|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Vill man komma riktigt billigt undan köper man gummin på Jula Länk Tyvärr är dom bara 600mm långa så det passar inte på förarsidan på E39. Har precis monterat Julas på några bilar här, får se hur länge dom håller. __________ |
|
|
Men efterssom det inte finns löst gummi som är 650mm långt hos mekonomen har du ju fått pris på torkarblad till bilen inte bara gummit. själv byter jag alltid allt så slipper det börja krångla i lederna. Nu har även Valeo tokarblad till E39 (vm203) har dom nu tycker dom är snäppet bättre an bosch faktiskt. hade bara mina boschblad i 2-3 månader innan dom börja lämna sträck och dom här är typ 5 mån nu. Men dom lägsta refilbladen som finns i mekonomens sortiment är 560mm och kostar 46sek styck men dom är ju aldeles för korta för att passa förarsidan. jämmför med samma grejer annars går det inte att jämföra priser om man inte kollar på likvärdiga produkter. |
|
|
Jag kör nu med orginal från bw och dessa är klart prisvärda! Dom håller hög klass och definitivt längre än bosch! 450kr för båda är ok pris och då vet man att dessa passar! MvH Bmw 4-ever Saknar v8 ljudet |
|
| Är det inte Bosch som är orginal? | |
|
Nej, original är SWF/Valeo (dvs originalbladen är i princip identiska med de som Mekonomen säljer) |
|
|
Köpte Boschblad i oktobertill 523:an, det tog ungefär 1½ månad sen lämnade de spår efter sej. De låter mycket också, det satt Valeo blad innan och dessa var mycket mer tystare. Mvh Peter |
|
|
Freddan101: Har också problem med att förarsidans torkarblad för oljud (testade samma blad på min 740 och där var det tyst och fint). Är det något med konstruktionen av torkararmen som gör att det trycker för mycket/lite eller vad kan det vara? __________ |
|
| Japp. Har samma erfarenhet av Bosch torkarblad till E39. Köpte originaltorkare för samma pris i höstas och de fungerar jättebra fortfarande! | |
|
Skönt att höra att det inte bara är jag som har problemet. Konstigt att så dyra torkare ska vara problematiska. Vet inte om det är nån mening att försöka böja armen för att minska trycket? Man vill ju inte göra det värre, och eftersom det verkar funka bra med orginaltorkare så känns det inte som det är armen det är fel på. |
|
| Kollade på Biltemas hemsida och de verkar numera ha torkarblad som passar E39, dock bara av traditionell variant i skrivande stund. | |
|
Låter intressant! Vilak blad är det som passar? Har för mig att det skiljer på nyare och äldre E39 också men där kan jag ha fel. Usch, körde hem i ovädret nu och inget kul med Boschtorkarna. Det är som sagt den på förarsidan gör massa oväsen, den andra är helt ok vilket jag tycker är konstigt. |
|
|
Samma problem med torkarbladet på förarsidan som en del beskriver. När det vänder i sitt högsta läge så kärvar det fast i rutan och har nu gjort en massa fina repor 3-4 cm brett och 5-6 cm långt. Rutan är bytt för ett halvår sedan men har naturligtvis redan fått ett fult stenskott. Torkarbladen är inte bytta på ett bra tag men de funkar fortfarande. Kan det verkligen vara de som är boven? Någon skrev om att vinkla torkarblad, någon som vet hur man gör? Är trycket mot rutan för stort? Vågar man böja och benda? |
|
|
För mig blev det bättre med nytt torkarblad (Biltema flat-blade), men det kom tillbaka efter 2 månader och kanske max 100 mil. Har också fått slitmärken på samma ställe, fast min ruta är nog rätt gammal. Får väl gå till BMW och köpa ett nytt original-gummi och testa om det är det som är problemet. Tänker på en sån gummiskrapa man har i badrummet, trycker man för lite med den så blir det väl samma ljud (som en självsvängning ungefär), och trycker man hårdare är det tyst? ______ |
|
|
Jag har bara negativa erfarenheter av Bosch med, speciellt att dom låter, hoppar & blir förstörda direkt så snart dom körts över lite frost på rutan. Kort sagt dyr skit. Jag byter bara gummit som regel och har gjort det i flera år på ett flertal bilmärken. Köper alltid Biltemas vattenavstötande blad som håller bra, är billiga, tål frost och är knäpptysta. /Tobias SUPERNATURAL |
|
|
Jag ser i den här tråden att jag köpte nya torkarblad från nyatorkarblad.se för 465:- hösten 2006. Nu tre år senare behöver de bytas och nu tar samma företag 434:- för nya. Prisvärt, tycker jag. Göran FWD - Nej tack! |
|
| Har problem även på min e39-99 med vänster torkarblad. Det satt Bosch t-blad på. Första svepet gick bra men när bladet vände så hoppade det. Högra sidan torkar hur fint som helst. Har nu bytt självaste gummit, köpt på AD-center (70cm-50kr) å det funka fint i ca 2 veckor men nu hoppar vänstra torkaren på väg UPP å torkar fint på väg ner.. | |
|
Hej! Blir inte klok på torkarblad till E39an. Finns det några Biltemablad överhuvud taget som passar? Behöver byta bums. Hittar inte E39an alls på rekommendationstabellen. Passagerarsidans gummi trasigt och förarsidan (OK) sveper/låter illa. livsfarligt i dessa väder. |
|
| Finns inget på Biltema som passar rätt av mig veterligen. Men du kan säkert köpa blad i rätt längd och bara byta gummit på bilen sen. Annars får du leta upp en mack som säljer Boschtorkare, då borde du finna nåt som passar. | |
| När jag köpte till min förra e39A betalade jag 360 kr för ett kitt,torkarnblad. båda fram alltså, Mekonomem, Meca . laitis mm tog närmare 600 kr.. | |
|
Är inte heller nöjd med bosch, slits otroligt fort. Det går mycket på namnet därav priset. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.