AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.508

M5or för under 150.000kr någon som har kollat in dessa :)?

Sida 1 av 4
robert pentén
Någon som har fakta om dessa.

Länk

Länk

En som ser jätte fin ut på bilderna, en ser ut som dyra delar har blivit bytt på en har haft 3ägare en har jaft 7 ägare dock om man kollar antal år dom varit inne här så är det färre för den med 3 ägare. :)

fina priser dom hamnar runt, kanske mer lönt med en sådan :).

12.2 // 192km/h
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Man blir ju onekligen misstänksam. Framförallt på milen. Är någon imorterad relativt nyligen så känns det tveksamt. Om bilen däremot är sv-såld så kan det gott och väl vara någon gammal direktör som inte orkar hålla på och bråka om tuenlappar utan vill bli av med den kvikt. Det är ju lättare att kontrollera milen på en sv-såld bil.

Sedan är det ju viktigt att kontrollera att vanos fungerar som det ska. Ägaren kan ju ha märkt tentenser på att den håller på och ge sig men vill inte lägga ut en förmögenhet på denna reparation och vill därför bli av med bilen snabbt.
robert pentén
preics den som varit i sverige sen 2000 har haft 7ägare. den som varit här sen 2003 har haft 3ägare :) men milen och om vanosen är bytta är väl det. känns dumt att köpa en sån bil för att sen sälja den direkt, fast man kanske tröttnar, eller som du säger man upptäcker något som gör att man inte vill ha den kvar, för jagtror inte det är ägarkostnadena som gör att man säljer, sånt borde man vetet om innan. fast vanosen är ju lite speciell..

12.2 // 192km/h
hampe m3
till sommmaren bör väll varenda m5 ligga nere o skvalpa i dessa pris regioner iomed ångest ökningen av trafik försäkringen för motor fordon.

mvh h
robert pentén
mhmm :) Trevligt fan vad svårt det blir då

m3a från 95 med turbo och ca 400hk eller m5a orignal med 400hk :S uss vilka val

12.2 // 192km/h
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Fattar inte att ni ens orkar diskutera sådan lik!!!!

min bil: Länk
Bi
3.797
Bianca

Kanske inte lik,inte så jag menade,men jag fattar inte att folk ska bry sig...Ok,att ni har åsikter,men man behöver ju inte vara misstäbksam mot M5-annonser bara för att man själv inte kör en M5.......Är man intresserad så är det bara att kolla på objektet.......

Tycker att det finns en o annan besserwisser här på forumet.
Bi
3.797
Bianca

Det är ju skillnad på en M5 som kostar 150 el en som kostar det dubbla..Man får vad man betalar för..Så är det med allting..

God Jul på er och ett gott nytt (bmw) år

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Bilen i länk nummer 2 ger ett fräscht intryck anser jag, den har dessutom legat till salu länge till högre pris utan att bli såld.
Sanningen är ju den att de är svårsålda bilar, jag tror många 99or går för runt dom pengarna, utan att vara några "lik"

BMW CS #5139
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Faktum är väl att de första M5:orna med höga mil och höga driftskostnader inte är värda mer. Det brukar bli lite ramaskri (främst från ägarna till modellen i fråga) när de första bilarna i den prisklassen kommer ut men efter ett par månader så inser de flesta att det är där det rätta värdet ligger. Precis som J.L skriver.
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
Bianca.. dessa bilar behöver inte alls vara några lik.. du är väl inte lite sur över att dom rasar så fort i pris ;) ?
robert pentén
hahah :) bilfreak sluta äga upp bianka han blir ledsen ;)

*duckar för slaget som kommer*

men jag tycker inte dom gått många mil om milen nu stämmer men koller man på länk nr 2 så ser den verkligen inte ut att ha gått mer än 15k mil.

12.2 // 192km/h
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Otroligt sliten plastmatta på bil nr 2. 13.000 mil...tjenare!
Bi
3.797
Bianca

Nä då..Ingen fara....det handlar ju inte om min bil,så jag skiter mest i de.:)Min rasar inte freaky-freak......
Robert Lundberg : Jag hoppas du inte menar allvar?!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ja vad kan man säga. Mitt intryck är att man får vad man betalar för. Gör ett seriöst test på en bra verkstad och hittar dom inte repp för 20kkr per bil så blir jag förvånad...
Mvh
Asken
robert pentén
Håller med robert på mattan, min 540 hade gått 21,000mil och hade mycket mycket mindre slitage på mattan, dock kunde ju min varit bytt någon gång, men visst var den sliten men inte så sliten.

12.2 // 192km/h
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Robert Lundberg:Misstänka mätarfiffel utifrån en gummimatta som verkar ligga upponer och/eller inte passa bilmodellen, är du på skämthumör?

BMW CS #5139
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Tittar man på passargersidans matta ser de ut som de inte är nån BMW org. matta, därav att de ser lite konstiga ut

BMW CS #5139
Vo
349
VonRon
528i Touring -99
530i Touring -01
De plastmattor jag själv har köpt och använt i mina bilar brukar se ut ungefär så där efter tiotusen mil. Då ska väl sägas att jag har kört även vintertid och inte städat bort gruset från mattan särskilt ofta, vilket säkert bidragit till ganska snabbt slitage av mina gummimattor.
Vo
349
VonRon
528i Touring -99
530i Touring -01
På mig ger det ett nästan seriöst intryck att inte säljaren brytt sig om att byta matta, men det är kanske meningen också.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.