|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hade tänkt köpa mig en julklapp till mig själv. har tittat på denna m5:a. Länk Regnr: UMZ 103 någon som vet någonting om denna ? import 2004 av Bil & Motor i Taberg AB. fullstämplad servicebok finns. Någonting speciellt jag bör tänka på inför ett M5 köp ? Tacksam för svar. // dulleh "En Gång BMW, Alltid BMW" | |
| Kollade också på den, varje gång farsan tagit ett par glas vin så har han snackat om den där bilen! Och det är varje dag han tjatar om den :P hehe.. För övrigt ser den onekligen fräsch ut! hade jag inte haft min så hade jag nog slagit till på den där... | |
|
Vad kostar det att göra ett M-Test på en bil ? // dulleh "En Gång BMW, Alltid BMW" |
|
|
Felplacerade sidoblinkers, vilket betyder att du behöver nya skärmar samt lack på dem, risk för färgavvikelser. Kolla om det är orginalstötdämpare. Ej orginalfälgar Ej orginalblinkers Tonade rutor En del av dessa saker e ju rätt så gay för mig men kanske kul för andra. |
|
|
jag tycker att blinkersena utseendemässigt satt bra till :) dämparna ska jagkolla upp, fälgarna har jag ingenting emot. Utseende mässigt så tycker jag väldigt bra om bilen, det är väl det maskinella frågan som kommer att avgöra. // dulleh "En Gång BMW, Alltid BMW" |
|
|
Kolla noga så att det är riktiga EDC-stötdämpare som det är bytt till. Annars tror jag den är bra, inte så mycket utrustning men det viktigaste finns där. E-posta mig om du vill ha spec-listan på bilen. Har även äldre foton på hur den såg ut när den kom in från Tyskland. Låter mycket bra med fullstämplad bok, kolla upp så att det verkligen stämmer och att den inte bara var servad i Tyskland och sen är det tomt. Kolla också vem som stämplat på sistone, är det lokala OK-macken finns ev. anledning att forska vidare i vad som egentligen utförts. Servicen är a och o, mindre tekniska brister kan ordnas om försäljningspriset är rätt. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Hej! Snajdaren; I grunden sant, men i E34 M5 sammanhang skitsaker(undantaget EDC) Dulleh: Om bilen är välhållen och tekniskt i bra skick så slå till. Om den har varit chippad med höjt varvtalsspärr och har KN filter, så skulle jag vara lite försiktig....(se separat inlägg om detta...) Det står att bilen är sänkt och att stötdampare är bytt, tyder ju på att EDC är borttaget. Uppenbart en stor nackdel om du söker en originalbil eller en fin bil som lätt kan tillbakaställas till orig.skick. Tycker du däremot att det är okej och bilen är annars mkt fräsch så innebär ju detta mycket lägre underhållskostnader i längden(och mindre oro för pajade stötdämpare) MVH: Sakke |
|
| snajdaren: du skrev Felplacerade sidoblinkers.. har dom bytt skärm på den då lr?? lr finns det olika placeringar på dom.. | |
| Ellza: Finns bara en placering på dem men i Tyskland har de inte sidoblinkers och när de kommer till swe så sågar man upp hål i skärmarna för att montera blinkers inför regbes. De har sågat upp hålen på fel ställe på denna bil. | |
| Sidoblinkers var standard även i tyskland från med 94/95, fanns som "tillval" innan. Min 94:a (import) som är byggd slutet av -93 "extrautrustades" med sidoblinkers/lyktspolning redan från fabrik | |
|
Det är nåt konstigt med just M5 och original utförande. "Kolla om det är orginalstötdämpare. Ej orginalfälgar Ej orginalblinkers Tonade rutor" Ok, stötdämparna köper jag, men resten? Blinkersen kan du byta med någon som har original och som gillar vita utan kostnad. Toningen tar man bort. Fälgarna säljer man och köper att par original för nästan samma peng. Jag tycker också att bilen gör sig bäst absolut bäst i originautförande men det gäller att fokusera på rätt saker. Dvs historik, service&underhåll, mekaniken mm. Racerbilen: Länk |
|
|
Från ca 3/94 är sidoblinkers standard på alla E34, medan det innan var tillval, Dawwe gissar att du har kod 860 på din. Stephan |
|
| BjörnB: Det är juh ok om man har tid att pyssla med sådant. Dessutom är det svårt att få tag i fina 3.6 fälgar utan skavanker. Ofta är det en blandning av 3.6 och 3.8an. Tonade rutor har för mig lämnat en vidrig stank efter man tagit bort dem, klistret som luktat så man fått använda tinner för att få bort det. Blinkers går rätt snabbt att byta dock. Detta är saker för mig som gör att jag inte skulle betala lika mycket för denna som om det vore orginalsaker på den. | |
|
Jag skulle låta den vara precis som den är. Javisst original bilar är fint, men tycker det e grymt o fixa till lite extra, t.e.x på denne skulle jag nog ha slängt på en sån M-vinge, och ett par ögonlock. Då hade den varit riktigt fin i mina ögon! |
|
Lars Jakobsson |
Får nog hålla med om att den där bilen är mkt snyggare än en orginal... |
|
Snajdaren: Håller med dig! Man betalar verkligen inte så mycket för en M5 som ser ut så. //Schnitzer |
|
|
Snajdaren och Schitzer, jag tycker precis som ni att en M5 gör sig absolut bäst i originalutförande. Men tycker ni det är viktigare att det sitter rätt fälgar på än att det finns rost innanför listen i dörrarnas nederkant? Man kan tolka det så när ni påtalar fälgar och blinkers men inte nämner andra saker som jag tycker är betydligt svårare och kostsammare att åtgärda. Racerbilen: Länk |
|
|
Blinkers och fälgar ser jag inte som några problem...enkelt och gratis att byta... i mitt fall gjorde jag faktiskt vinst på det hela, eftersom jag fick bra betalt för mina vita originalblinkers, och fixade orange dito gratis :-) Följaktligen håller jag med BjörnB Desto alvarligare är att denna bil med 99% säkerhet fått EDC-systemet bortbyggt mot eftermarknadsprylar, att döma av sänkningen. En M5 med bortkopplad EDC är för mig helt ointressant - kostnaden för nya EDC-dämpare är mycket hög. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
BjörnB: Jag ser avvikelser, de som jag raddat upp tidigare. Självklart ska man kolla upp det mekaniska/skador men det kan jag inte urskilja från annonsen. För att jämföra bilen i fråga med en riktig orginalare(förutom ögonlock) så ta och kika på bilen i denna annons. Länk Och även priskillnaderna mellan dem. |
|
|
Snajdaren: Visst ser den trevlig ut, det håller jag absolut med om. Dock är det en 3.6:a. "En bmw E34 M5 i absolut original skick. Inga fula plastskärmar, neonljus eller annat skräp" -men vad har ögonlocken där att göra då? Dragkrok är ju lite ovanligt + eller - för det ? Tycker inte skinnklädseln ser ut som det ska göra på en välvårdad 11.000 milare, men å andra sidan kan det se betydligt sämre ut på bild än i verkligheten. Racerbilen: Länk |
|
| Jag anser ju att 3.6an är ett bättre köp om den är lika fin som det står. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.