|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har ca en vecka på mig nu att bestämma färgen på min beställda 120dM Från början ville jag ha en svart, men blev sen sugen på vit. Mitt problem ligger nog i att alla jag pratat med utom en (och folk som har en vit själv) tittar på mig konstig som om jag vore dum i huvudet när jag säger att jag köpt en ny vit bil... Om man väljer mellan svart och vitt - är det då det blir grått?? =) | |
|
Nä, inte grått, för allt i världen..... Tycker du ska ta en vit, sahlbacks är ju skitsnygg! Alternativet tycker jag är röd i så fall, även om jag ännu inte sett någon Karmosinröd 1-serie i verkligheten. Du har ju sett min 'gamla' Japanröda 120d, jag har fått för mig att den Karmosinröda är snarlik men något djupare/mörkare i tonen. Annars tycker jag Nautic Blue är skitsnygg på ettan - det är också en solidlack, som alltså inte kostar extra. /// Gunnar E. |
|
| Svart är inte snyggt på e87 man ser inte linjespelet. Sparkling graphite bättre än svart för där ser man linjespelet. Varför inte prova något ovanligare som Havanna så slipper du se ut som alla andra. Vitt är också lite ball så klart... | |
| Karmosinröd är nästan lika snyggt som imolarött men jag har inte sett någon i verkligheten ännu. Kan vara värt en titt ja... | |
|
Jag har inte vit (aldrig haft en vit BMW) men jag hade trots det valt vit när det gäller 1serie med M-paket (om jag nu inte la till 15-20tkr och tog Estorilblå) Solid röd och svart är också snygga men vitt ta fram allt i M-paketet som inte övriga färger gör. Stephan |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Ja haja då är vi tillbaka till 80-talets vita period igen då ?? en vit bil är snygg bara när den är ren, har tyvärr haft alltför många vita bilar för att bara tänka tanken. ///MVH Hasso Länk |
| Tråkigare färg än vitt är faktiskt svårt att komma på även om en del bilar gör sig rätt OK i vitt. Personligen skulle jag aldrig köpa en NY vit bil. Det skulle säkert kännas fräscht och bra dom första månaderna men sen skulle nog jag ångra färgvalet rejält. En svart eller gråmetallic 1:a är helt ok tycker jag. | |
| Vit eller någon form av röd skulle jag personligen välja. Nyanser av grå och silvermetallic är idag riktiga svensson-färger. Vilken färg som är snyggast är ju en smaksak, men vill du ha en "dussinfärg" eller något som står ut ur mängden? | |
|
Jag har tagit en karmosinröd, mest för att jag haft 4 bilar som varit svarta av 5 möjliga och vill ha lite färg denna gång. Karmosinröd 325a:Länk |
|
|
Vit ! Min Cabrio Länk |
|
|
Själv beställde jag en vit 120d (till sambon) för några veckor sedan. Produktion vecka 2. Beställde faktiskt samtidigt en lemansblå 130i till min pappas fru men den får dom betala själv;-) Var ändå skoj att åka upp på lördagsmorgonen och speca två bilar och skriva kontrakt även om inte den ena var till mig. Så jag röstar på vit eller lemansblå |
|
| har sett karmosinröd röd live och den är väldigt snygg.. men nu får vi ju tänka på att det inte går att ta alla färger till m-paketet så havanna faller väl bort... blå röd eller vit hade jag tagit... finns det någon gön föresten?? | |
|
Är det inte tur vi alla gillar olika färger. Lite tråkigt med 100% vita eller blå 1-serie :-) |
|
|
BMW_Jerry Grön finns inte vad jag vet. Undra hur den skulle göra sig i gul...? |
|
|
Inte vit.. om du inte hade tänkt köpa nå feta svarta fälgar och nått cleant kjolstyg då förståss.. men EJ annars.. |
|
| Kawasaki grön vore något. *host* ;) | |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Jag tycker vitt är ursnyggt och jag kanske med lite tveksamhet köpa en helt ny bil i färgen vitt. Aldrig en begagnad, I Tyskland är det vanligt att köpa större serier med vita bilar till företag som sköter parkeringservice, polisen, Imigrationsverket, vattenreningsverken e.t.c. Många brukare och långmilare innan dessa bilar byts ut. Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
| ja om man ska ha svarta fälgar med kromad kant så ska man absolut satsa på vit bil... fy fasen vad det är snyggt | |
| ja om man ska ha svarta fälgar med kromad kant så ska man absolut satsa på vit bil... fy fasen vad det är snyggt | |
|
haha! jag måste säga att det är snabb respons i detta forumet! Tack alla som svarat... De färger som finns med M-pkt är vit, karmosinröd, lemans-blå, saphirsvart, sparkling grafit och titansilver... Får nog bli en vit, så kan jag unna mig glasluckan som jag såg på sahlbacks vita för pengen jag sparar in på metallic =) kommer nog ångra mig om jag inte tar en vit!!! |
|
| är det någon som har bild på sparkling med m-paket??? har faktist inte sett sådan än | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.