AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.019

Hur sköter sig ÅF vid offerter?

Sida 2 av 3
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Automatiskt baklucka på E61:an goes all the way - med ett knapptryck på fjärren så hissas luckan upp. Jag saknar dock fanfaren likt den i Tjejen som visste för mycket. Hade varit fräck! Tyvärr är det ett högt pris, 6.500:- för denna komfortfiness.

Hm, ja förvaringspaketet är intressant. Skall fundera på det igen.

Tegel - vad valde du för list istället?!?

----
BMW CS #6212
Kombi och bilbarnstolar - den moderne mannens attribut :-)
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Hela luckan + insynsskyddet öppnas. Man kan välja vinkel i iDriven om man har lågt garage. Man stänger den med en knapp och insynsskyddet hänger med ner.

Vardagslyx och riktigt bra när luckan är skitig och när man har händerna fulla.

6500 kr.

/M

Min bil:
Länk
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Jag valde antracitlönn. Snyggt som skam. Kolla länken nedan.

/M

Min bil:
Länk
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Så, nu har jag lagt till förvaringspaketet till den redan ganska så långa listan. Visst är det lustigt; när väl budgeten spräcks då öppnas dammluckorna. Ett tag tänkte jag beställa en 550 istf 530. Men även om ekonomin hade klarat det så hade inte äktenskapet...!

Antracitlönn är snyggt, men jag stannar nog kvar med med Alu Cube.

Aha, man kan välja vinkel i iDrive? Frågan är vad man inte kan välja i det systemet. Och man kan ju undra hur många menyer man missat efter säg 4 års ägande... Fast sexåetthalvt för den finessen... Mjae.

Tegel: snygga bilder! Vilket program har du behandlat dem med?

----
BMW CS #6212
Kombi och bilbarnstolar - den moderne mannens attribut :-)
Vad händer om det står en lyktstolpe bakom då? (Frågvis)... Finns det något som hindrar den ifrån att gå upp då? Vet att jag en gång hade kommit åt knappen på nyckeln som öppnade alla fönster på e60n mitt i vintern:) (Den stod där hela natten i snöovädret)
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Narvselius,
bilderna är hanterade i iPhoto där de samsas med drygt 18000 andra bilder. Inte alla är på bilen ;-)

m_johan84:
ståd det en lyktstolpe bakom brakar luckan in i stolpen, stannar och vänder.

/M

Min bil:
Länk
tegel:
fina bilder och bilar...
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
mmm...sterlinggrå var en riktigt fin färg till e39.

/M

Min bil:
Länk
Låter ju som den begagnade bil jag vill köpa om några år (fast Touring), när huslånen har betalats av en del, eftersom jag nog släppt tanken på 545 resp. 550, det enda som jag skulle sakna är head up display. Har glasögon så jag fick inte bli JAS-pilot. :) Automatisk baklucka är nog lite overrated. Åtminstone på E39 så går den hela vägen och skulle i mitt garage slå i taket. Oftast går det lika bra att öppna det lilla fönstret och de gånger jag som mest behövt funktionen har händerna redan varit fulla av annat.

Mvh
Mikael
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Kan lova att autolucka ite är overrated.

/M

Min bil:
Länk
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Kan lova att autolucka inte är overrated.

/M

Min bil:
Länk
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Jag har funderat mycket på HUD, men 13.900:- är helt enkelt för mycket så det ströks i sista sekund. Visst är det en stilig lösning, men eftersom instrumenten är vackra att titta på så sänker jag gärna blicken...

Håller med tegel - hade jag köpt en beg E61 hade jag blivit glad om det varit "autolucka", men jag tycker fortfarande inte att 6.500:- är rätt pris. Men, bilen skall ju inte tillverkas förrän i april, så än är det lååång tid kvar och jag hinner säkert ändra mig både en och två gånger. :o)

----
BMW CS #6212
I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Silvergrå
Tja behoven är olika. När jag köpte min förra E39 var ett av mina många krav att den skulle ha automatisk baklucka, men efter 1 1/2 års innehav av sådan, ser jag det inte längre som något jag behöver nästa gång pga ovan nämnda skäl, men vi har alla olika behov. Jag behöver ju head up display. ;)

Mvh
Mikael
ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
Håller med om att HUD var dyrt men ack så bra. Ville ha men priset motiverade inte funktionen, speciellt när inte tog nav i bilen.

Ang automatisk baklucka så ångar jag bittert idag att jag inte tog detta. Alltid är det något som skall dit bak men framförallt när man väl kommer med matpåsarna hade det varit skönt att bara kunna flippa upp luckan.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Jo, men hur gör ni i parkeringsgarage? Det är lite sent att först springa in i kupåén och pilla med öppningsvinkeln via iDrive... Är sugen på automatiken, men ser fram emot lite råd! Och dessutom, de bilar (2) som jag provat med autobaklucka (vi kanske har hittat på ett nytt namn? Kanske nått för BMW Sverige att anamma) ger motorn ett litet vekt intryck. Eftersom jag tänker ha bilen en herrans massa år så är jag också lite osäker avseende hållbarheten.

----
BMW CS #6212
I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Silvergrå
Jag vill inte låta negativ bara upplysa om mina erfarenhter från min tid som ägare till automatisk baklucka. So bear with me. :)
Fördelen med den var att jag slapp smutsa ned mig och seda är den ju rätt läcker. :)
Men när jag behövde den som bäst dvs när jag bar på mycket, kunde jag inte använda fjärrkontrollen utan att ställa ned det jag hade i händerna.
Vidare var jag permanent orolig för att jag skulle trycka på fel knapp och se den gå upp just när en bil eller privatperson passerade, med negativa följder för dem och mig.
Vidare måste man stå utomhus eller ha högt i tak eftersom luckan går upp mycket högt, men Narvselius nämner någon funktion i iDriven så det problemet är kanske löst.
Jag skulle nog inte ha något emot att det fanns i nästa bil, men jag är inte lika intresserad av funktionen som jag var innan jag själv hade den.
Mekanismen var åtminstone i E39 stabil, enda problemet är att hydraulvätskan måste bytas/fyllas på, men det är relativt enkelt.

Mvh
Mikael
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Autoluckan i e61 är betydligt mer robust än i e39. En helt ny, mycket mer stabil, konstruktion med två grov gasfjädrar där e39 verkade hänga bara på gångjärnen. En annan skillnad mot e39 är att luckan öppnas lite långsammare.

Vi har bilen i garage och luckan är inställd på högsta öppningsvinkel utan att slå i taket.

Det är lätt att stoppa luckan när man vill med knapp på nyckel eller lucka. Problemet med att ställa ner kassarna brukar jag lösa med att ta nyckeln i handen redan i kassan ;-)

/M, gillar autolucka.

Min bil:
Länk
Har autolucka i min E39 och det funkar riktigt bra, men den har en förmåga att fungera lite sämre nu när det är kallt.

tegel: klart läckert med dina lister.. har själv antrazit björk i min 39:a så jag kan relatera :-)

tegel: Du är tydligen mer förutseende än jag har varit. Damn redan vid kassan! :)
T: Kolla hydraulvätskan nivån kan ha sjunkit. Sedan jag fyllt på min, öppnades den snabbt och geschwint i alla lägen och väder.

Mvh
Mikael
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Komfortöppning då? skönt med nyckeln kvar i fickan och bara trycka på start :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.