AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.618

Någon som vet något om denna M5Touring?

Sida 1 av 2
BM
385
BMW64
520dA Touring M-sport -10
325 M-sport cabrio -02
Som sagt var...någon som vet nåt om denna bil?
Länk

Bilen saknar servicebok men ska vara väldigt fin invändigt
och gå mycket bra. Dock ska den behöva en omlack...
Värde på bilen?
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Hör på M5 forumet, har register över bilarna.
Glöm den M5 Touringen, den är riktigt riktigt dålig, rostig på taket på grund av rullning.

Stephan
Gemini__
Precis som Stephan nämner är det ingenting att ha. Ordentligt angripen av rost samt extremt dåligt lackad på sina håll. Förstår att det behövs en omlackering om man säger så. Tycker du ska satsa på ett finare ex.

Lycka till i jakten på din M5 Touring =)

Mvh:
Thomas
Gemini__
Men det är klart, om man får den riktigt billigt och inte är ute efter en vagn i toppskick är det en annan femma. Vet du ung. hur mycket säljaren vill ha för vagnen?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, det var väl penselmålad front på den?

//Schnitzer

Gemini__
Jupp, och ena framskärmen såg ut att vara rollad (helt allvarligt). Eller om det var penseln som hade varit där och härjat också. Regnr: BUZxxx om jag inte missminner mig.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Räcker att läsa texten för att förstå att den är oseriös.

//Schnitzer

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Tycker texten är helt OK beskriver väl ungefär vad man får.
Är omöjligt att vara precis i en beskrivning på en bil då det finns 10 versioner av en bil i vilket skick den befinner sig beroende på vem som säger det och vem som tittar.

///MVH Hasso
Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
"Nu är en av 90-talets grymaste familjebil till salu" gör att det låter väldigt oseriöst för mig. Skulle aldrig köpa en bil med såna "löjliga" citat. Den som vet vad den har för bil behöver inte skriva en massa sånt och låta som någon biljournalist.

//Schnitzer

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Ja men det stämmer ju, är ju en av de grymmast familjebilar som finns iom att det är en kombi :) inte alls oseriöst annat än i expertögon, vi stoppas fulla med sådan reklam från vilken bilförsäljare som helst.
BMWs X-drive o sprattelgubbar är ju inte speciellt seriös heller vänder dom sig till barn eftersom det är dockteater ??
Och alla är ju inte lika upplysta som experterna. Det gäller att tala för varan experterna köper inte en sådan bil om dom inte letar repobjekt.
Skulle en sådna här bil stå hos en vimpelhandlare o du ringde och frågade om bilen så skulle det inte finnas en skråma på den :) så du får åka 30 mil och bli förbannad, här får man ju en helt annan uppfattning om bilen och inte förväntar sig nått annat än ett objekt.

///MVH Hasso
Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
För att förtydliga vad jag menade. "Jag" köper inte sånt säljsnack. Tycker bara att folk som skriver såna saker samt spinner 1, 2, 3 osv. blir jobbigt och säger mycket om ägaren. De absolut seriösaste annonserna jag har sett på E34 M5-bilar har aldrig haft något sånt "snack". Det har stått handbyggd, raritet, osv. men det är ju en helt annan sak tycker jag. Det andra låter mer som en personlig åsikt från han som säljer den, även om någon motorjournalist har sagt det någon gång. Känns som att han måste "tala om" detta för de som läser annonserna eftersom han vet att bilen har mycket brister och på så vis ska den sälja sig själv. Har man en bil i bra skick så behövs inte sån marknadsföring, anser jag. Jag tycker för övrigt heller inte att en M5 touring är "90-talets grymaste familjebil" :)

Sedan om det finns experter för just E34 M5 som säger att ett såna objekt är i väldigt bra skick (som många här brukar säga) så får man ju hoppas på det. I stort sett alla E34 M5 som jag har kollat på i Sverige och även i Tyskland har varit mindre bra och annonserna har just då haft såna citat. En av anledningarna varför jag är lite skeptisk till såna annonser.

//Schnitzer

Bu
18
BusE
Bmw M5 Touring -93
Det är jag som äger just denna bil....och visst enligt mig så tycker jag att den är just en av 90-talets grymmaste familjebilar,andra inte..och jag beskriver tydligt i annonsen att bilen har skavanker i lacken...och jag är inte nån bil säljare som försöker med något "Säljar snack". enda som verkar förstå annonsen är HASSO.. Jag ber om ursäkt att jag inte skriver "hanbyggt raritet,endast tillverkat ca870 ex eller liknande..dom som verkligen är intresserade av en m5 få väll ta reda på fakta om den..och när jag bytte bilen så var den så som den är nu..Jag fattar inte att man ska klaga på andras annonser...
Glöm den M5 Touringen, den är riktigt riktigt dålig, rostig på taket på grund av rullning.

Stephan

Hur vet du det ??

Billy / Kattmannen
Billy; Jag har sett närbilder på den, rosten är tydlig (taket) och är den inte rullad så har en hjullastare tryckt in taket på den någon annan förklaring är svår att förstå, fråga Gemini om bilderna dom är nertagna från e34m5.se.

BusE; Beklagar men karossmässigt är din Touring den risigaste jag sett bilder på, synd på en från början fin bil.

Stephan
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Var möjligtvis den bilen till salu för ca ett år sedan i Köping?

DANNE
Min bil:
Länk
Är M5 e34 i allmänhet i sämre skick än lika gamla exemplar av andra modeller av e34?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
tagge:

Jo ibland! Många som köper dem har inte tillräckligt mycket med pengar, men de ska ändå ha effekten och köra runt och spinna och ha sig. Då blir det så! Jag vet om en hel drös av personer som har gjort så, även folk jag känner. Det slutar oftast med att de säljs billigt på Blocket eller ligger på skroten, som oftast är det bästa. Verkar inte som att många "härjar" lika mycket med t.ex. en 518i.

//Schnitzer

jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
...eller så blir de stulna. Blev av med min för lite över en månad sedan.
Schnitzer:

Ok. Det ligger nog en hel del i vad du säger. Jag är småsugen på att äga en M5 touring. Men man blir lite tveksam på om man verkligen vill det ju mer man läser.

Det får kosta, men inte hur mkt som helst...
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!
sedan hade ju denna vita blinkers också, huf!!!

Skämt åsido, det fastslås redan i annonsen att bilen kräver arbete för att bli fin och att dokumentation saknas dvs en ärlig annons med lite personliga kommentarer. helt OK med mig(annonsen altså)

Tagge:
Ser att du äger en 750i, kan säga att en VÄLHÅLLEN M5 touring inte är dyrare idrift än din nuvarande bil (kanske undantaget försäkring), Sök inte efter "lågmilare" för då får du oftast inte det... om du förstår vad jag menar, det är ytterst få bilar i denna åldersgruppen som har mindre än 16-18000mil i verkligheten(ja, de finns om man letar noga och då kanske man ska slå till) men som regel se efter en bil som har ägts en längre tid av samma ägare som är seriös (dvs allt finns dokumenterat), då spelar milen mindre roll. Och att allt av slitdelar(chassikomponeneter, bromsar etc) är bytt regelbundet så att man inte råkar ut för att få byta allt själv efter en kort stund.
Har haft min i över fem år nu och, visst det ÄR dyrt, men de är inte dyra i inköp så, man får tänka som så att de pengar som det hade kostat att köpa t.ex en E39 M5 i stället, lägger man på underhåll över 3-4års period....

MVH
Sakke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.