AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.818

Z3 M Roadster i Helsingborg

Sida 1 av 2
Tjena!

Jag är i kontakt med säljaren till den här Z3 M Roadstern och undrar lite smått om någon vet något om bilen ifråga eller om någon tittat på den?
Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Låga mil för en -97. Inspektera briefet så den inte varit avställd under en längre period (smälld och lagad).
Det som stör mig något är att bilen haft 11ägare sen den importerades 2002...

Blir antagligen inte den bilen då den, även om den är i fullgott skick, inte kommer vara så lätt att sälja när den dagen kommer.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Nä välj inte den bilen om den haft 11 ägare det finns definitivt en hund begraven då med stor sannolikhet. För säkerhets skull kan du ju ta ut ägarna genom vägverket och sen ringa upp dem och fråga och hoppas på ärliga svar...
Jo det kan jag göra, men jag tror som sagt att jag skippar den bilen.

Letar vidare efter någon lämplig bil. Inte så många ute på annons just nu, antar att flertalet av dem som ska sälja sitter å håller på bilarna till våren.
Zl
2
Zlatkoman
Z3 M roadster
Såg att det diskuterades en bil som ligger mig när till hands här.
Håller med om att 11 ägare är mycket, så jag lät kolla bilen av BMW verkstad när jag köpte den. Resultatet av det kan ni nog lista ut eftersom jag äger bilen nu.
Bilhandlaren som jag köpte den av kunde ochså ta ut ett register på tidigare ägare. De tre senaste var samma bilhandlare och en kund som hade köpt den men aldrig kunnat fullfölja affären, så bilen hade tre ägare utan att gå utanför lokalen.
Innan det 8 ägare, varannan bilfirma. Så alltså 4 nyttjare. Vet inte om detta hjälper till i debatten men det var så mitt resonemang var när jag köpte bilen.
Om det inte bättrar på debatten så kan jag bara önska dig lycka till i jakten på en sån här bil, det är nämligen en riktigt rolig liten sak att köra med och jag tror att du kommer till att bli grymt nöjd när du får lägga vantarna på en.
/Kim
För att slippa starta en helt ny tråd för min fråga så kan jag säkert få svar på den här...
Vad är det egentligen försäkringen ligger på på en z3 M ??
miicke > Det beror helt på ålder, parkering, skadefrihet, ort etc etc
Ta regnr på en z3m och ring runt.

Rent genrellt kan jag säga att Z3m inte tillhör dem billigare bilarna att försäkra.
Tycker faktiskt att den är billig i försäkring om man gemför med M3.
Är 27 år bor i stockholmstrakten och betalade 10500 helår.

/Andreas
FM
88
FMZ3
530iA Touring -06
Hej! Lite att jämföra med.

Min Z3M -97, 7600 mil, 31år, Allmänt garage, Halland, Aldrig skadad.

IF, Helförsäkrad, Tillägg BilXtra, Helårsbetalning = 5584 kr
Garageförsäkrad vid vinteravställning, Helårsbetalning = 731 kr
(15% rabatt pga andra försäkrningar i samma bolag)

Mvh - FMZ3

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Håller med, vad baserar du dina uppgifter på Zlurc ? Z3M kostar inte mycket mer att försäkra än vad en Z3 2.8 eller Z3 3.0 gör faktiskt. OK, det skiljer ca 50% men jämför man med exempelvis en M3 så är premien ändå bara den halva...
Till att börja med så säger jag inte att den är svindyr, bara att den är inte bland dem billigare bilarna att försäkra. Och det baserar jag på dem uppgifter jag själv fått då jag kollat upp premier.

Förövrigt så tillhör väl M3 bland det dyraste (om inte faktiskt det dyraste) man kan försäkra?
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
För att vara en M-bil är Z3M överlägset billigast. M5 är dessutom såvitt jag vet dyrare än M3 att försäkra fast det är nog ungefär jämnt skägg där.
Ja relativt M bilar så kan jag hålla med om att den är mer förmånlig. Fast speciellt billig att försäkra skulle jag inte sträcka mig till att säga. Men jag antar att det beror på vilka referensramar man har :)
Zl
2
Zlatkoman
Z3 M roadster
Kan väl göra ett exempel till:
Eftersom jag äger bilen ifråga och vet ungefär vad det kostar mig så lite statistik för er är ju aldrig fel.
32år, man, garage i rydebäck (förort) helår helförsäkran.
BMW's egen försäkring, 1500mils körsträcka om året.
8300kr/år.
Mer statistik:
Z3M Coupe, svensksåld
34år, eget låst garage i Lund, helår helförsäkring.
If, 1500mil/år
15% (eller om det var 20%) rabatt pga andra försäkringar.
8600:-/år

/ Fredrik
HB
27
HBR
M Roadster -00
Mer statistik
Z3M-Roadster 2000
40år, eget låst garage i Åstorp (2 mil från Helsingborg)
Läsnförsäkringar 5800:- helår helförsäkring
15% pga. andra försäkringar.

/ Henrik
Mr
40
MrAndersson
320d Touring M-Sport -19
Intressant. Jag har ingen M Roadster än, men funderar på att skaffa en till våren. Det billigaste jag kunde hitta var på IF. Jag är 34 år och bor i Uddevalla (ingen direkt storstad) och har allmänt garage och skulle få betala ca 9600/år för en helförsäkring med max 1000 mils körsträcka.

Jag har förvisso inga andra rabatter, men hur kunde du få det så billigt FMZ3? 5584:- är för ett helt år med den helförsäkrad va?
FM
88
FMZ3
530iA Touring -06
Vet ej.

Det var bilhandlaren jag kopte bilen av som fixade forsakringen (IF). Har ju 15 % rabatt ocksa. Annars vet jag ej. Konstigt.

FMZ3

jo
57
johan85andersson
BMW Z3 2.8 -98
Skoda Octavia kombi -08
Volvo 360 GL -88
Om du är 21 år o bor i Karlskrona, ca 25,000:- / år.
Om du är 21år o bor i Sthlm ca 50,000:-/år.
Det är sjukt, men sant. Ringde bolagen förra året.
Hur ska en ungdom ha råd med en helförsäkring?

Johnny
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
johan85andersson: Det är det som är tanken bakom premien. De vill inte att ungdomar har en sådan bil....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.