AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.574

körkort äntligen :D

Sida 2 av 2
Grattis! Jag tog också kortet nyligen

(PS, tips för er som inte klarat körkortet: Länk )
hade tur i oturen.. efter att bara haft körkortet i 2veckor blev jag stoppad av polisen.. körde lite för fort :P.... skulle åka in i en stor rondel och kunde itne låta bli att köra fort ut ut ur den kom jag ännu fortare och lyckades komam upp i strax över 70 på 50väg.. tur som jag hade fick jag bara en varning.. som sagt så är det farligt att köra bmw går inte att öåta bli att gasa lite :P
hehe, jag är för feg för att pressa allt för högt! Men om det är ute på en ödslig väg så...... Sen får vi se om det blir Tyskland i sommar och allt som det innebär fartmässigt!
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Innan jag flyttade ner till Varberg från Stockholm i augusti 2005 hade jag aldrig blivit stoppad av polisen en enda gång, trots att jag kört rätt mycket under mina fyra år där med körkort. Väl på plats här nere tog det inte mer än drygt en månad innan jag blev stoppad första gången (rutinkontroll kl. 2 en fredagmorgon...) och sen har det bara fortsatt ytterligare 3-4 gånger. Inte en enda gång har det varit hastighetskontroll som tur är, däremot har de velat sätta dit mig för att ha kört svarttaxi samt för att ha kört en ny E92 utan skattekvitto (som dock hade saluvagnsskylt i bakrutan).

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
masten:
inte konstigt att de ville sätta dit när du körde med grönskylt.... det är bara lagligt att köra med den under provkörning i samband med bilköp eller provkörning i samband med bilreparation... gissar att du nöjeskörde? :)

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Rolex: Så länge bilens och grönskyltens ägare är densamma är det inga problem att köra!
Mig veterligen finns det inte heller några regler för hur lång en provkörning får vara? :) Det händer ibland att en kund vill låna hem en beg-bil i ett par dagar för att få en bra uppfattning om den innan köp, då får han ju köra med grönskylt. Det har även hänt att vi släppt iväg kunder som köpt en ny bil med grönskylt pga. att nätsajten vi använder för påställning av bilar legat nere. Faktum är att det var just detta som var anledningen till att jag körde med grönskylt i E92:an :) Det var för övrigt bara delvis nöjeskörning, jag fick låna hem bilen över natten eftersom jag skulle jobba där även dagen efter.

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
Visa användare
164
PurreP
E24 635CSi -88 Royal Blue
E30 325iC -88 Royal Blue
G26 i4M50 -23 Tanzanite Blue
Jag har ungefär samma erfarenhet som Masten, innan jag flyttade till Sthlm så bodde jag i Östersund. Där hände det rätt ofta att jag blev stoppad av polisen för lite allt möjligt, alkotest, bälteskoll, körkortskoll, etc. Däremot har jag aldrig under de 12 år jag bott i Sthlm blivit stoppad.
Kanske är det så att landsortspolisen har mindre att göra än sthlmspolisen och har då tid att göra såna jobb.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.