|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
robert pentén |
får ringa honom i melllan dagarna, ville som sagt inte ringa idag och störa :) 12.2 // 192km/h |
|
Bianca, har du hört talas om marknadsmisslyckanden? Att man alltid skulle få vad man betalar för är felaktigt. En blind tro på det gör att man får ett dyrare liv. |
|
robert pentén |
det är ju bevisat att alla dessa märken är ju själva märket som kostar det har ju gjorts flera undersökningar. lewis coca cola. nike skor. dessa grejer är inte bättre än andra med svin dyra. alltså man får inte vad man betalar för. fast det får man ju, för man vill ju ha märket lewis, eller nike om man köper detför att kännas sig "säker i sig själv" eller vad ma nska säga. man köper en falsk identitet som representerar vem man är :) mm mm bmw, man betalar för märket. 12.2 // 192km/h |
|
Bianca: Låter som om du är lite bitter. Gissar på att du betalat en avsevärt högre summa för din M5 och nu känner du dig lite blåst för att många M5:or dalat betänkligt i pris den senase tiden. Varför pratar alla om lik bara för att utgångspriset är 155k? Alla M5 av e39 modell är i stort sett samma bil. Mätarfiffel existerar, men vad är det som säger att en M5 som gått 25k mil är ett lik i jämförelse md en som gått 10k mil? den förstnämda kan ju ha rullat 80% på autoban medans den sistnämnda har rullat 10k mil i sthlm. Tittar man på motorslitage så är det ingen skillnad. De har ungefär lika många körtimmar. Vad gäller slicket på bilarna så kan det naturligtvis skilja mellan dem. Men räknar man med ett normalt bruksskick så bör det ine diffa så värst många tusenlappar mellan en med lite stenskott och en utan stenskott. Jag har svårt att tro att alla M5:or för 150k-170k är krockade eller har stora bucklor o karrosen. I de allra flesta fall tror jag att det helt enkelt rör sig om helt okej bilar som har många år kvar i livet. Jag tror inte alltid på ordspråket att "man får vad man betalar för", speciellt inte när det gäller bilaffärer, där finns det gott om utrymme för fynd om man vet vad man sysslar med. |
|
robert pentén |
håller med LexCom, bra skrivet. men jag tänkte kolla på m5an den finns i sthlm så kan jag återkomma med en sån objektiv beskrivning som möjligt senare, om han inte säger att bilen har rost i tel, då åker jag inte ens och kollar på den. 12.2 // 192km/h |
|
Ser man rent affärsmässigt på bilaffärer så finns det bara nästan två alternativ. Man kan göra riktigt dåliga affärer och man kan göra, inte riktigt så dåliga affärer. Med det menar jag att de flesta bilar sjunker ju relativt snabbt i pris och har en begränsad livslängd om man brukar dom. |
|
|
Lexcom: Seså, ta nu din 2000kr BMW o håll tyst, här får bara fint folk uttala sig *ironi*:-) Håller för övrigt med VonRon att alla bil-affärer är mer eller mindre dåliga så länge det inte handlar om unika bilar som tex, McLaren F1, Ferrari F40 osv... Lite skrämmande att de billigaste M5 E39 är nere i nästan samma pris som en rikitigt fin-fin M5 E34 Touring -95 typ... Jag tror inte att alla M5 E39 för runt 150" är "lik" men det gäller ju att kolla upp dessa bilar extra noga, för risken för en fifflad bil borde vara lägre om man köper en liknande bil hos tex en BMW-handlare, men då är ju priset "aningen" högre oxå. Finns helt klart "fynd" att göra om man är vaksam o känner till alla fällor mm! Det som dessvärre driver ner priserna på M5 E39 är de dryga repkostnaderna om nåt går sönder, tex att byta 2 luftmassemätare är inte gratis, sen lär ju försäkringskostmaderna vara rätt höga, allt detta bidrar till att priset sjunker som en sten... |
|
|
Bra sagt Dawwe:) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
En bil är inte värd mer än vad någon är beredd att betala. Dessutom har det gått ännu ett år och priset sjunker med typ 30.000 om året Bägge bilarna kan vara av intresse och är nog helt rätt prissatt för att locka till sig ev köpare om historik mm stämmer. Länk Nr 2 týcker jag skulle var den intressantare av de två pga inredningen även om svart i alla lägen är mera praktiskt. LMM köper man på VAG för under halva BMWpriset till M5. ///MVH Hasso Länk |
| kolla upp bilarna och ägarna ordentligt,så kan det nog bli en bra affär | |
|
Hasso, vad är en LMM? |
|
| LMM=LuftMasseMätare eller LuftMängdsMätare | |
|
Lmm.. Mäter upp rätt mängd luft så att motorn ska få en perfekt avvägd blandning luft och bränsle. |
|
nybeemer |
När de kommer neråt 100K så kommer en 540 touring-99 vara till salu. Fråga är bara vad man får för den då? |
robert pentén |
tackar för alla tips mm :) nu ska jag fortsätta vara sjuk och få tillbaka rösten 12.2 // 192km/h |
| Nej, jag skämtade inte. Pedalerna verkar bytta, men mattan är för sliten för 13.000 mil. Så jävla dåligt håller de inte. | |
|
Tack, då vet jag! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
nybeemer: En 540-02 8500 mil med typ 200 kg mera utrustning (istort sett fullutr) än min 540 såldes för 125tkr för inte så länge sedan, klockren dokumentation. Robert L: mattan kan komma från en helt annan bil, men man borde nog inte haft den med på bilden. Positivt oförstånd av säljaren ?? ///MVH Hasso Länk |
robert pentén |
ska dit vid 17 tiden något speciellt man ska kolla på. den ska bes inom en månad. sista besk blev bra efter han bytt lm mätare. dålig lack på fronten. kompis med förra ägare. och första ägaren i sverige hade kollat upp den bra i tyskland, som ny inuti sa han. förra som kollade på bilen i veckan innann sa att kopplingen kändes skum men han har aldrig upptäckgt att den slirar själv den som provkörde sa att den verka skum bara men inte slira. ovana? svea bil eller något är bilen lämnad till för olika servicar. inge missljud från motor eller låda eller bussningar. Länk vanos skönhets fel låter 2sek vid uppstart innan trycket byggts upp i dom, alltså ej bytta. ej rost enligt han. ska kolla på den om några timmar så får vi se. kom med tips vad jag ska kolla extra på. 12.2 // 192km/h |
| Kolla att han har fullmakt att sälja bilen, alternativt att ägarinnan är med. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.