AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
5.085

Info om faceliften av 1-serien (samt coupén)

Sida 1 av 2
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Citat från inlägg på www.babybmw.net

"
Correction...NO 116i at the 3dr!

Official info will be announced by BMW in the 2nd week of 2007.

The model will be BMW E81 (1er 3dr).

"New" colors: Montego Blue, Patagonia Green, Carbon Black Metallic.

New "gadgets"
-USB socket (audio)
-LED rear lights
-Limited Sport Edition package

Confirmed HP...
118i = 143PS
118d = 143PS
120i = 170PS
120d = 177PS
130i = 272PS

No 135i!
125i might come later.

All these are from a different forum and confirmed. I am merely paraphrasing what I have read.

"

"Hello,

I can confirm Niklos information for the E81 3-door:

Engines:

118d - 105 KW / 143 HP
120d - 130 KW / 177 HP

118i - 105 KW / 143 HP
120i - 125 KW / 170 HP
130i - 200 KW / 272 HP

116i not available

New options:

Automatic transmission for 118d
Active steering for 120i/d
Chrome Line Exterior
Front windshield with grey part on the upper side (old: green)
Storage package
3 rear seats without extra costs (standard: 2 rear single seats, comparable to the Volvo C30)
LED-rearlights (available with Xenon-headlights only)
Improved Navigation systems (Business and Professional)
USB-connection

New Exterior colours:

Patagonia green
Montego blue
Carbon black (Limited Sport Edition only)

New interior trim:

Black highgloss
Cashmere silver
Brushed alloy
Poplar wood grey

New Upholstery:
Cloth “Electra” anthracite or Alaska grey
Cloth “Network” anthracite, Cranberry or Monaco blue
Cloth/Leather combination anthracite or orange
Leather Lemon

Greetings,
Daniel

Nått rykte säger att BMW presenterar detta officiellt nu den 8:e Januari (tillsammans med info om faceliften på 5-serien)

Låter intressant :)
Fa
69
Falstaff
120d -07
Intressant.

Personligen skulle det ha varit kul att få två säten bak. Sen hade inte +14 hk skadat :-)
Fint!

Fler hk och lägre förbrukning.... =)

oj oj oj nu är man verkligen sugen på en 3-dörrars 1-serie.. det jagreagerade över var att gapet mellan 120 och 130 är alldelles för stort .. 120i - 125 KW / 170 HP
130i - 200 KW / 272 HP
det skiljer över 100hk så en 125 skulle verkligen behövas
här komemr lite spionbilder .... hoppas att dem har ändrat lutningen på njurarna lite fär just nu är det lite för mkt hajfront
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Ev
120
Evotek
123d Coupé-09 (Pärlan)
2002-75 (I dvala)
V40 2,0T-99 (Bruksen)
Elise S1 111S-00 (banan)
Hade också tankar om en 1-serie nu när vardagsbilen skulle bytas men saknade en vettig bensinmodell mellan 120i och 130i så det blev faktiskt en Audi A3 Sportback istället.
Ser nu att effekten i 120i höjs till ca 170hk och det hade passat men nu sticker väl priset upp en hel del+att kampanjerna som varit inte gäller den nya.
Har faktiskt riktigt svårt att motivera en 1-serie mot Sportbacken.
Sämre utrymmen,mindre effekt samt dyrare men frugan tycker den är snygg iaf,hur tänker ni?

Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Jag tänkte så här
1) Motsvarande Audi blev mkt dyrare (120d vs 2.0tdi med motsvarande utrustning (c:a 40.000:- oprutat och ännu mer i och med kampanjen på BMW)
2) Aldrig fastnat för Audi men gillar BMW
3) Storleken spelar ingen roll för min del (hade en Mini innan)
4) Gillar designen bättre på ettan :) (smaksak)
5) Inte kört den Audin men tror BMWn är roligare att köra

:)
Ev
120
Evotek
123d Coupé-09 (Pärlan)
2002-75 (I dvala)
V40 2,0T-99 (Bruksen)
Elise S1 111S-00 (banan)
Semi!
Nu fick jag i runda slängar ca 10% i rabatt på totalsumman på Sportbacken.
Betalar man en kvarts mille för en bil i golf-klassen ska det kännas som att man får något extra,tyvärr gav inte 120i mej den känslan däremot kändes hela totalupplevelsen av Audi mer premium än BMW´s och då menar jag allt ifrån kundmottagning till slutprodukt,i detta fall bilen.
Kommer man in som spekulant på en premiumbil ska man behandlas därefter oavsett om det är instegsmodellen i programmet eller hur?

evotek det där med bemötande kan du ju inte reagera över det där beror ju på fr¨n person till person elelr från handlare till handlare..
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
10% är ju i stort sett standard :)

Nu har jag inga problem med bemötandet hos handlaren, fick t.ex. låna en 325i över julen p.g.a. att jag inte hade fått bilen än, fått testa bland annat Z8 och andra kul bilar)
Också ett problem jag hade hos Audi (totalt oangagerade säljare) Vilket hjälpte valet också...

Ev
120
Evotek
123d Coupé-09 (Pärlan)
2002-75 (I dvala)
V40 2,0T-99 (Bruksen)
Elise S1 111S-00 (banan)
Visst är det så att det finns "dåliga" säljare överallt och min bedömning är inte generell avseende BMW´s säljare däremot gav inte 1-serien (120i) som sådan den känslan jag eftersträvade,visst var den fin och köra men motorn var inte speciellt inspirerande och detaljkvalitén på inredning,etc sådär.

Sen att säljaren hos Audi utan att blinka körde ut en "showroom-bil" till mitt förfogande då annan ej fanns att tillgå är att verkligen bemöta kunden.

5-7% är nog snarare standard och mina 11% på totalsumman gav mej mer för mina surt förvärvade pengar,men att köpa ny bil är aldrig en god affär men känslan när man hämtar nytt är inte fel.

någon som vet vad detta är för färg Patagonia Green??
ar
457
argungu
118i -20
bmw_jerry: får inte dina länkar att fungera... Finns bilderna kvar?

Evotek: det är bara tre fel på Audi A3 - den är tråkig, tråkig och tråkig! ;-)
Provkörde även A3 Sportback, men det var ett mycket lätt beslut att välja 120i tyckte jag!

/Erik
Ev
120
Evotek
123d Coupé-09 (Pärlan)
2002-75 (I dvala)
V40 2,0T-99 (Bruksen)
Elise S1 111S-00 (banan)
argungu!

Varken 120i eller motsvarande Sportback är speciellt roliga men 120i har sämre detaljkvalité,sämre bagageutrymme och i princip oanvändbart baksäte dessutom en riktigt tråkig motor.
Som vardagsbil att transportera familj och matkassar är Sportbacken bättre dessutom har den en turbomotor som går att "skoja till" om man vill.
Pratar vi 130i eller A3 S3 är vi inne på något helt annat,där hade jag troligen valt 130i men nu har jag redan en skoj BMW att leka med.

ar
457
argungu
118i -20
Tråkig motor, ja allt är relativt. Jag testade även 116i och efter den kändes 120i som ett riktigt lyft.

Men det är sant att om man verkligen behöver använda baksätet så är A3 det bättre valet.

/Erik
argungu: prova på denna sida Länk
Intressant! USB till stereon, bakljus med LED och två fotöljer bak blir fint. Och nya färger är alltid kul! Är lite för dåligt med glada färger nu, det är ju mest olika svarta, grå, vita och silvriga nyanser. Sedan skulle det bara finnas inredningar i skarpa färger att matscha med, som det finns till en del andra BMW-modeller
hoppas att den gröna blir något i stil med den jag har på min 320 eller någon annan mörkgrön bmwfärg
124
zätatre
118d 3d -07
325d -07
Z4 3,0i -05
En ljusare nyans i stil med grågrön eller skifergrön vore inte helt fel heller. Skulle i min mening passa ännu bättre än mörkgrön på 1-serien.

Mvh.

nu är det inte långt kvar till vecka 2 :D
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Jaja... när jag måste byta upp mig sen så skulle det ju kunna bli en grön med lemon-skin - svart högglansinredning på det kanske? Låter tufft...

Jag hade ju trott att x-driven skulle komma nu..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.