|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Efter mycket grav beslutsångest tog jag igår beslutet. Hela nyårshelgen mådde jag skit och funderade konstant på vilken bil jag skulle köpa: 120d eller 130i? Jag hade mer eller mindre bestämt mig för en 120d iom kampanjpriset med M-paket innan jag satte mig i en 130i. Blev kär i motorljudet och fick ett bra pris på en demobil med mycket utrustning. Efter att ha stött och blött i ett antal dagar fick dock hjärnan vara med och bestämma så det blev till slut en: 120d, röd m M-paket och advantage Bilen har ingen extra utrustning utöver detta men det kan jag leva med. Får bilen på onsdag då bakpartiet är inne på omlackering efter en transportskada. Skall lägga upp bilder på bilen imorgon eftersom den står på parkeringen hos BMW. Nu börjar projektet ta form i mitt huvud. Steg nr 1 blir att fläska upp effekten till ca 200HK samt att slänga på ett par fetare fälgar. Navi skall införskaffas samt Mp3 + FM sändare. Nåväl - ser fram emot givande diskussioner med er här på forumet. /Don N | |
|
Grattis till ny bil. Jag har haft min första BMW som också är en 120d i en månad nu och den är underbar! Mp3 kan du plugga in i AUX ingången. Blir nog mkt bättre ljud än FMsändaren. Ska också tuna upp den så småning om men det är rätt svårt att bestämma hur. Ser fram mot lite bilder och utbyte av idéer. /Sören Min BMW120d: Länk |
|
| bara att gratulera.. blev det den där karmensin röda elelr vad den heter?? vilka fälgar fudnerar du på?? | |
|
Sahlback--> Låter bra, trodde det endast fanns till stereon på modellen över Business. bmw_jerry--> Den är Japanröd. Har knappt hunnit kika på fälgar men är ute efter svarta 18" elr 19" |
|
| don n oj nu är jag vekligen sugen på att se vilka du väljer :D ,,,, medella oss så fort du vet | |
|
Förslag :) Länk |
|
|
Don N: Köpte du bilen på BMW Group Gbg? Jag såg en röd 120d M-pkt utan stötfångare bak på deras verkstadsparkering, borde va din isf BMW CS #5139 |
|
|
SemiImbecille--> Något sådant kommer det att bli. Passar den till 1-serien? Min bror har 50% hos Specialfälgar så det får ju ner priset en del :-) J.L--> Det stämmer, det är min blivande skönhet... |
|
|
Dom ska finnas till ettan i 19" :) Drömmen för mig skulle nog vara en alpinvit med dom fälgarna = mums ;) |
|
| Grattis! Blir riktigt snyggt med 19" svarta fälgar, mums...däremot hade jag nog hellre valt en Karmosinröd, men det är ju lite sent för det :) | |
|
Sådär ja, då var Navi införskaffad. Blev en Garmin 360 inkl FTTMC Receiver för 3531:- Nu skall jag kolla upp vad det kostar att montera larm då det tyvärr inte finns på bilen när jag hämtar den. Vill ha det enbart i avskräckande syfte, hade nöjt mig med ett klistermärke men det blir nog svårt att handla enbart märket ;-) SemiImbecille--> Med dragen moms och 50% landar notan på drygt 15´ för 4st. Dock ser inte modellen till 120 exakt likadan ut men dessa är väldigt lika. De heter Breyton Spirit istället för Breyton Flamesport. Synd att den "röda" färgen på Fälgprovarens 120 ser ut som skit men de fälgarna ser trevliga ut på samtliga färger tycker jag :-) Sani--> Vad är skillnaden mellan dessa färger? |
|
| Tror att Karmosin ersatt Japan?...Skumt att din -07:a isf inte är Karmosinröd. Hursomhelst är den något mörkare, mera åt blodhållet - typ Imolaröd :) | |
| Don N breyton spirit black är nog ännu snyggare :D det du nu saknar är en liten takvinge sen e bilen perfekt | |
|
Kunde inte hålla mig, var tvungen att åka förbi och plåta lite med mobilen :-) Länk |
|
|
19" Breyton Spirit på en Lemansblå bil Länk |
|
| Har lite svårt för svarta fälgar, men på en blå bil blir det ju helt gräsligt... Rött eller vit skulle möjligen funka! | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Vad läcker den blå med breytonfälgarna var! MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
| det ända negativa är väl att dem fortfarande ser små ut i alla fall på bild | |
|
Gummihuset har fälgväljare på sin hemsida som är rolig att leka med. Man kan välja bil, färg, alla deras fälgar och t.o.m. sänka bilen. www.gummihuset.se Jag köpte mina vinterfälgar där. Dom var bra att ha att göra med. Ska du ha 17" orginalfälgarna till vinterdäcken? Jag köpte Gislaved Nordfrost 5. Bilen går mkt bra på dom. Ganska tysta för att vara dubbisar. Min BMW120d: Länk |
|
|
Problemet med svarta fälgar är att designen syns relativt dåligt samt att det verkar gå lite trend i svart för tillfället. Har sett den blåa på Garaget, tycker inte riktigt att kombinationen blått-svart funkar. Dock vet jag att han kör med Dieseltech box vilket känns mer intressant gällande den bilen :-) Sahlback--> Jag har två alternativ men för tillfället lutar det åt att trycka på vinterdäck på M-fälgarna samt införskaffa 18" eller 19" till våren. Dock så behövs en lösning om man överger RFT, någon som har prisuppgift på First Aid Kit eller vad det heter? |
|
|
Jag köpte en sprayburk på Micro för ett par tior. Hoppas inte jag behöver prova den i -20° nån gång. Vore kul om JL ville dela med sig om hur han gillar sitt High End chip. Vi är ju många som har 120d. Kom ingel JL. Logga in! :) Min BMW120d: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.