|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
BmwPojken |
I gbg finns det även en ny, typ 00-01,kolsvart MC som är av det sobra märket BMW..brukar hänga omkring partille å gamlestan. han är rätt duktig på att hetsa bilister (specielt yngre)...jag vet, jag är en av dom lurade.. |
|
Sämmer bra de marbjo ! jag såg den också i fredags. Som du sa fruktansvärt skitig,takräcke och en liten röd/orange stickers i bakrutan. Eftersom jag låg nära observerade jag också att han hade blå ljus på hathyllan. Reg. numret började på AJ. Har även hört rykten om att man skall se om det är en bil från SÄPO genom att de använder sig av av dubbla backljus. Körde i förra helgen om en mörkblå Volvo 940 i Uppsala. Under bakljusen satt två rektangulära ljus monterade (typ dim/extraljus). Bilen var försedd med tonade rutor bakom b-stolpen samt tre antenner. En uniformerad samt en civilklädd satt i bilen. |
|
| jajjemen PJ jag pratade med dom,de jagade bankrånare vid mitt jobb ena liraren såg ut som en riktig uteliggare (fin förklädnad) | |
|
När ni snackar BMW motorcyklar så kommer jag ihåg förra sommaren då snuten åkte BMW MC alla kände igen den pga av att det var den ända BMW MCn i stan... //Cosmos "Rak 6a åt alla" E28 Registret #160 |
|
|
Mja det där med 7 serie och xljus bakåt är iof polis bilar men inte trafikpoliser direkt.. SÄPOs personskydds avd. har på så gott som alla sina livvakts "följe bilar" 2 st bosch pilot infälda i bakre kofångaren samt xtra höger spegel, E38 or åker t.ex. den lille fete från Vingåker ( Göran P) och HMK Carl XVI Gustav |
|
|
Vita volvo v70 tycker de om här i skåneland, även lt-35 och liknande. Dock har polisen här i Lund köpt en ny v70 silvermetallic oxå. Samtliga har den mörkaste solskyddsfilmen från b-stolpe o bakåt. Vill ni ha några regnr så skicka ett mail... |
|
|
Lite info om läget i Östergötland! Jag pendlar dagligen mellan Norrköping och Linköping och snuten är som tokig på E4an, även för kl 7 på morgonen. Laser med målade bilar går att upptäcka i tid om man är uppmärksam, de står alltid på fickorna straks före avfarterna eller på bron vid melby. Dessutom har jag lagt märke till några civilbilar: grå S70 reg PNS xxx (lätt att komma ihåg ) vit 940 (finns visst många) mörk 9-5 (tog mitt körkort, jag glömde ta reg.nr.) Hoppas att denna information kan rädda någon! |
|
|
jag har rejsat mot en civilbil och blev då haffad. det var en mörkblå ford mondeo och den hade ett registreringsnummer som hade bokstäverna gaj. är det inte bäst att bara tänka att alla bilar är civilbilar och försöka köra ifrån dom så fort som möjligt. :) |
|
|
Åker ni någon gång till typ Polen så se upp för alla mörkblåa Passat och Vectror av årsmodell '00 och '01. Civilsnutar käkar upp oss turister till både frukost och middag på motorvägarna mellan Gdansk - Warszawa och Poznan - Warszawa. Senast jag var där och hälsade på släkt körde jag polarens 528a (E39) och blev stoppad inte mindre än 5 ggr på vägen mot Warszawa från färjan i Gdansk. Så fort de ser utländska skyltar och en något fräsigare bil med relativt ung förare ser de $$$$$$$$. Så ta det lungt där och gå inte på deras fintar att ni typ inte får tillbaka ert körkort om ni inte betalar böter, hahahaha...... Brukar då säga att jag är villig att betala om jag nu gjort mig skyldig till nå't men då vill jag ha kvitto. I 9 fall av 10 låter de en köra vidare...... Snacka om extra pengar de cashar in tack vare blåögda svenskar med flera. //Dominik 'Respect is something one earns not get' |
|
järnet |
Civilsnutar känns bäst igen på att de har ovanligt långa mustascher och polisonger. I bland kan dessa vara sammanväxta så att man inte ser var de börjar och slutar. smala, höga huvuden är vanligare än breda låga (även om båda förekommer). Kan vara bra att känna till! |
|
HA HA Smala höga huvuden... haha den va bra mvh Har DU en fin E34 att sälja till mig, Hör av dig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.