|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| när jag köpte min ibl för ett tag sen så hade ja fortfarande inte kortet men igår så kom det entligen.. o måste bara få säga att 3-serie är världens bästa bilar :D ... har bra en 320 men fy satan vad rolig den är o köra... styrningen är helt perfekt likasp bromsarna m.m... det är väldigt stor skillnad mellan min bmw och den volvo jag hade på uppkörningen.. volvon känns 20år äldre... | |
|
Grattis till körkortet, kör försiktigt! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Gratulerar till kortet, kul att du trivs med din bil. ___ 750-bloggen: Länk |
|
|
Grattis lilleman! :) /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
Grattis! Ta det nu LAGOM lugnt :) För du busar väl lite också ;-) /GammelKatten |
|
|
Bara haft kortet i sådär 3-4 månader, så jag vet hur du känner dig. Du kommer inte tröttna på den bilen på länge känner jag på mig, och när du byter så blir det nog en "värre" BMW :P |
|
| har hört så mycket gott om bmw o specieltl 3-serien.. ino mfamiljen så har vi alltid haft bra bilar så som helt ny merca nya audi o så vidare och det är först nu amn riktigt förstår varför tyska bilar är bäst och den körgklädjen bmw har i sina bilar kommer merca aldrig att komma upp till | |
|
Jag tog också kortet för två veckor sen snart, så nu får jag äntligen köra min älskade bmw! :D GOD JUL PÅ ER ALLESAMMEN! / Leon |
|
|
Grattis! Ta det lungt, läste om en i tidningen som förlorade sitt körkort en halvtimme efter han fått det :S |
|
| halvtimme var en l¨ng tid gemfört med en här i malmö.7 min sen var det borta. mitt tog 1år o 11 månader tills dom tog hehehe. | |
|
blackman> kunde du inte hållit dig en månad till??? Omtagning då förstår jag:-( *BAWORAK* |
|
| hehe blackman som sagt en månad till... nu har dem väl ändrat provtiden till 5år | |
| så är det otur hehe, så dum som jag är så körde jag sen utan körkort o blev stoppad 2 gånger till. 11tusen i böter och 14 månaders spärrtid. moooooooooo hehe, | |
|
blackmanwish, vad hände när du körde utan körkort? Villkorlig dom? Eller bara böter? Dagsböter? Är det någon som vet vad som gäller på 50-väg? 20 eller 30 km/h över tills de tar kortet? |
|
| nej bara böter skulle egentligen bli rättegång tror jag men fick 11 tusen o betala istället. och inte nog med det 14 månader utan körkort. plus dom 2 månader jag fick vänta tills jag fick beslutet allså 16 månader, faaaaaaannnn | |
| och plus TA OM HELA,,, | |
|
Det är väl 2 år fortfarande hoppas jag?:P Har haft i ca 4 år nu och fick första fortkörningen i somras... Dock genererade den bara i böter. |
|
|
Det står på baksidan av körkortet om du har prövotid kvar. Längst ner på punkt 100. / Leon |
|
|
Äh det är bare å åk som Ingemar säger Jag känner till fok som kört i 10-15år utan körkort och tar man det lungt (dvs klarar av att ta det lungt) samt har en laglig bil i övrig så brukar man kunna klara sig. Eller skaffa hoj så kan köra i från snuten enkelt. Jag själv besiktade en bil för senast 5 år sedan och ska för skoj skull se hur länge man kan köra obesiktat innan man blir stoppad. Tyvärr har man inte tid med besiktning pga jobbet. Kör man dessutom inte dagligen blir man sällan stoppad, ifall man inte har oturen att hamna i rutinkontroll. |
|
|
grattis! Kör och ta det lugnt med bilen på vägarna. Gör inte om det som jag råkade ut för! Hade kortet i 2v. Under dom 2 veckorna tog dom mig sammanlagt 3 gånger efter 3 rök kortet. Dom 2 första gångerna var med jobbet då jag hade en fel lastad släp och andra gången för att jag körde för fort med släp på 70 väg. Men eftersom jag träffade på trevliga poliser så behövde jag inte betala några böter. Den tredje och sista gången var efter att jag hämtade bilen från tyskland. Resten kan ni räkna ut själv. Dyra böter och fick inte ta någo kort på minst 1 år. MvH Bmw 4-ever Lycklig tvillingfar |
|
|
Hehe, jag var jäkligt nojig den sista månaden av prövotiden (i oktober) eftersom jag precis köpt 635:an då. Blev stoppad en gång under prövotiden då jag höll 60-65 på 50-väg, men slapp undan med en varning! =) Var rätt kul när jag lånade ut bilen till en kompis (enda gången jag gjort det). Gissa om han blev stoppad? xD Det är farligt att köra bmw! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.