjort sig av med de förfärliga RFT-däcken, kan man köpa ett "M Mobility Systen II" hos BMW. Kostar kring 1.000 kr, och består av en 12V-kompressor samt en rejäl flaska punkteringsvätska. Beställningsnumret för kompressor-kitet är 71 10 2 228 911, flaskan med vätska heter 71 10 2 229 882.

/// Gunnar E.
Do
37
Don N
130i Sports Tourer -06
Falstaff--> Av de bilderna att döma, med tanke på att jag har sett bilen i verkligheten, så kan jag definitivt säga att min bil är karmosinröd. Bra det, eftersom den nyansen är bra mycket snyggare :-)

Gunnar E--> Tack för infon, precis vad jag letade efter.
Do
37
Don N
130i Sports Tourer -06
Har haft bilen i en dryg vecka och kliver ur den med ett leende på läpparna. Trevligt med en liten "head-turner", folk glor när man kommer körandes. Har satt på vinterdäck på originalfälgarna, annars inga ingrepp. Lite intryck hittills:

+Färgen! Har sällan sett en bil som klär så bra i rött som en karmosinröd 120 med M-sport
+Motorn och motorljudet, den brummar riktigt trevligt (tvärtemot vad AMS tycker), det är endast vid tomgångskörning som det karaktäristiska dieselputtrandet framträder
+Den är som en go-cart att köra. Oerhört tajt och responsiv i styrning och chassi

-Bilbältet på passagerarsidan slår i interiören vid skarpa svängar
-Stereon är inte i samma klass som den jag hade i min Volvo S40

Någon som vill köpa 4st RFT däck utan fälg till ett bra pris?

Tog två mobilkort idag:

Länk

//Don N
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Håller med om ljud, bälte och styrningen. Det var kul att det kom lite snö så man fick sladda omkring lite när man inte haft bakhjulsdrift på några år. Så mycket roligare det är!!! Särskilt när man stänger av dts/dtc helt.

Kör ni DTC (alltså trycka en gång på knappen) som grundläge i vinterkörning?
Verkar vara bra på snövägar.

Min BMW120d:
Länk
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Kul att du har lagt ut på Pbase Don. I morgon får jag nog min Powertec box med laddtryckshöjning. Helt fel timing om man ser till vädret. :)

Min BMW120d:
Länk
Fa
69
Falstaff
120d -07
Väldigt snygg bil Don C, mera bilder! :-)
Ku
109
Kunta
120d -06
Man ska köra med dtc helt urkopplat annars blir det inga snygga ställ :) blir så ryckigt annars. antar att du köpt promotech nu sahlback hoppas du blir nöjd i så fall kom gjärna med ett utlåtande sen :)
Do
37
Don N
130i Sports Tourer -06
Falstaff --> Tack. Blir givetvis att ta högupplösta bilder när vädrets makter tillåter.

Sahlback --> Jaså du, redan dags för box ;-)
Själv väntar jag tills våren innan effekthöjning. Vad jag har fiskat fram om Powertec boxen låter den bra men varför finns den inte med på deras hemsida? Har försökt leta info om företaget, dock utan resultat. Vill ha ett stabilt bolag i ryggen om jag ska teckna försäkring etc om olyckan är framme. Men effektökningen får man ju gåshud utav. Vi får sammanstråla nån gång och klocka bilarna med och utan box :-)
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Boxen är så ny så dom har inte hunnit lägga ut den än. Jag tecknar en försäkring hos dom för 1295 för ett år. Jag ringde upp dom och fick bra svar på min frågor. Verkade trevliga och kunniga. Kommer inte att kunna hålla mig till våren med att prova boxen, men man får väl gasa lite lättare på isen.

Min BMW120d:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.