|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Tycker det här med siffror är lite intressant. Att en bilmodell är tillverkad i få exemplarförstår jag att det drar upp värdet om modellen är eftertraktad. Kan till viss mån förstå att den först tillverkade bilen är lite speciell och kanske också den sista. Men den näst sista och den näst första? Den tredje sista då? Är den värt nåt extra? Och bil nr 17 då? Finns ju bara en nr 17! Racerbilen: Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Så sant så BjörnB! Att det är den näst sista har ju ingen större betydelse,men att det är en 89:a har ju då större betydelse. I USA är denna den mest eftertraktade av de alla,och de betalar dyrt för dem. Men personligen tycker jag själv att den tidigare modellen är både roligare och snyggare, dels för den raciga karaktären den 26hk starkare M88/3 motorn har och, dels för de kromade stötfångarna som så vackert markerar bilens ändar. Men en av vardera skulle jag ju inte tacka nej till! MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
|
För halva det priset får man en B7 coupé med under 10k på mätaren.. MVH///Christopher BMW 523 -85 Länk |
|
| Oavsett det vansinniga priset, så är det ju bra för att driva upp värdet - och på sikt; skicket - på fina sexor! | |
|
Det är sant Sani. Jag håller med Patrik också, bilarna innan "facesink" är avsevärt trevligare att titta på, förutom starkare maskin. Resonemanget om tillverkningsnummer är intressant. Personligen tycker jag att det är fräckare att ha "bil nummer två" eller den näst sista i en serie än att ha en på mitten. Viktigast för mig är bilens kombination av lackfärg och inredning, men även vilka tillbehör som fanns. T.ex. föredrar jag den senare bakluckespoilern och färddatorn. Höga eller låga nummer i serien är bara en bonus. Men katalysatorrenade M635:or fanns väl även -87 (åtminstone). Här är en bil som jag går igång stenhårt på, OM det inte vore för kat och 260hk. En M635 måste för mig ha 286hk (eller mer :). Länk Anledningen är det rikliga användandet av rött läder). /Fredrik |
|
|
bjorasen ; Var har du sett det ? menar du den vita i Japan eller någon annan ? skicka mig gärna länk på den bilen. Hälsningar Ando Gunnarsson www.alpinacs.se |
|
|
A.G: Det finns en på mobile för 25k euro och 8300 mil.. MVH///Christopher BMW 523 -85 Länk |
|
|
Den bilen har varit till salu en längre tid och är sänkt från 29´. Bilen har en utbytesmotor (trimmad till 411 hk ! ) som gått 8300 mil ! Hur mycket bilen verkligen gått framgår ej. Bilen har dessutom en del lackdefekter enligt en tidigare annons. Hälsningar Ando |
|
|
Finns visst en del som tror att dom är värda hur mycket som helst i USA, men prisbilden skiljer sig inte speciellt mycket mot här. Om den inte har förrändrats extremt mycket dom senaste tre åren? Möjligtvis är det lättare att hitta en snorrik köpare i USA som inte bryr sig om vad han betalar, men det är ju inte enbart dessa gossar som styr marknaden. Vet en som köpte en snarlik M6, samma färgkombination och årsmodell samt ungefär samma körsträcka, i USA för två år sedan och han gav en bra bit under halva priset mot vad detta exemplar annonseras ut för. Någon som vet nån bra sida när det gäller E24 till salu i USA? Ebay finns ju förstås, men det är lite svårt att bilda sig en uppfattning om priserna där. Och Lala-Cars finns väl fortfarande, men där verkar ganska dött nuförtiden. |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Min teori: Snart får vi se en del andra och liknande specialare för stora pengar utanonserade på blocket, tradera Autopower och andra sajter. Det är snart dags för bolagsvärderingar inför bokslut. Besiktningsmän (många okunniga om bilar) letar givetvis på just dessa sajter för att värdera samlarbilar som ägs av bolag, och ju högre värde på bilarna, ju högre värde på bolaget. lättare att låna upp mer pengar, ökar kreditvärdigheten o.s.v. Samma taktik som Herr Thulin använde sig av när han byggde imperium av luft. Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
BMW-Båstad: Inte otroligt. Men faktum är att när man kollar runt lite på "mobile" och autoscaut så hittar man ett gäng lågmilade vanliga 635:or till hutlösa priser (20-30000 euro). Undrar just om dessa någonsin säljs. /Fredrik |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Vad är nu detta!!?? Länk Nu har priset höjts!!!! från 495k till 545k! Och dessutom står det i annonsen att den är reserverad! Någon som vet mer av vad som händer?? MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
|
What? Tänk om det är någon som bjudit det som den var utannsonserad för och sen vill säljaren försöka få in ännu mer pengar för den.. Haha, nej så kan det inte vara. Så det finns faktiskt någon som vill betala dem pengarna för bilen eller? M635 forever: Jahapp, kanske dags för dej att ta och sälja din pärla för en halvmille och börja om på ny rulle med en nergången m635 och tjäna en hacka på köpet! :) |
|
| Haha, om man ändå hade 550k ^ ^ | |
MD! Aldrig i livet! Då säljer jag kåken före!!! =) MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
|
Känns som han läst denna tråd och vill "djävlas" lite. Någon relevans i prisättningen finns inte, säkerligen ingen köpare heller. //Bosse |
|
|
Skulle inte förvåna mig om att det är på riktigt. Inte fan kan man väl "jävlas" lite för dryga halmiljonen. Eller? Skulle vara väldigt kul att höra upplösningen på det här. Sextrettifemman Länk |
|
Nää tycker också att det låter långsökt! Inte höjer man väl prislappen på en annons om responsen är så låg att man inte får napp,då riskeras ju bilen istället att bli sönderannonserad med dåligt rykte som följd! Skulle nog hellre ta bort annonsen i så fall! Det konstiga är att jag inte sett bilen på någon utländsk annonssida,bilen är ju tydligen inreggad i luxemburg, med tanke på de tidigare bilderna då plåtarna var synliga! MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
|
M635 forever: Nej, det förstås! Klart man inte bara säljer en kär vän sådära.. :) Jag är också nyfiken på om det verkligen finns någon som bjudit på det ursprungliga priset? Bilen är ju fin (vissa undantag) men jag anser att den gått för långt för det priset, alldeles för långt! Om ni minns den röda m635:a som hade gått mycket mindre och det begärdes nästan halva priset mot den här har jag för mig, den var väl minst sagt i mint condition. Well vem vet, killen kanske är en bra säljare och det är ju faktiskt inget fel att försöka ta bra betalt för något man säljer, särsklit inte för er lyckostar med en fin m635:a i garaget. Men är bilen i fråga värd dem pengarna? -Kan diskuteras..... |
|
Enligt min uppfattning och tycke,skulle den i sådantfall vara högst välbevarad, närmast nyskick med max 2-3k fulldokumenterade mil på mätaren! Och då en tidig kärra med M88/3 motorn! Men om 5-7år, kanske denna bil med samma mätarställning,skulle kunna vara värd kanske mellan 300-350k. MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.