|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kan hända att den är. Om man kan nöja sig med en 3.6:a skulle jag personligen skulle jag kolla närmare på denna svensksålda med full servicebok. Länk Eller varför inte den röda Alpina B10:an som nyligen kommit ut på PB. Ägaren är en BMW-cup "kändis" som borde veta hur man underhåller sin bil. Alltid trevligt när någon ägt sin bil så pass länge. Racerbilen: Länk |
|
|
M5 med borttagen EDC-dämpare, tonade rutor, osv. är helt ointressanta. Säger ju en del om ägaren och har ingen haft på massa sån "styling" och härjat med att byta dämpare, etc. så känns det mycket seriösare. Har man inställningen att greja med bilen så visst, då kan man ta vad som helst. De som inte har rört bilens originalskick och har skött den bra brukar inte ha några större brister. Har kollat på många "seriösa" exemplar och FÖR många oseriösa. //Schnitzer |
|
|
"Har man inställningen att greja med bilen så visst, då kan man ta vad som helst." Men hallå, EDC-dämparna köper jag som en kraftig nackdel men att byta fälgar och blinkers är väl knappast speciellt mycket meck. Orkar man inte fixa detta kommer man knappast orka sköta bilen speciellt väl. Denna lite lätt fanatiska inställningen till originalskick ser man nästan bara när det gäller M5e34. Men jag håller med om att 100%-iga originalare generellt sett är finare men det är en ganska kraftig generalisering. Min gamla M5 -95 var den absolut finaste jag kunde hitta och den hade både vita blinkers och lackerade njurar samt polerade fälgkanter när jag köpte den. Den var inte speciellt billig varken då jag köpte den eller sålde den och för att vara en M5e34 såldes den ganska snabbt och enkelt. Racerbilen: Länk |
|
| Är väl ganska onödigt att diskutera vad som behöver bytas på bilen, hade han varit intresserad av en originalare så skulle han säkerligen inte titta på den. Tycker själv att den ser kalas ut som den är! | |
|
precis håller med koffa! För står inte varför man ska skippa en bil bara för att den inte går att återställa till orginal? Jag mena man lär ju inte ha bilen i 30 år.. Å vad jag vet så är ju M5 E34 inte direkt nå samlarvärde på, och kommer inte att bli det på förns om många många år.. Är den i bra skick och du vill ha den.. SÅ KÖP! Lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.