|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Köpte en 328ia -00a igår men fjärrlåset fungerar inte. Jag har den nya typen av nycklar utan utbytbara batterier. Tänke försöka göra en initiering av nyckel och se om de funkar, men jag saknar även instruktionsbok så jag vet inte hur jag skall göra. Någon som vet hur man gör, eller har en länk till instruktion (jag har sökt men hittade inte de jag letade efter) BMW CS #5139 | |
|
Tillvägagångssätt vid initiering 1,Öppna centrallåset (ZV) med bilnyckeln 2, Stig in i bilen och stäng alla dörrar 3, Vrid bilnyckeln kort till tändningsnyckelläge 1 och åter tillbaka. Tillkopplingstiden måste vara kortare än 5 sekunder för att systemet ska bli initieringsklart 4, Tryck på radiosändarens knapp och håll den intryckt 5, Tryck tre gånger på knappen 1 inom 10 sekunder...knappen 2 ska fortfarande hållas intryckt 6, Släpp knappen 2 7 Om centrallåset låser och omedelbart åter låser upp är radiosändaren initierad Glöm inte att du måste initiera alla nycklar samtidigt och inom 30 sekunder vid byte av nyckel Länk |
|
| Vad menas med att göra en initiering av nyckeln???? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Men synkar fjärrkontrollen till lås o larm. ///MVH Hasso Länk |
|
Gjorde som det stod.. Men va har ja gjort för fel?? Min ena nyckel slutade fungerade helt efter detta!! :) Vad göra?? Mvh Henrik |
|
| För mig funkade det endast om man inför en punkt 3.5, tag 1:a nyckeln ur tändningslåset och gör knapptryckningarna. Resten av nycklarna du vill initiera skall inte stoppas i tändningslåset, bara kör knapptryckningarna. | |
|
Får det dock ändå inte o funka, den är helt död... läste någonstans att en del att placerat nyckeln så nära mottagaren som möjligt och tryckt på "öppna" efter man tryckt som man ska...?!? Fattar inget... Vill inte prova med min andra nyckel.. Då kanske ingen av dem funkar... :-) //Henrik |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Ingen fara, du måsta göra knapptryckningsproceduren med bägge nycklarna, den andra inom 30 sekunder efter att du initerat den första, annars fungerar inte nyckel 2 som du märker. Bara att börja om från början. ///MVH Hasso Länk |
|
Ok..Men ska nyckeln sitta i tändningslåset hela tiden eller som yoyo59 skrev att man ska ta ut den?? Om d mot förmodan skulle strula så båda nycklarna slutar funka va gör jag då?? //Henrik |
|
Den ena nycklen ska in i tändningslåset och tas ur men inte den andra räcker med den första, gör enligt instruktionen ovan så ska det fungera. Du har ju lyckats bra med en ena nycklen , gör likadant en gång till, men initerar den andra nyckeln inom 30 sekunder. ///MVH Hasso Länk |
|
Nej då måste jag formulerat mig fel.. Provade först med nyckel 1, när jag gjorde som det stod och efter att ha släpt "lås upp" knappen och dragit ur nyckel så låste inte centrallåset sig.. gick då ur bilen o försökte låsa men då var den död.. Provade igen samma sak men det hände inget..Sen iom detta har jag inte vågat köra med båda nycklarna ifall man skulle få samma resultat med nr 2... Fel av mig kanske?! Men låser centrallåset sig och låser upp sig självt först när båda nycklarna är initierade kanske? //H |
|
| Centrallåset "kvitterar" både på 1:a och 2:a nyckeln. Du skall ta ut nyckeln ur tändningslåset innan du börjar med knapptryckningarna. | |
|
jag har den gamla nyckeln med batteri i, jag testade att initiera nyckeln på samma sett men då stendog ju nyckeln, inget funkar, vad göra nu? |
|
| jo, nu funkar det, bara se till att göra rätt=) | |
|
Detta måste jag prova på min nyckel som släppt sin kodning. //amullo |
|
|
Var och hämtade min nya nyckel på BMW idag, 1 700:- fattigare. Kunde dock inte få hjälp med initieringen av nyckeln! hänvisades till verkstan på en vardag. Gjorde det dock själv med hjälp av beskrivningen ovan, så tack det besparade mig ett besök på verkstan!? |
|
|
Mina nycklar fungerar inte och jag tänkte prova detta med att initiera först. Förstår allt fram till punkt 4, sen är det lite oklart :) Radiosändarens knapp, är det nån av knapparna på nyckeln som det syftas på? Vilken är knappen 1? |
|
|
Hej Om trycker på länken på första inlägget så ser du att 1=låsknappen 2=Öppna knappen 3=Bagageöppnaren |
|
|
Initierade nycklarna enligt ovan. Funkade kanon på ENA nyckeln i cirka fem minuter, nu är den död igen. Vad beror det på? Gissar att den som inte gick att initiera är helt urladdad? ///Micke |
|
| Antingen urladdad eller defekt. Använd den "döda" nyckeln ett tag så den får laddning och prova initiera om. Med lite tur så går det annar är nyckeln helt enkelt kass. | |
|
Samma nyckel som funkade vid initiering tidigare och dog, har fått liv, iaf sporadiskt. Verkar funka lite till och från. lite när den själv vill.... Var förbi BMW och dom sa, såklart att man måste byta nyckel för det uppladdningsbara batteriet sitter på kretskortet i nyckeln och går inte att byta. ///Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.