AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.852

Civilsnutar

Sida 1 av 2
BMW E39
Hur känner man igen de?
Vad jag vet så kör de oftast med mörka och tvättade Volvo eller Saab bilar. De har extra ljus baktill, tonade rutor och lite antenner här och var.
Vet ni några fler typiska civilbilar eller nått?

Tacksam!
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Dom kör ofta med hyrbilar, så det i stort sett omöjligt att känna igen dom.

CHS
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Alla lampor fungerar och dom kör aldrig med parkering/dimljus på!!!

//Cosmos
"Rak 6a åt alla"
E28 Registret #160
ma
272
marbjo
325cab-91
såg senast igår en skitig (som fan) volvo 940 vit med takräcke
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Du känner igen dem på att de ber att få se på ditt körkort om du kört för fort! ;-) Men då är det väl lite sent....

Mvh
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Vet inte hur der är numera, men för ett par år sedan var situationen i Jönköping så här:

Alla civilbilar var Saab eller Volvo.
Alla civilbilar var mörkblåmetallic till färgen.
Alla civilbilar hade ett registreringsnummer som började med R.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Många har en extra backspegel, antingen sugkoppsvariant på vindrutans högra sida eller en extern ála körskolebil.
Dessutom brukar de vara glada för solfilm.

Men, det där med R i reg. numret lär knappast
ha något att göra med att det är en civil bil, snarare
bilens reg.period.....

Annars är SAAB och Volvo starkt dominerande, här i Skåne förekommer en och annan Audi A6 också. Audibilarna är A6 med 2,5 TDI-motorn.

Alexander Fäldt
///Mmm...
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Dem känner man igen när man ser 2 skumma typer i en ny volvo eller saab mitt i natten..
-:BeeMWe:-
Kör ALLTID lagligt om det ligger en Volvo eller SAAB front bakom mig hehe.

Så fort jag ser en civilbil brukar jag skriva upp regnr, då har man koll på några ialla fall!
Har blivit ngr stycken faktiskt...
Anders Wängström
Sist jag åkte från sthlm så blev jag omkörd av en volvo civil som körde efter en annan bil som körde för fort. Efter volvon så åkte det en Bmw 7serie. Jag undrade varför det åkte en sån bil bakom en civilare. Lite längre fram så hade de stannat fortköraren. Då var Bmw,n oxå civilbil. Sedan blev jag omkörd av dem i linköping, även då hack i häl med en fortkörarbuse som de senare stannade.

Pengar är bara papper!!!!!!!!
YU
39
YUG
328Ci -96
Senast jag såg en var i onsdags. Det var en vit Volvo 940 helt tonad, ordentligt staylad, feting avgasröret och en massa antenner. Dom stog där med lasern helt polisklädda snacka om avslöjade.

Forza BMW
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
En rätt kul grej,En kollega som jobbat på Saab i 25 år
när han monterade radioantennen på polisens civilbilar
satte han alltid antennen på fel sida mot normalt,
då hade han själv plus vi andra som visste om det lite koll i allafall.Dessa bilar kördes inte om man kunde undvika det.

MVH
Hasso
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Alex:

Stämmer bra det där med registreringsperiod. Men det hjälper dig hålla reda på dem. Nu behöver jag bara passa mig om jag ser en mörkblåmetallic Saab eller Volvo med registreringsnummer på R. Däremot behöver jag inte bry mig om andra mörkblåmetallic Saab och Volvo. Och av dem finns det säkert ett jänka, kan jag tänka mig...

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
ma
48
mackett
528iA Touring -97
YUG
Även om polisen kör civilbil så måste de alltid vara polisklädda när det står med lasern, det är för att vi bilister ska veta att de är poliser....
En kul grej som nu kan testa om ni vill va lite kaxiga om ni blir stoppade är att begära legitimation av polisen. Av erfarenhet så vet jag att det slarvas som faan hos polisen, och kan dom inte styrka att dom är poliser, ja då får dom allt fixa dit nån som kan eller så får dom släppa iväg dig.

aldrig mer Audi!
Där jag bor finns det bara en civil: en V70 -02 svart med regnr SHL 735. Alla känner igen den, är ingen ide att de åker med den ens. :-)

önskar köpa sido, bakjol till E30 83-87
I Borås har dom en Röd Volvo 850 sedan Röd med regnummer PEZ xxx kommer inte ihåg siffrorna men att dom tog mit körkört kommer jag ihåg.

OO=00=OO
Go & Gla Kekschokla
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kan man inte känna ingen dom på att dom har lite konstiga grejer i mittkonsolen som dom mäter hastigheten med? Eller har dom inte det längre? Man ska vara misstänksam om man ser en kamera eller dyligt i rutan :)
BMW E39
Då verkar det endå ganska svårt att identifiera en civilpolis om de nu har 7-serien och hottade Volvo:s.
:(
Visa användare
104
limmo
m5-95 alpina b6 3.5 87
i gbg finns det en golf gti turbo 99a folkafolk !!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.