|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
jag har en 320 - 04 och ena nyckeln sluta funka en dag nu, bmw sa det kostar runt 1500 kr för en ny nyckel då det inte gick byta. Bullshit tänkte jag och efter lite forskning så hitta jag denna länk där dom visar exakt hur man byter batteri. Länk köpte exakt sånt batteri 29 kr idag och ska koda nyckeln imorgon då jag tog bort det så tappa den allt minne. Tack för hjälpen Mvh Hagman racing |
|
|
/Mycket intressant! ///Micke |
|
|
Hur gick det för dig Hagman? ///Micke |
|
| Jag är också nyfiken på hur det gick. Köpte en 320 idag där fjärrlåset bara fungerade på den ena nyckeln så tänkte att jag kan prova detta innan jag slänger iväg onödiga pengar. | |
|
Hej, är det 1500 för en komplett nyckel? Inte såå farligt ändå, har ju hört värre. Jag har endast en nyckel till min e46:a och den fungerar inte till larmet/c-låset. Så hur som helst behöver jag ordna en reservnyckel. Det får bli en ny nyckel + pröva detta med att byta batteri i min gamla nyckel så kanske jag får fart i den. Testade med att initiera nyckeln jag har, det var helt dött. |
|
|
Har beställt batteri, återkommer när jag bytt. ///Micke |
|
| Fick hem mitt batteri i förra veckan och särade på nyckeln, bytte batteri men den vill fortfarande inte fungera för mig tyvärr. Helt död när man försöker initiera den, även när jag kört med den i lite över en timma för att se om den behövde någon sorts laddning eller så. Någon som vet vad som kan vara knas då? | |
|
Har oxå bytt batteri nu. Ena nyckeln hade någon tidigare klåpare bytt batteri i och samtidigt tagit sönder en del komponenter på kretskortet så den nyckeln lär aldrig funka. Bytte även i den andra och där kvarstår problemet som jag hade innan, den funkar sporadiskt, lite när den själv vill. SUCK! ///Micke |
|
| Det är ju inte helt ovanligt att det är kabelhärvan till bakluckan som är skadad om det är en touring man har | |
|
Hur påverkar härvan fjärren? ///Micke |
|
| om jag inte kommer ihåg fel så sitter Diversity antennen under vingen | |
|
Var på skroten för ett par månader sedan och slet bort all plast på två E46 touring, ingen av av dom hade någon elektronikpryl i luckan. ///Micke |
|
|
Den sitter inte i luckan den sitter utvändigt under Bakre spoiler..eller du har kanske ingen spoiler på din? nr 2 på bilden är det Länk |
|
|
Bör väl vara den som sitter med bromsljuset då? Länk ///Micke |
|
| radiosäändaraens knapp??? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.